Hallo ik ben me helemaal dol aan het zoeken naar een nieuwe of goede gebruikte koelslang en wel de slang die aan de zijkant/voorzijde uit het blok komt hij is daar namelijk gaar en lekt. Heb dit even tijdelijk met ducktape omwikkeld en een oude fietsband maar wil hem nu vervangen. Weten jullie waar ik dit kan krijgen? hier een plaatje met wat ik bedoel
Bij de gele pijl lekt ie onder in de bocht en daar zit nu wat trucage omheen. Bij de blauwe pijl zit wat bloemkoolgespikkel en oogt niet fris. Wie helpt mij?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Dat is een berucht kwaaltje, heeft me bij mijn ex-ZX een lekke kop opgeleverd en toen kon ik het zelf nog niet fixen
Die slang loopt helemaal door naar de kachelradiateur en zit vast aan een beugel met nog een slang.
Het andere uiteinde vanaf de beugel gaat naar de waterpomp als ik me niet vergis.
Dit kun je alleen compleet zo kopen, ik heb in 2004, 70 euro voor een nieuwe betaald, kun je gewoon bij de dealer bestellen op chassisnr.
is dit niet goedkoper te krijgen? Ik hoop het wel want ik vind 70 euro best aan de prijs. Iemand een goed adresje voor een alternatief?
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Ik heb in 2008 exact hetzelfde gehad. Via de garage een nieuwe besteld. Was toen niet meer te leveren, niet via de automaterialen handel, niet via de importeur en uiteindelijk kwam er uit Frankrijk ook niks opdagen. Moest toen meen ik zo’n € 150 kosten. OP zoek gegaan naar een goeie sloper en die uiteindelijk gemonteerd. Scheelde wel een hoop geld achteraf
ZX 1.4 break ‘95
halfgaar schreef:is dit niet goedkoper te krijgen? Ik hoop het wel want ik vind 70 euro best aan de prijs. Iemand een goed adresje voor een alternatief?
Het is geen klein stukje slang waar je over praat, het geheel is toch wel een constructie wat de c.a. 70 euro rechtvaardigd, autorijden en onderhoud kost nu éénmaal geld.
weet ik.. maar de auto zelf is ook niet meer vaders mooiste zeg maar. Ik ga bij de sloop langs om te kijken of er een vervangengd exemplaar is. Iemand nog tips welke sloop in het noorden het beste is?
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
halfgaar schreef:Iemand nog tips welke sloop in het noorden het beste is?
Ik heb even zitten kijken op service.citroen, de betreffende slang is wel los te koop, loopt van de onderkant van het thermostaathuis naar het aansluitstuk voor de kachelradiateur.
Dit zou artikelnr. 6464PV moeten zijn voor jouw ZX, kost 55,16 EUR incl. BTW.
Ik zie namelijk een DIS bobine bij je ZX, is dus een latere type dan mijn ex-ZX.
Als er een prijs op service.citroen word vermeld, dan is de kans groot dat deze nog leverbaar is.
Dit is de omschrijving van deze slang, ik heb op algemeen gezocht.
KOELVL SLANG
- INJECTIE TU1M EN LINKS STUUR SINDS ORG 05656
- CARBURATIE TU3-2 EN LINKS STUUR SINDS ORG 05656
- INJECTIE TU3M EN LINKS STUUR SINDS ORG 05656
- INJECTIE TU3MC EN LINKS STUUR
Kan eigenlijk niet missen, de laatste optie is jouw motor, TU3MC (=KDX) dit is de motor met een Dis-Bobine.
Mocht je toch voor een nieuwe gaan, laat dan voor de zekerheid door een dealer op chassisnr. uitzoeken.
heel erg bedankt voor je advis. Die foto is overigens van google geplukt dus is niet mijn motor maar ik geloof dat dit een peugeot partner is o.i.d. ik kan dit weekend wel even een echte foto schieten van die mooie opgeknoopte fietsband.. Trouwens ik denk dat ik Citroen fieten even bel voor een sloper en anders gaat er gewoon een nieuwe aan.
Kalm an en rapn beetje!