Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ben trots op je!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Eh… iemand nog een tip voor me om de oude pakking er af te krijgen ops: ?
Caroline81 schreef:Eh… iemand nog een tip voor me om de oude pakking er af te krijgen ops: ?
Ik gebruik nogal eens een aardappelschilmesje waarvan ik het lemmet iets verbuig zodat het niet gaat krassen. Ze zeggen dat je geen ijzeren voorwerpen moet gebruiken omdat het krast, maar in de praktijk zit het soms zo vast dat je met iets lichter het er domweg niet afkrijgt. Remmenreiniger (verkrijgbaar in spuitbussen) helpt vaak wel om het was op te lossen, maar meesal moet je toch schrapen om het eraf te krijgen.
Rotklusje in elk geval. Maar het moet idd wel goed vrij zijn van resten anders dicht het niet goed af.
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eeeh met een pakking krabber. is een soort brede dunne beitel..
anders met een staalborstel op de haakse slijper….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
decapant ofwel verfafbijtmiddel genoemd, wel oppassen voor de verf van je wagen
trouwens knap van je
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
wat een ellende zeg. ik heb ondertussen een halve hernia opgelopen en nog is maar de helft er af. verfafbijt werkt dus niet Ik heb een beitel van m’n vader gepakt. Die trok een beetje wit weg toen hij zag dat ik de nieuwe had gepakt
Staalborstel op een haakse slijper gaat me wat te ver Ik heb zo’n ding nog nooit vast gehad, laat staan dat ik daar mee in me visa aan de gang ga…
mpostma schreef:@Stoterstangen90. Heeft het inlaatspruitstuk dat jij nog hebt liggen niet 2 gaten voor een 2traps carburateur? Caroline’s Visa heeft aan het gat te zien slechts een 1traps carburateur. Ik vraag me af of dat goed gaat als je het complete inlaatspruitstuk met 2traps carb. zou monteren.
Wordt ie hoogstens wat vlotter van toch?
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsja, wil je mn pakking krabber lenen? ligt in bussum..
dat is echt het lekkerste tool voor dat klusje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
web schreef:mpostma schreef:@Stoterstangen90. Heeft het inlaatspruitstuk dat jij nog hebt liggen niet 2 gaten voor een 2traps carburateur? Caroline’s Visa heeft aan het gat te zien slechts een 1traps carburateur. Ik vraag me af of dat goed gaat als je het complete inlaatspruitstuk met 2traps carb. zou monteren.
Wordt ie hoogstens wat vlotter van toch?
Of hij verslikt zich gewoon met een niet aangepaste sproeierbezetting?
Met een oud mesje (zoals Marten al zei) kan je het papier er soms in z’n geheel af peuteren of in ieder geval de grote stukken. Kleinere/dunnere brokjes met een plamuurmes of een bot mesje, moet je even in de vingers krijgen dat de pakking eraf gaat zonder dat het mesje in het aluminium krast of “hapt” (staal is wat dat betreft makkelijker). Het hoeft niet blinkend schoon en je vindt gauw genoeg onder welke hoek krabben het meest effectief is.
Voor het laatste restje papierkruimelwerk gebruik ik van die pannen-schuurpads tot het glad aanvoelt. Ook daar weer : niet per se blinkend schoon, zolang het maar glad aanvoelt zonder hobbels. Het mag er best nog wat vlekkerig uitzien, het gaat om het gladde oppervlak.
De eerste keer is het een pokke werkje, met een beetje handigheid gaat het al een stuk vlotter. Eventueel met de stofzuiger de kruimels die onvermijdelijk in de poorten vallen wegzuigen, of proppen doek/keukenpapier in de poorten doen voordat je gaat krabben. Niet vergeten er weer uit te halen trouwens
Sleutelen is niet moeilijk, soms moet je gewoon ergens beginnen en die durf ontbreekt gelukkig niet!
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
mpostma schreef:web schreef:mpostma schreef:@Stoterstangen90. Heeft het inlaatspruitstuk dat jij nog hebt liggen niet 2 gaten voor een 2traps carburateur? Caroline’s Visa heeft aan het gat te zien slechts een 1traps carburateur. Ik vraag me af of dat goed gaat als je het complete inlaatspruitstuk met 2traps carb. zou monteren.
Wordt ie hoogstens wat vlotter van toch?
Of hij verslikt zich gewoon met een niet aangepaste sproeierbezetting?
Moah, zou dat zoveel schelen tussen 1100 en 1400?
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
heb er weer een lading afbijt op gedaan, en dat is nu aan het intrekken.
Proppen had ik al aan gedacht. Had bij de shell lading doekjes meegenomen en gaatjes zitten vol met proppen :p Best een grappig gezicht.
web schreef:mpostma schreef:web schreef:mpostma schreef:@Stoterstangen90. Heeft het inlaatspruitstuk dat jij nog hebt liggen niet 2 gaten voor een 2traps carburateur? Caroline’s Visa heeft aan het gat te zien slechts een 1traps carburateur. Ik vraag me af of dat goed gaat als je het complete inlaatspruitstuk met 2traps carb. zou monteren.
Wordt ie hoogstens wat vlotter van toch?
Of hij verslikt zich gewoon met een niet aangepaste sproeierbezetting?
Moah, zou dat zoveel schelen tussen 1100 en 1400?
Dat smeekt om een experiment
Van de BX waren trouwens al 2 varianten. 1 met 62 pk en 1 met 72 pk. Wat de verschillen waren weet ik niet, maar allebei hadden wel een 2-traps carburateur. De 1100 heeft toch wel duidelijk minder vermogen. Ik denk dus dat je wel met het mengsel in de problemen komt. Misschien loopt het nog wel, maar de vraag is hoe: ik ben niet echt een carburateur kenner.
Lastig met sommige pakkingen. Heb een keer 2 uur op mijn rug gelegen om de resten van een carterpanpakking van het onderblok af te krijgen vna de diesel (terwijl deze gewoon gemonteerd was). Oei wat zat dat vast. Dan had ik nog mazzel dat ik het van gietijzer af moest krabben, dat wat krasvaster is.
Nog ff doorploeteren dus.
Ik heb nu 2/3 er af en ben het echt spuugzat om gebukt te staan ploeteren. Maar ik zal niet kinderachtig gaan doen, uiteindelijk gaat het vast wel lukken. Maar mijn idee om voor het eten de visa weer rijdend te hebben gaat niet op, alhoewel, kan natuurlijk ook gewoon niet gaan eten…
Ondertussen ook benzine geprobeerd om in te weken. En het dunschillertje van mijn moeder gesloopt. Nog meer ideeën?
Ik ben nu aan het schuren met een pannenspons.
Sorry Caroline, meer tips heb ik ook niet voor je. Roterende staalborstel of dat soort gereedschap kan wel, je hebt ook iets vriendelijkere schuurschijven voor dat doel op de gewone boormachine. Met de hand blijft het een rotklusje, toch doe ik het nog altijd zo, ben zeker op aluminium bang dat het het metaal gauw in vreet als je het machinaal doet. Dan blijf je een maanlandschap houden.
Marten, verschillen worden toch grotendeels al gecompenseerd doordat de carb volgens venturi principe werkt. Het mengsel mag dus nooit heel erg scheef komen zou ik zeggen. Is een 1100 qua vacuum/mengsel karakteristiek niet gewoon gelijk aan een 1400 waar je een procent of 20 minder toeren mee maakt? Een carb heeft immers geen besef van toerental, alleen van vacuum en stroming. Zolang de verschillen niet al te groot zijn mag het dus niet zomaar gaan zuipen ofzo, zou ik zeggen.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…