3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s BX turbodiesels—> En dat is 3…
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 oktober 2009 10:15 AM
  [ # 31 ]

En we hebben er nog een probleem bij, na een lange rit op de snelweg als ik wil terugschakelen (en ik doe dat niet snel genoeg) slaat de auto af…
Als ik hem dan in de versnelling druk en de koppeling op laat komen gaat hij wel gewoon weer aan, maar makkelijk is het niet.
Meteen daarna blijft hij wel stationair lopen trouwens.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 31 oktober 2009 07:44 PM
  [ # 32 ]

Vandaag even bij de garage geweest, en er zijn nieuwe rubbers en slangeklemmen op het filterhuis gezet, deze waren af/slecht, waarschijnlijk werd daar lucht aangezogen. Nou lijkt het alsof het spontaan accelereren weg is, ik hoop het…

Het afslaan gebeurt wel steeds vaker, voornamelijk als je een stukje snel gereden hebt. Gas los, motor uit. Als je hem dan weer start geen probleem meer… Iemand een idee?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 november 2009 12:13 PM
  [ # 33 ]

Net even de hoofdbol vervangen, absoluut geen resultaat. Regelaar tikt ongeveer 2x per seconde, net als hij al deed. Dit rijdt nogal rot, omdat de motor bij elke ‘tik’ even in toerental daalt. Ik heb 2 ideeen; een kapotte debietregelaar (deze sist 10sec als de auto al uit staat) of ergens een te grote retourstroom, waardoor de pomp het niet bij kan houden…

Iemand nog een idee over het afslaan? ik heb namelijk het idee dat ik de turbo zo nogal aan het vermoorden ben. (steeds oliedruk weg als de turbo nog vol in toeren zit)
Andere diesels waar ik aan gewerkt heb hadden allemaal een soort van dempertje, om de laatste centimeter van gas los langzaam op te vangen, deze heeft dat niet..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 november 2009 12:21 PM
  [ # 34 ]

Wat betreft het afslaan: Je hebt net je distributieriem vervangen. Deed hij het daarvoor ook al? Zo niet, dan zou ik toch maar even checken of het hele zooitje echt op tijd staat. Zeker bij een diesel met een volledig mechanisch brandstofsysteem luistert dat nauw.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 november 2009 12:24 PM
  [ # 35 ]

Daarvoor deed hij het ook al…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 november 2009 12:44 PM
  [ # 36 ]

Dan ben ik bang dat ik er voor de rest ook niet echt een zinnige uitspraak over kan doen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 november 2009 10:13 PM
  [ # 37 ]

De ABS werkt ook spontaan weer. 350km lang het lampje niet gezien, en net op een nat stuk weg even een noodstop gemaakt, en het werkt zoals het hoort. Alleen gaat het lampje heel even aan als ik door een bocht heen ga..
Morgen een nieuwe opvoerpomp plaatsen, ik ben benieuwd. De rit naar huis vandaag was erg avontuurlijk, hij wou vannochtend al niet meer starten, na een poos ontluchten met moeite. Op de snelweg kreeg ik hem bijna niet boven de 3500 toeren Laughing  Af en toe kon ik met wat geschok toch lekker door rijden.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 november 2009 11:10 PM
  [ # 38 ]
GoofBlikscha schreef:

Het afslaan gebeurt wel steeds vaker, voornamelijk als je een stukje snel gereden hebt. Gas los, motor uit. Als je hem dan weer start geen probleem meer… Iemand een idee?

Dat zou de anti stall ( decelleratie) afstelling wel eens kunnen zijn
Verstel de stationaire aanslag van de gashevel eens een paar milimeter
Geef gas en luister hoe snel de motor in toeren terugvalt
Stel de schroef zo af dat dat niet zo snel gaat dat de motor bij gasloslaten
onder het gewenst stationair toerental komt
Stel daarna het stationair toerental af met de afstelling helemaal links op
de pomp (het borgmoertje van 8 mm)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 november 2009 08:09 PM
  [ # 39 ]

Ik heb vandaag de opvoerpomp + het filterhuis vervangen door eentje uit een TZD Turbo. Het was wat passen en meten, het filterhuis uit de tzd was wat langer (ander filter element) maar alles zit weer keurig.
De auto rijdt na een lange proefrit nog steeds goed, strekt als een beest en hapert niet meer!
Hij slaat nog steeds af, daar gaan we morgen mee bezig.

Ook heb ik vandaag de debietregelaar en hoofdregelaar vervangen door 2 uit een tzi met anderhalve ton minder op de teller. Wat een verschil! ik hoor de pomp niet meer grommen/ratelen, en de regelaar tikt maar 2x per minuut oid. Het vervangen was een rotklus, ik heb de radiateur laten zitten… Dus dan heb je vrij weinig ruimte om te sleutelen. Ik heb gelijk alle leidingen vast gezet met nieuwe leidingrubbers, ik hoop dat het gezweet in die regio nou over is.

Het wordt nog wel wat!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 november 2009 10:28 PM
  [ # 40 ]

http://www.youtube.com/watch?v=BZCHCKC_OKw

Mr. Green

Nog altijd geen diesel problemen! Vandaag nog even de multiriem vervangen, en nou moet hij er weer even tegenaan kunnen.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 november 2009 10:32 PM
  [ # 41 ]

Ik vermoed een versleten pomp, dit heeft mijn schoonvader al eens meegemaakt, soms loopt de motor dan prima stationair en is de pomp prima afgesteld, een andere keer loopt de motor te langzaam stationair of slaat af!

Emiel

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 november 2009 10:34 PM
  [ # 42 ]

ik moet zeggen dat hij al 2 dagen niet meer afgeslagen is…
Het is ook een kwestie van afremmen op de motor denk ik, als de turbo nog vol draait en je trapt de koppeling in, wil hij wel eens uitvallen. Als het niet erger wordt, vind ik het prima…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 13 november 2009 05:49 PM
  [ # 43 ]

Nou wou ik gaan typen dat hij al 1000km probleemloos rijdt, maar net in een zeer scherpe bocht begon de auto te stotteren, en weer als een gek te accelereren. Toen ik de bocht uit kwam sloeg de motor af, en door hem even in de versnelling te drukken sloeg de motor na 10sec weer aan…

5minuten na deze hele actie geen hikje meer gehad. Waar moet ik het nou gaan zoeken? Ik zou haast zeggen dat hij in de bocht even lucht aangezogen heeft in de tank. Dit moet toch niet kunnen? Er zat net iets minder dan een kwart in de tank…

En ik heb het over een afrit bocht, 270 graden.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 november 2009 08:26 PM
  [ # 44 ]

Er zat een brandstofslang los op het filterhuis Surprisedops:  Ik hoop dat dat het probleem was, de BX heeft verder nog geen hikje meer gegeven.

Even een vraagje tussendoor, wat is het gemiddelde verbruik van een TRD Turbo? Ik zit zo rond de 1 op 16… Ik denk dat dat komt doordat ik nogal doorrijdt Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 november 2009 08:51 PM
  [ # 45 ]

Ik rij als een ouwe zak en haal daarmee 1:18,5

Profiel  
 
 
3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook