Lees ik eigenlijk juist dat er voor de koelvloeistoftemperatuuraansluiting geen nieuwe kabel getrokken moet worden?
Dat dus énkel de sensor vervangen moet worden?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja, dat is zo. Het draadje voor het rode lampje gebruik je voor het rode lampje, en het draadje van het gele lampje gebruik je voor de meter, met een nieuwe sensor. Ik dacht dat je wel een draadje in één van de stekkers in je klokkenspel op een andere positie moet steken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BunnY schreef:Lees ik eigenlijk juist dat er voor de koelvloeistoftemperatuuraansluiting geen nieuwe kabel getrokken moet worden?
Dat dus énkel de sensor vervangen moet worden?
in jouw geval is het dus zoals Knakker het verteld
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hmm… Als ik dat tekste lees op de site van Roel Timmermans dan zakt de moet me al wel in de schoenen (ik en auto-elektriciteit gaat nog niet goed samen… te veel schrik dat er straks niets meer werkt).
Niemand zin om te helpen? Dan kom ik met de BX tot daar en neem ik desgewenst Pistollétjes + koffiekoeken en/of vlaai mee
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het is echt niet zo moeilijk. Als jij zorgt dat je alle onderdelen en vlaai, pistoletjes en eventueel andere beschikbare Belgische specialiteiten bij je hebt wil ik je wel een keer helpen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het is echt niet zo moeilijk.
Dat vermoed ik ook ... zoals alles dat ik tot nu toe al gedaan heb aan de BX. Maar elke keer die schrik overwinnen is nog de grootste uitdaging (en zeker als ik de verhalen lees van mensen die alles hebben opgesmoord met aan het dash te werken :S ).
Maar is een geruststelling dat je wil helpen . Zodra ik alles wat nodig is binnen heb zal ik je een PM sturen.
Toch fijn zo’n forum
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik vraag me af wat je moet uithalen om de boel op te roken, is mij nog nooit gelukt gelukkig.
Zorg in ieder geval voor de juiste sensor: merk FACET, onderdeelnummer 7.3007 en eventueel een afdichtringetje. En neem het hele klokkenspel mee, we schroeven dan alleen de temperatuurmeters over, zodat je kilometerstand gelijk blijft.
Eveneens ben ik tevens ook.
Die kilometerteller wou ik dan meteen ook ombouwen (zet ik thuis wel eerst op de goede stand dan ). Want bij mij is de dagteller stuk en de wijzer danst nogal over en weer (en heb een nieuwe bovenste km kabel dus daar zou het niet aan mogen liggen).
En moet het GT klokkenspel nog gaan halen hoor… dus is nog niet voor meteen. Maar zodra ik weet hoe en wat dan stuur ik je wel een PM (met meteen ook de vraag wat je wel of niet lust ).
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je weet ook hoe je hem op de goede stand moet zetten? Blijf er anders af en laat het Knäckor doen.
Overigens is een nieuwe bovenkabel alleen geen garantie voor het niet dansen van de wijzer. Er zit ook nog een onderkabel aan die net zo slecht kan zijn. Tot slot: ik wil je ook wel helpen, mocht het Knäckor niet uitkomen.
Ik heb ergens gelezen dat het met een boormachine gaat (en dat het dan enkel wat langer duurt). En omdat de boormachine-manier me de manier leek waarop ik het minst kan kapot doen ga ik die maar gebruiken.
En bedankt voor het aanbod… Ga het onthouden
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Tegen de tijd dat je een fatsoenlijke opstelling met een boormachine hebt gefabriceerd kun je je kilometerstand al minstens vijf keer goed gezet hebben door even de tandwieltjes in de teller op te lichten en de cijferrolletjes te verdraaien. Je kunt alvast oefenen met je oude teller, die is toch al stuk. Die dagteller-nulstel-staafjes zijn trouwens wel erg flut, die van mij ligt ook al in twee stukken :s
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welnee, geen boormachine gebruiken en ook geen tandwieltjes oplichten, maar gewoon het asje met de cijferrolletjes overzetten op het andere tellerblok. Voor de zekerheid even een stukje tape over de rolletjes heenplakken, zodat de stand niet verdraaien kan. Werkt uit de kunst en is in 10 minuten te doen.
[edit] Dit is natuurlijk alleen bedoeld om de originele km stand over te zetten. Ik wil niemand op snode ideeën brengen…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Inderdaad rolletje overzetten, of het nieuwe rolletje aanpassen. Er is een truukje voor. Met de boormachine schiet in ieder geval niet op, dat duurt veel te lang.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het is inderdaad erg simpel om de tellerstand te veranderen. Ik heb de mijne op nul gezet… Alleen jammer dat na ruim 12000 kilometer de kabel is gebroken. Zal zo ongeveer 20k terug zijn inmiddels, ik gebruik de toerenteller nu om te zien hoe hard ik rijd
Waarom vervang je die dan niet even? Is toch veel makkelijker