Intelligent Traction Control (snow motion)
mhondebrink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 16 november 2009 09:32 PM

Houdt onderstaande nu ook in dat dit systeem ook standaar op een EB6V zit of wordt dit systeem ook als een automatische versnellingsbak gezien?

Zowel de CITROËN C5* als de CITROËN C4 Picasso** zijn uitgerust met Intelligent Traction Control (voorheen Snow Motion genaamd), een absolute wereldprimeur op het gebied van verkeersveiligheid. Dankzij de Intelligent Traction Control heeft de auto onder alle omstandigheden een uitstekend grip op de weg bij het wegrijden en accelereren, zelfs op een nat, besneeuwd of beijzeld wegdek.

** Intelligent Traction Control is standaard op de Citroën C4 Picasso, uitgezonderd uitvoeringen met automatische versnellingsbak.

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 16 november 2009 11:25 PM
  [ # 1 ]

Ik vermoed op de egmv/eb6v/bmp6 wel. Waarom?
Omdat ten eerste er sowieso al tractiecontrole is op de GC4P en C4P (al weet ik niet of het om de snow motion gaat), en ten tweede omdat het geen automatische versnellingsbak is, Citroen noemt het ook eigenlijk geen automatische versnellingsbak, maar Electronisch Gestuurde Manuele Versnellingsbak, oftewel Electronisch Bediende 6 Versnellingsbak (of zoiets), oftewel Boite Manuel Pilote 6 vitesse in het frans. Dus alles duidt er toch wel op dat Citroen het zelf ‘ziet’ als een manuele bak.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 17 november 2009 10:04 PM
  [ # 2 ]
mhondebrink schreef:

een absolute wereldprimeur op het gebied van verkeersveiligheid. Dankzij de Intelligent Traction Control heeft de auto onder alle omstandigheden een uitstekend grip op de weg bij het wegrijden en accelereren, zelfs op een nat, besneeuwd of beijzeld wegdek.

Normale tractiecontrole doet het goed zat. Bij nat en besneeuwd en ijzel.
Glad is glad.. geen supermoderne tractiecontrole die jouw vooruit snelt of de bocht doorgooit bij echte gladheid.
Maar leuke verkooppraat, dat wel.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 november 2009 10:24 PM
  [ # 3 ]

Het helpt wel degelijk, natuurlijk geen mirakels verwachten. Glad blijft glad. Maar het helpt wel, en de ene tractiecontrole is de andere niet. Ik heb al met verschillende merken ervaring, en je merkt soms duidelijke verschillen. Bij MB (jaar daar ben ik weer) werkt het systeem erg goed, bij volvo rampzalig, en bij mijn picasso (sinds de werken aan de versnellingsbak) meer dan behoorlijk, voor de werken rampzalig (het wiel met grip kreeg geen tractie en er kwamen allerhande eigenaardige geluiden uit de aandrijving)

Dus het snow motion kan wel degelijk zijn effect hebben. Niet overschatten natuurlijk, maar slimme elektronica kan wonderen doen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook