Dat is toch ook zo bij TS? Of lees ik dat verkeerd? Okee, bij 180 is het minder schrijft ie, dat zou te verklaren zijn aan het feit dat een eventuele vlakke kant van het wiel over het wegdek begint te vliegen bij die snelheid…
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dan kan het probleem wel weer eens anders zijn dat het mijne. Mijn auto is trillingsvrij tot er bij ca. 115 een lichte trilling in komt en er bij ca. 130 weer uit gaat.
- BX 16V MK2
Nog mee bezig geweest?
Helaas nog geen tijd gevonden. Wil dit weekend mijn winterbanden (op stalen velgen) er op zetten. Weet wel van voorgaande jaren dat de eerste kilometers na het wisselen je auto wat vreemd aanvoelt en anders stuurt. Zijn wel heerlijke bamden die Alpine’s van Michelin. Op natte klinkerwegen rotsvast in de bochten waar je normaal een beetje wegglijdt. Hoop zondag mijn bevindingen te kunnen posten.
ik zou nog een weekje wachten met wissel… boven de 7 graden slijten die dingen als de donder…
Nou, ik zie vooralsnog weinig redenen om winterbanden te monteren. Maar laten we het daarover hebben in de daarvoor bestemde topics.
Groetjes Erik!
Nou winter wil het niet worden dus idd nog géén winterbanden gemonteerd. Wel gistermiddag even tijd gevonden om bij daglicht te kijken. Voorkant van de grond gehad en eens kritisch gekeken en gevoeld en gewrikt. Heb het idee dat het de onderste fusees zijn waar wat ruimte op zit. Moet binnenkort toch even langs de garage en vraag of zij er eens even aan willen trekken….voor de zekerheid. Ik weet paar nieuwe kogels kost je de kop niet maar een “technische” bevestiging vind ik wel prettig.
Als je langs de garage wil gaan, doe het dan aanstaande zaterdag bij de dealer. Dan is er de veiligheidsdag van Citroën en wordt je auto gratis gecontroleerd.
Wim,
Disciplus Simplex
- BX 16V MK2
Slechts op een aantal punten Wim, en dat zijn nou net de punten die iedereen wel kan (KVS etc.)
Afgelopen zaterdag mijn wielen helemaal uit laten balanceren en ook bij mij blijft een lichte trilling, maar wel stukken minder als er voor. Ik ga eerst maar eens een keer de pokkepok stangetjes doen en dan weer zien hoe het er voor staat.
Ja, zaterdag controleren ze op 13 punten. Een paar, zoals de staat van de lak, heeft mijns inziens ook totaal niets met veiligheid te maken. Maar mijn ervaring is wel dat als de auto op de brug staat, de monteur niet te beroerd is om ‘even’ verder te checken. Fusees controleren lijkt mij dan iets dat er ‘even’ bij gedaan kan worden. Een en ander hangt natuurlijk wel van de dealer en de monteur af.
Wim,
Disciplus Simplex