————-update:——————
Joepie ik heb er weer een! Eentje uit ‘89 met een moderner 1900 blok uit een 205 (o.i.d.). Hij is van een oud mannetje geweest die hem vreselijk goed heeft onderhouden. Me ouwe C hek verkocht en ik wilde eigenlijk een bussie kopen maar die prijzen zakken maar niet…
———————————————
Enfin; terug naar de topic.
Mijn nieuwe c15 bloopt als een zonnetje en is veel schoner en spuugt minder/geen olie uit het vulgat, blok zweet een beetje tussen de kop..
Wel is het zo dat m’n oude iets lekkerder trok. Deze trekt als je het gas intrapt maar geeft bij verder intrappen niets meer, waar die andere nog even lekker doortrok.
Is dit een kwestie van het gas afstellen bij de caburateur o.i.d? Of slipt er ergens iet of is het ingewikkelder?
Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...
carburator afstellen bij een diesel
ik denk eerder dat hij nogal lam is door dat oud ventje
begin eens met een additief bij de diesel te kieperen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
carburator afstellen bij een diesel
ahem.. ops: (klassiek) injeciepomp bedoel ik..
Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...
dieselpomp afstellen is iets waar je best niet zelf aan begint, ik zou eerst wat proberen los te rijden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017