11 van de 23
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 november 2009 01:08 AM
  [ # 151 ]

Oeh, dat weet ik zo net niet. Ik dacht twee, maar dat weet ik niet zeker. Ik ga morgen bij daglicht maar weer eens goed kijken. Wat automaat/geen automaat betreft, op de schakelaar zit een automatische stand en een echte “aan” stand. Wanneer ik die “aan” stand zou gebruiken moet ik toch sowieso een hoger voltage krijgen?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 15 november 2009 02:09 AM
  [ # 152 ]
Laurensvzb schreef:

Vanaf heden ter overname aangeboden; de gele H4 lampen. Waarom? De verlichting heeft een upgrade gekregen naar de bi-xenon variant. Schrik niet, het is wel geel. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat foto’s kan maken, anders morgen.


Ziet er zeer chique uit zeg!

Wat is dat voor een “upgrade”?? Welk merk en wat kost het als ik vragen mag? Ik zou zoiets nl ook wel in mijn XM willen.
Zeker als het geel licht geeft! Idea  ^^ Idea

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 november 2009 11:06 AM
  [ # 153 ]
Laurensvzb schreef:

Een vraagje over mijn achterruitverwarming. Op de eerste plaats het probleem, die achterruitverwarming doet het niet. Volgende stap doormeten van het circuit. Ik heb de contacten bij de achterruit losgetrokken, schakelaar omgezet en toen gemeten met een multimeter. Resultaat; 0,6 Volt. Niet genoeg lijkt me zo. Waar moet ik het probleem nu zoeken, bij de schakelaar of in de bedrading tussen de schakelaar en de ruit? Wat wel opvalt is dat het lampje achter de schakelaar feller gaat branden wanneer ik deze aanzet, maar dat dan weer niet bij de automatische stand. Iemand ideeën? Alvast dank!

je hebt een automaat (schakelaar 2 standen). relais kastje zit idd net voor linker achter licht.
de bovenste strip “meet” hoeveel condens er op de ruit zit en stuurt dan via relais de overige draden aan. dus eerst meten met de schakelaar niet op auto maar op AAN.

volgens mij brandt mijn lampje in de schakelaar in een stand ook niet….. (zal even bij mij kijken!) maar de draden op de ruit doen het wel (in 1 vd 2 standen). maar even zo gelaten.

die schakelaar is een unieke in de CX, er zit wat meer in dan contactpuntjes - nl. beetje electronica!
kan dus ook storen / kapot. probeer anders met een andere schakelaar.

en de draden op de achterruit zijn gevoelig, kunnen er niet tegen als je de achterruit zwaar schoon poetst. dan worden de draden dun of krijg je kleine onderbrekingen (daarvoor heb je een multimeter nodig om een onderbreking te vinden en Bison Electro of vergelijkbaar om weer verbinding te laten maken).... maar dat lijkt jouw probleem niet te zijn.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2009 12:29 PM
  [ # 154 ]

Ik kan bevestigen dat op de autostand de schakelaar niet feller gaat branden. Dat is alleen op de handmatige stand om in te schakkelen.

Overigens heeft een Turbo volgens mij standaard altijd een auto stand Wink
Ik heb wel eens begrepen dat het hele systeem niet echt goed werkt, ik merk er bij mij in elk geval niks van..

Bij de aan stand moet de achterruit verwarming idd altijd aan gaan.

Ik zou met de simpele dingen beginnen zoals schakelaar doormeten/vervangen. Er zit vast ergens een relais tussen, dat kan het misschien ook wel zijn.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 november 2009 02:13 PM
  [ # 155 ]
DSuper1970 schreef:

Ziet er zeer chique uit zeg!

Wat is dat voor een “upgrade”?? Welk merk en wat kost het als ik vragen mag? Ik zou zoiets nl ook wel in mijn XM willen.
Zeker als het geel licht geeft! Idea  ^^ Idea

Normaliter zitten er in de CX halogeen lampen, deze hebben nu plaatsgemaakt voor de xenon variant. Wat is het voordeel van xenon? Xenon geeft meer licht bij een lager wattage. Het werkt echter wel op een spanning van 40.000 volt, daarom is de ballast nodig. Bi-xenon wil dan nog zeggen dat er een mechanisme in de lamp zit waardoor de lamp kan verschuiven, daardoor het brandpunt veranderen en zo heb je dan je grootlicht. Mijn set is van het merk pilot en prijs is zoals ik heb ontdekt ook heel erg afhankelijk van de winkel. Ik geloof dat de adviesprijs van een set ergens rond de €. 200,—ligt, exclusief inbouw. De kleur van de lampen hangt af van de temperatuur, op de website van pilot kan je de verschillende kleuren en de bijbehorende temperaturen vinden.

Zo ook nog maar eens naar de dame om nog wat dingen door te meten met de multimeter..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 15 november 2009 03:01 PM
  [ # 156 ]

Super! Dankjewel!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 november 2009 03:17 PM
  [ # 157 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik kan bevestigen dat op de autostand de schakelaar niet feller gaat branden. Dat is alleen op de handmatige stand om in te schakkelen.

same here !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 november 2009 03:19 PM
  [ # 158 ]
Laurensvzb schreef:
DSuper1970 schreef:

Ziet er zeer chique uit zeg!

Wat is dat voor een “upgrade”?? Welk merk en wat kost het als ik vragen mag? Ik zou zoiets nl ook wel in mijn XM willen.
Zeker als het geel licht geeft! Idea  ^^ Idea

Normaliter zitten er in de CX halogeen lampen, deze hebben nu plaatsgemaakt voor de xenon variant. ....... Mijn set is van het merk pilot ......

ik had wat geprobeerd met een niet Pilot merk… dat was dus niks.
verstrooide het licht te veel naar boven. dus niet erg vriendelijk voor de mede weggebruikers.
hoe is jouw ervaring ??
kleur echt geel ??
keertje zien (foto of live) ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 november 2009 12:48 AM
  [ # 159 ]

Voor zover ik weet heb ik niet last van een verstrooid lichtbeeld, maar ik heb ook nog niet zoveel gereden met de nieuwe verlichting. Ik heb aan nog wat mensen gevraagd of het er echt geel uitziet en dat schijnt het ook te doen. Een link naar de foto’s die ik heb genomen staan in een eerdere post, maar bij deze nog een keer. Ik heb het idee dat de lampen meer geel licht geven dan de foto’s doen vermoeden, op de derde foto van het linkje is het wel redelijk te zien bij de linker koplamp. De 28ste ga ik naar het altijd spannende Zwiggelte, een kans om de verlichting in levende lijve te zien en tijdens de nachtrit.

Wat betreft de achterruitverwarming, de vorige keer had ik alleen bij de bovenste contacten gemeten (die van de automatische stand als ik het goed begrijp). Hier stond 0,6 Volt op, nu heb ik ook de onderste gemeten en kwam daar op 30,0 Volt. Echter, deze avond was de achterruit goed beslagen maar het aanzetten van de verwarming hielp er niet tegen. Moet ik het toch zoeken bij het verwarmingselement op de achterruit?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 november 2009 01:18 AM
  [ # 160 ]

heb jij dan de 3000K kleur ? dan in enkel xenon, geen high beam (bixenon) dus ?
lukt dat met de rubberen afsluiting aan de achterkant ?


30V   Shocked
is dat de bedoeling ?? nee toch ??

je kan over de losse draden de weerstand meten - voeler aan beide uiteinden van een van de de verwarmingsdraden.
moet niet nul zijn, dan doet die draad ‘t dus niet meer.
en voorzichtig er tegen aan duwen, niet beschadigen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 november 2009 01:24 AM
  [ # 161 ]

Ik heb inderdaad de 3000K kleur, ook in bi-xenon en met 2 ballasten, die zitten bij de set. Volgens mij zijn er geen sets met vier ballasten, lijkt me ook voor twee lampen niet nodig.

30 Volt inderdaad, leek mij ook wat veel maar ik weet ook niet wat dat hoort te zijn (ik zou verwachten 12V?). De weerstand heb ik niet gemeten, dat ga ik morgen even doen. Gek genoeg had ik dat gisteren wel gedaan bij die bovenste, maar die was vrij hoog (ergens in de buurt van 3000 Ohm dacht ik..).

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 november 2009 09:35 AM
  [ # 162 ]

Leuk, xenon in een CX. Dat ben ik tot nu toe niet tegen gekomen hier.
Het zal vast wel een extra bak licht geven… Smile

Maarreh, hoe zit het met de APK? Zijn de koplampen niet goedgekeurd voor H4?
En het is maar de vraag of ze het gewenste lichtbeeld opleveren.
Heb je nog de mogelijkheid om even de H4tjes terug te zetten voor de keuring? whistle

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 november 2009 10:06 AM
  [ # 163 ]

Officieel mag je alleen xenon hebben indien je armatuur daarop ontworpen is. Het is echter geen APK eis en er wordt ook niet op gecontroleerd/bekeurd door de politie. Het wordt dus officieel gedoogd. Je lichtbeeld moet echter wel correct zijn, zowel voor de APK als een risico op een bekeuring.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 november 2009 10:33 AM
  [ # 164 ]

Alleen je lichtbeeld moet correct zijn. Sinds 1 oktober dit jaar is dat de enige eis en maakt het ook niet meer uit of het armatuur er voor is ontworpen. Dit is zo bepaald omdat het voor veel auto’s niet mogelijk is om een juist armatuur te vinden voor xenon. Hetgeen wat het armatuur voor xenon onderscheidt van dat van een gewone lamp is dat het een UV-filter heeft geloof ik. Bij een aftermarket set zoals ik heb zit dit filter al op de lamp zelf. En het belangrijkste is natuurlijk dat je lichtbeeld goed is en je niemand verblindt, wat zover ik weet het geval is. Ik moet nog binnenkort even voor een garagedeur dat eens nakijken.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 november 2009 11:14 AM
  [ # 165 ]
Laurensvzb schreef:

Ik heb inderdaad de 3000K kleur, ook in bi-xenon en met 2 ballasten, die zitten bij de set. Volgens mij zijn er geen sets met vier ballasten, lijkt me ook voor twee lampen niet nodig.

30 Volt inderdaad, leek mij ook wat veel maar ik weet ook niet wat dat hoort te zijn (ik zou verwachten 12V?). De weerstand heb ik niet gemeten, dat ga ik morgen even doen. Gek genoeg had ik dat gisteren wel gedaan bij die bovenste, maar die was vrij hoog (ergens in de buurt van 3000 Ohm dacht ik..).

er zijn wat kleine verschillen in de bi-xenon versus dual xenon.
zie korte uitleg:
bi vs dual
die laatste is wat preciezer mbt licht beeld / “brandpunt”. dus ook aparte ballasten, dus ook wat duurder.

ik had een “non-pilot” setje geprobeerd, maar die verstrooide het licht te veel. dat konden mijn tegenliggers niet waarderen - ik zag wel heeeeel veeeel Wink
na 1 proefritje er maar snel weer uit gehaald. echt zo’n brak setje waar je je aan ergert als je die in je achteruitkijkspiegel ziet, of je tegemoetkomt.
dus goed setje gebruiken als je er al iets mee wil. ik wil die Pilot nog wel eens zien, evt proberen.
en je lichthuis moet niet te veel verstrooien.
heb alleen morettes (Siem). weet niet of die te veel lichtbeeld omhoog laten gaan. mischien ligt (licht) het daar wel aan ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
11 van de 23
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook