Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Denk dat het belangrijker is dat het GOED gebeurt.
Tip: Trek je portemonnaie!
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Houston we have a problem…....
Eerder hebben wij gemerkt dat de auto af en toe start kuren heeft. Zeker al ie langere tijd heeft stil gestaan.
Onze oplossing was toen gewoon aanslepen en dan starte de motor gewoon na de eerste slag. Enige probleem nu is dat de auto 5 dagen still heeft gestaan en dus met zijn buik op de grond ligt. De auto staat op een verhoogde parkeer plek waar ik hem dus niet vanaf kan laten rollen want dan raakt de auto de grond.
Symtonen:
Motor draait gewoon rond en de startmotor doet voor zover ik kan zien zijn werk. Maarrrr als ik er een bougie uit trek en die op de deksel wil laten vonken dat vonkt ie niet. dus alle peilen gericht op de bobine maargoed wel raar dat aanslepen dat wel altijd werkt.
Iemand een oplossing ?? Overigens is de anwb al onroute.
Aarde naar blok wel OK en bougies nog goed of zijn ze erg zwart ??

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
http://www.harendekrant.nl/met-een-ouwe-brik-door-de-woestijn
hihi zo worden we nog eens beroemd….....Ben vandaag ook gebeld door het dagblad van het noorden.
———————————
Overigens ben ik (na het bezoek van de wegenwacht) achter de oorzaak van het start probleem.
Het zit hem in de signaal kabel van de ontstekings module.. Dus vrijdag weer sleutelen.
Een brakke kabel is toch zo te fixxen ? Of denk ik nu veel te simpel omdat ik nog nooit onder de motorkap van een CX gekeken heb ?
Schijt aan originaliteit.

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zo 200 euro voor een nieuwe distri riem en spanrollen inc man uren. Dat is lang niet slecht.
Overigens voor iedereen die in en rond groningen woont, zaterdag ben ik op de radio ... Radio Haren fm
We staan ook in het dagblad van het noorden.
Ook heb ik een vraag en die luid: Mocht er een leiding kaduk gaan tijdens de rit…wat zijn de mogelijkheden om die daar dan te repareren. Ik heb eerder eens gevraagd of er nood reparatie kitjes bestaan waarmee je de wond tijdelijk kan plakken zeg maar. Iemand??

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Rayden108 schreef:http://www.harendekrant.nl/met-een-ouwe-brik-door-de-woestijn
hihi zo worden we nog eens beroemd….....Ben vandaag ook gebeld door het dagblad van het noorden.
———————————
Overigens ben ik (na het bezoek van de wegenwacht) achter de oorzaak van het start probleem.
Het zit hem in de signaal kabel van de ontstekings module.. Dus vrijdag weer sleutelen.
No problem Michael, zo’n kabeltje heb ik liggen. Tot vrijdag dus!
Bobine meenemen is ook wel een goeie tip idd, dus die die scharrelen we eveneens op.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
DVHN van zaterdag ???
of van een andere dag ?

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo iedereen,
Zoals jullie al weten zijn we er bijna…..nog 12 dagen tot D-Day en we moeten nog een kleine 1200 euro. Dus mochten jullie zelf of nog iemand kennen die graag wat reclame op de auto wilt dan horen wij dat graag. Ook zijn donaties natuurlijk erg welkom. Hier nog een korte samenvatting van onze wervings brief:
TEAM COOLRUNNINGS
Geachte heer of mevrouw,
Michael Posma en Fred Rijsenbach-de Haan gaan zich inzetten voor een goed doel door deel te gaan nemen aan de Amsterdam-Dakar Challenge, een rit gereden met auto’s die niet meer dan 500 Euro mogen kosten en waar de deelnemers, naast de kosten van de rit, minimaal 2000 Euro moeten af- dragen aan het Rode Kruis.
Vroeger heette dit de Barrel Race en de uitdaging was (en is) om op eigen kracht met je barrel in Dakar (7000 km) aan te komen. Zonder risico is deze rit niet, want er is geen begeleiding, veegploeg, heli- copters or whatever. De deelnemers zijn op zichzelf en op elkaar aangewezen. Wel volgen 3 FM en Discovery Channel de rit.
Waarom deze email: wij zoeken sponsors. We hebben al een aantal sponsors voor de technische kant (prepareren van de auto), maar we moeten ook ongeveer 6000 Euro bij elkaar zien te krijgen voor het goede doel, inschrijfgeld, 1000 ltr benzine, ferry kosten van Gibraltar naar Marokko, retour tickets, beetje eten en drinken etc. Hoe willen we dit doen?
1. door verkoop van sticker space op de auto - 20x20 cm voor 100 Euro
2. uw ruimhartige bijdrage te vragen op rek.nr. 58.98.63.673 t.n.v. Team Coolrunnings, Haren(Gr)
Leuk detail: onze school, Hogeschool Nederland, sponsort ons ook en we krijgen er zelfs wat studie uren voor (organisatie, verslag). Citroen Nederland betaalt ons 500 Euro voor een sticker op het dak. Nomad heeft ons van tenten, slaapzakken en kleding voorzien.
We nodigen U van harte uit om eens op onze website te kijken ( http://www.dakar-coolrunnings.nl) en, voor verdere informatie, op de website van de organisatie. ( http://www.amsterdamdakar.com)
Met vriendelijke groet,
Michael Posma
(0643-870059)

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
familiale schreef:DVHN van zaterdag ???
of van een andere dag ?
Nee die van afgelopen dinsdag op pagina 7

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Nog 6 dagen te gaan…:)
Ga zo de auto ophalen (distributie riem vervangen en de daarbij behorende onderdelen) en dan vrijdag inpakken. Zondag richting het zuiden , maandag de checklist afgaan en dinsdag vertrek !!. Het begint al een beetje te kriebelen.
Gaan we ook een onderweg-verslag krijgen ? Dat zou namelijk wel leuk zijn !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Inderdaad zou een verslag errug leuk zijn!!
Dat doet me aan het volgende denken, in Mauretanië waren we mobiel niet bereikbaar.
Op camping ABBA worden telefoonkaarten aangeboden…....maar het was voor ons niet mogenlijk daarmee uit te bellen!! Wel konden we daarmee gebeld worden, ook minden in de woestijn!!
Dus met een satelietfoon het nummer doorgegeven en 1x per dag hadden we contact met NL.
Succes
je kan sowieso op de amsterdamdakar site per dag alles via sms berichten van de verschillende teams volgen.
Persoonlijk was ik zoooooo blij toen op de dag dat we de woestijn ingingen, er ineens geen bereik meer was. Telefoon in een hoek gegooid, en 4 heerlijk bevrijde dagen gehad! Blij dat we geen satelietcrapverbinding meehadden.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Daarvoor hoef ik de woestijn niet in!