2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Pech in Poitiers met c35.
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 november 2009 03:46 PM
  [ # 16 ]

Prachtig!!! Wat een geweldig verhaal zeg.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 november 2009 05:20 PM
  [ # 17 ]

Inderdaad: Mooi verhaal!

Citroen!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 november 2009 05:45 PM
  [ # 18 ]

Hoi Barry,
de discussie over wel of niet moeten demonteren van de reductie kasten hebben we een paar weken geleden uitgebreid hier op het forum besproken.

Helaas voor jou moet inderdaad voor die actie de hele motor uitgebouwd.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 november 2009 05:51 PM
  [ # 19 ]

Barry,

ik neem aan dat de 2,2 dieselmotor met bijbehorende versnellingsbak en al is overgezet in je bus?
En dat je de oude aandrijflijn nog hebt bewaard?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 18 november 2009 08:04 PM
  [ # 20 ]

Nee die heb ik achtergelaten, geen plaats in de camper voor een hele bak ik zat er nog aan te denken om de reductiekasten mee te nemen maar ik ben van plan om nog tenminste enkele maanden weg te blijven van Nederland, ik ga morgen richting zwitserland om te proberen werk te vinden in de buurt van een ski-gebied. Als ik richting nederland was gegaan had ik de bak en ook de kop wel meegenomen en nog een aantal grotere onderdelen van de veewagen zoals het stuurhuis an en 4 wielen.hoe snel gaat een 2,2 motor met de goede reductie kasten? En hoeveel verschillende types zijn er daar van

Ik zat er nog aan te denken om een aanhanger te maken van de achterkant van de veewagen, is dat eigenlijk al gedaan met een c35? Gezien de achteras plaatsing krijg je dan een erg korte aanhanger om een niet al te hoge druk op de haak te krijgen.Of is de achterkant van een c35 daar gewoon te zwaar voor?

Ik zou eigenlijk wel een aanhanger met douche, toilet, generator, etc kunnen gebruiken, in de toekomst hoop ik voor langere tijd te kunnen reizen en dus eigenlijk permanent in de camper te wonen. Een mini caravan zal ook daarvoor geschikt zijn maar een bijpassende aanhanger ziet er wel beter uit.

Maar dat zijn allemaal dingen die ik terug in Nederland wil gaan proberen, eerst eventje wat geld gaan verdienen en ondertussen snowboarden dat is het plan tenminste.

edit:

Let op bij vervangen of bij het zoeken naar vervanging dat aan beide zijde dezelfde kast gemonteerd wordt. Er zijn in de loop der jaren drie verschillende typen eindoverbrengingen in deze kasten gebruikt.
Als je verschillende monteerd betekend dit dat je differentieel altijd dit (relatief grote) verschil moet opvangen, en daar is het niet voor bedoeld, daarbij gaat je snelheidsmeter ook afwijken.

Ik moet echt meer hier op dit forum gaan lezen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook