Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Heeft iemand ervaring met 155 R15 banden op de originele velgen op een Ami8. Past dit? Lijken me wel leuke (winter)banden voor tijdens de baggertochten aankomende winter. Ze passen wel op een AK400 met 2cv velgen weet ik.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
145 is echt max, bij een beetje insturen zit je tegen de draagarmen aan. 155 maakt dat nog erger.
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Overigens kun je bij het rijden door bagger en sneeuw beter smallere banden hebben. Hoe smaller de band, hoe makkelijker de prut naar de zijkant wordt afgevoerd en dus meer grip je overhoudt.
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik heb eens wat verder gezocht over de voorkeur van banden bij 4x4’s. En daar wordt ook beschreven, dat breed niet per definitie beter moet zijn. Ook op een 4x4 forum komt dit naar voren.
Verder heeft de Ami gesloten wielkasten achter, waardoor ik bang ben dat alles gaat aanlopen. Een AK400 en een Mehari heeft hier veel meer ruimte. Van het aanlopen op de draagarmen was ik op de hoogte, maar dit zou zijn bij haaks insturen.
Ben er nog niet helemaal uit dus. Kan nu voor 200,- 135 Nangkangs monteren of voor hetzelfde bedrag 155 Continentals.
Voor de mensen die wat meer willen lezen over 4x4 banden hier een interessante link:
http://www.suvlifestyle.nl/techniek_banden.php
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"