6 van de 22
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Tik in de motor-> PIMP MY VISA meeting
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 augustus 2005 10:26 PM
  [ # 76 ]
web schreef:

Sorry Caroline, meer tips heb ik ook niet voor je. Roterende staalborstel of dat soort gereedschap kan wel, je hebt ook iets vriendelijkere schuurschijven voor dat doel op de gewone boormachine. Met de hand blijft het een rotklusje, toch doe ik het nog altijd zo, ben zeker op aluminium bang dat het het metaal gauw in vreet als je het machinaal doet. Dan blijf je een maanlandschap houden.

Marten, verschillen worden toch grotendeels al gecompenseerd doordat de carb volgens venturi principe werkt. Het mengsel mag dus nooit heel erg scheef komen zou ik zeggen. Is een 1100 qua vacuum/mengsel karakteristiek niet gewoon gelijk aan een 1400 waar je een procent of 20 minder toeren mee maakt? Een carb heeft immers geen besef van toerental, alleen van vacuum en stroming. Zolang de verschillen niet al te groot zijn mag het dus niet zomaar gaan zuipen ofzo, zou ik zeggen.

Voor zover ik weet heeft een 72 pk blok tov 62 blok een andere nokkenas. Dit noodzaakt blijkbaar tot een andere sproeierbezetting, want die is verschillend voor beide motoren.

Ik denk dat je met zo’n grotere carburateur een erg “happige” motorkarakteristiek krijgt. Immers met half gas (1e trap) heb je mogelijk al genoeg mensel om de Visa motor helemaal te voeden. De tweede trap voegt in het gunstigste geval niks toe. Het kan er ook toe leiden dat je met een beetje gas al gelijk veel effect hebt. En dan nog maar aannemende dat je mengsel nog klopt. Nu zal ie met een heel iets anders mengsel best lopen, maar ik denk niet dat het optimaal zal zijn.. Je zult toch op zijn minst de optimale sproeierbezetting moeten vinden. Naar een dyno speedcenter met de visa!

@Caroline: Veel succes met de laatste loodjes.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 27 augustus 2005 04:02 AM
  [ # 77 ]
web schreef:
mpostma schreef:

@Stoterstangen90. Heeft het inlaatspruitstuk dat jij nog hebt liggen niet 2 gaten voor een 2traps carburateur? Caroline’s Visa heeft aan het gat te zien slechts een 1traps carburateur. Ik vraag me af of dat goed gaat als je het complete inlaatspruitstuk met 2traps carb. zou monteren.

Wordt ie hoogstens wat vlotter van toch? Very Happy Very Happy

Ik heb ook nog een dubbel setje van een 205 xs Razz

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 augustus 2005 01:18 PM
  [ # 78 ]
stoterstangen90 schreef:
web schreef:
mpostma schreef:

@Stoterstangen90. Heeft het inlaatspruitstuk dat jij nog hebt liggen niet 2 gaten voor een 2traps carburateur? Caroline’s Visa heeft aan het gat te zien slechts een 1traps carburateur. Ik vraag me af of dat goed gaat als je het complete inlaatspruitstuk met 2traps carb. zou monteren.

Wordt ie hoogstens wat vlotter van toch? Very Happy Very Happy

Ik heb ook nog een dubbel setje van een 205 xs Razz

Wie wat bewaart, die heeft wat!

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 27 augustus 2005 01:56 PM
  [ # 79 ]
mpostma schreef:

Wie wat bewaart, die heeft wat!

Wie alles bewaart, die heeft een hoop troep Razz Razz

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 augustus 2005 02:11 PM
  [ # 80 ]
web schreef:
mpostma schreef:

Wie wat bewaart, die heeft wat!

Wie alles bewaart, die heeft een hoop troep Razz Razz

Dat klinkt als een bekentenis (zei diegene die “soms” wel eens wat weggooit)

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 27 augustus 2005 02:16 PM
  [ # 81 ]
mpostma schreef:
web schreef:
mpostma schreef:

Wie wat bewaart, die heeft wat!

Wie alles bewaart, die heeft een hoop troep Razz Razz

Dat klinkt als een bekentenis (zei diegene die “soms” wel eens wat weggooit)

Great minds think alike zullen we maar zeggen… ik heb deze maand nog iets weggegooid, goed he? En heel wat rommel weggegeven ook. Maar eh, erg offtopic…

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 945
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 27 augustus 2005 05:48 PM
  [ # 82 ]

Hij rijdt weer Very Happy
Na 3 uur had ik die pakking eindelijk helemaal er af. Even nog puzzelen met de rest, had wel alles gestickerd dus er zitten zeker weten geen slangen op de verkeerde plek Wink
Hij klonk in eerste instantie als een tractor maar nu rijdt ie weer heel fijn.
Nou dus nog ff bekijken wat er met dat blok gaat gebeuren.

Over dat blok trouwens: Hoe kom ik precies te weten wat voor blok het is? Er staat een nummer op: MC2 9753069210 Want het ziet er op het oog dan wel hetzelfde uit maar de man van de garage ging toch twijfelen waarvan het nou precies was.

En de uitlaat moet ik ook weer lekdicht maken, alhoewel ik die beter helemaal kan vervangen want dat is ondertussen net zoveel uitlaatcement als ijzer…

Ik heb in ieder geval voor elkaar dat ik de werkplaats met brug en takel op een zaterdag mag gebruiken, dus dat is alvast mooi.
Wie heeft er zin om een keer een zaterdag te komen klussen aan mijn visa? Very Happy

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 augustus 2005 06:44 AM
  [ # 83 ]
Caroline81 schreef:

Ik heb in ieder geval voor elkaar dat ik de werkplaats met brug en takel op een zaterdag mag gebruiken, dus dat is alvast mooi.
Wie heeft er zin om een keer een zaterdag te komen klussen aan mijn visa? Very Happy

Ik heb altijd zin om aan een Citroent te sleutelen.
Volgende week heb ik storingsdienst, maar dat maakt niet uit, is wel lekker makkelijk aangezien het regio Gouda is, ben ik lekker in de buurt. Verder heb ik dan de Jumper van de zaak, waar een hoop gereedschap in ligt.

Als het op een andere Zaterdag is, dan is het ook geen probleem.
Wel effe een fotograaf regelen met 2 linker handen, dan hoeft hij/zij niet te sleutelen maar alleen maar te foto’s te schieten :photo

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 augustus 2005 02:03 AM
  [ # 84 ]
Caroline81 schreef:

Hij rijdt weer Very Happy
Na 3 uur had ik die pakking eindelijk helemaal er af. Even nog puzzelen met de rest, had wel alles gestickerd dus er zitten zeker weten geen slangen op de verkeerde plek Wink
Hij klonk in eerste instantie als een tractor maar nu rijdt ie weer heel fijn.
Nou dus nog ff bekijken wat er met dat blok gaat gebeuren.

Over dat blok trouwens: Hoe kom ik precies te weten wat voor blok het is? Er staat een nummer op: MC2 9753069210 Want het ziet er op het oog dan wel hetzelfde uit maar de man van de garage ging toch twijfelen waarvan het nou precies was.

En de uitlaat moet ik ook weer lekdicht maken, alhoewel ik die beter helemaal kan vervangen want dat is ondertussen net zoveel uitlaatcement als ijzer…

Ik heb in ieder geval voor elkaar dat ik de werkplaats met brug en takel op een zaterdag mag gebruiken, dus dat is alvast mooi.
Wie heeft er zin om een keer een zaterdag te komen klussen aan mijn visa? Very Happy

Het nummer kan wel weer anders zijn, maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Het nummer komt mij niet bekend voor.  Het motorummer zit meestal op een klein plaatje dat op het blok is geklonken. Bij de 1400 motoren in die serie heb je 150a of 150c, 150g en 150j. Bij de Visa 1100 motor is het geloof ik een getal als 110 of 130 met een letter als achtervoegsel. Het zou natuurlijk “lullig” zijn als het een 1000 cc is, dan ga je rop achteruit qua cilinderinhoud en dat is natuurlijk wel zonde.

Dit weekend heb ik het kampeerweerkende van de BX club dus sleutelen komt me dan beroerd uit al zou ik omdat het op zaterdag is best wel ff kunnen langskomen om te buurten.

Zondagmiddag zou trouwens zeker wel kunnen (mochten de werkzaamheden uitlopen)

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 945
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 29 augustus 2005 02:17 AM
  [ # 85 ]

Ik weet ook niet of ik het voor aanstaande zaterdag wel allemaal kan regelen. Sowieso moet ik vrij zien te krijgen, maar dat is niet het grootste probleem.
Als eerste moet ik in ieder geval weten wat voor blok het precies is. Aan de andere kant… het inlaatspruitstuk was precies het zelfde… Zekerheid boven alles, want ik neem aan dat er niet voor niks verschil in de uitlaten van een 1100 of een 1400 zal zitten.
En aangezien net met een testritje mijn uitlaat er onder vandaan is gekomen Sad Moet er sowieso een nieuwe komen.

Ik ga morgenochtend eerst nog maar eens naar dat blok kijken om te zoeken naar een plaatje.

Het gaat nog niet echt gesmeerd dus…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 augustus 2005 04:35 AM
  [ # 86 ]
web schreef:
mpostma schreef:

Wie wat bewaart, die heeft wat!

Wie alles bewaart, die heeft een hoop troep Razz Razz

Ja helaas wel Confused
Maar zo nu en dan komt er weleens wat boven water wat je net nodig heb Razz

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 945
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 29 augustus 2005 03:15 PM
  [ # 87 ]

Ik heb eindelijk het juiste nummer gevonden om te zien wat voor motorblok het precies is Smile
Het is gewoon een 1100. Er staat op die van mij 109 P en op dat andere blok 109 N. Ik sprak vandaag iemand anders van de garage en die denkt dat het niet verstandig is om dit blok er in te hangen. Wel eventueel de nokkenas er uit en tuimelaar oid. Want het ligt er volgens hem omdat de koppeling verrot is.
Dat is wel een veel moeilijkere ingreep dan ff een blokje wisselen? Dus dat moet ik anders maar gewoon laten doen. Wie weet iemand bij mij in de buurt die dat kan?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 29 augustus 2005 04:04 PM
  [ # 88 ]

Als je het blok er toch naast hebt liggen, is het verwisselen van de koppeling ook niet zo moeilijk meer.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 augustus 2005 04:13 PM
  [ # 89 ]
Caroline81 schreef:

Ik heb eindelijk het juiste nummer gevonden om te zien wat voor motorblok het precies is Smile
Het is gewoon een 1100. Er staat op die van mij 109 P en op dat andere blok 109 N. Ik sprak vandaag iemand anders van de garage en die denkt dat het niet verstandig is om dit blok er in te hangen. Wel eventueel de nokkenas er uit en tuimelaar oid. Want het ligt er volgens hem omdat de koppeling verrot is.
Dat is wel een veel moeilijkere ingreep dan ff een blokje wisselen? Dus dat moet ik anders maar gewoon laten doen. Wie weet iemand bij mij in de buurt die dat kan?

Ik denk persoonlijk niet dat er veel verschil in zal zitten. Kleine verschillen in bouwjaar of emissie eisen kunnen er al voor zorgen dat je een verschillende motorcode krijgt. Misschien eens een Peugeot 205 vraagbaak bekijken. Qua blok zou ik dus gewoon zeggen: omhangen die hap.

Technische staat is natuurlijk een ander verhaal. Je weet niet hoe de kwaliteit van het blok is. Als idd de koppeling verrot is en de koppeling van je eigen visa goed dan kun je die gewoon omwisselen. Als de koppeling van je eigen visa al niet best is kun je beter een nieuwe monteren als de zaak toch openligt. Ong. 106 EUR volgesn http://www.iddstechnique.nl Trouwens, het donorblok is los van de auto best makkelijk klaar te maken. Dan stelt het wisselen van de koppeling echt niet veel voor. Althans, als je een blokje kan omwisselen moet de koppeling wisselen ook niet zo’n probleem zijn.

Het blijft natuurlijk nog spannend hoe de rest is. Je hebt het donorblok immers niet horen lopen. Als je niet opziet tegen wat extra werk dan kun je een minimale blokwissel doen waarbij je de goede koppeling van je eigen blok overzet op je niewue blok. Alleen aandrijfaskeerringen vervangen (want die gaan geheid lekken alsje dat niet doet of lekken nu ook al) en niewue olie + oliefilter erop (en uiteraard het spruitstuk weer terugschroeven) en klaar is kees… uh caroline. DAarna kun je beoordelen hoe goed het blok is en dan alsnog beslissen of het nodig is om de koppeling te vervangen of dat je nog wel even met de oude koppeling toekan.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 augustus 2005 08:13 PM
  [ # 90 ]

@mpostma

Jij bent ook van alle markten thuis! Jij bent zo’n beetje DE Cit-Fo-mental coach bij moeilijke projecten aan het worden. Toppie!

Profiel  
 
 
6 van de 22
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook