Hallo,
Berlingo 2001 HDI 2.0 al een jaar brommende opvoerpomp in tank, ook tijdens het rijden, maar nu klinkt het wel erg ‘modderig’ en hij start niet meer. Ik hoor wat vaag brommen en de motor maakt een halve slag en dan niks.
Voordat hij uitviel heb ik een spontane volledige uitval tijdens tijden gehad en oranje BSI lampje, daarna nog wel starten en rijden met gesputter inhouden en uitval, daarna dus ook niet meer starten .
Nu heb ik alle draadjes afgezocht maar ik kan geen info krijgen over de kosten van vervanging (Bosch systeem) van de opvoerpomp. En, kan ik dat zelf uitvoeren en hoe? Ik lees bedragen als 330 E wat erg veel is.
GS/GSA/GSA/BX/BX/Berlingo 1.9/2.0 HDI
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
eerst even uitlezen! Dat oranje BSI (?) bestaat niet, dit is je Motor MIL (Malfunction Indicator Light) deze brand als je motor ECU (ECM (engine controle module) of MMC motor managment computer)) een storing heeft en dit emisie gerelateert is. begin daar dan mee, voor vervangen van de opvoertank moet de tank er onderuit.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Bedankt voor de reaktie. Na enige dagen stil gestaan te hebben, wilden we de auto -voor het uitlezen- wegslepen en toen kon ik weer starten! De aansleepkabel zal al vast…Vocht misschien?
Je begreep het lampje, ik heb laten uitlezen een aantal fouten oa hoge druk bij 3.000 tpm. Ook sleutelherkenning bij 0 tpm, fouten zijn gereset. Monteur was eens dat hoge druk ook de aanvoerdruk zou kunnen zijn. Inderdaad moet de tank er onder uit voor vervanging pomp. Er is ook gekeken naar een verstuiver, en wat andere dingen. De pomp bromt nog steeds ook tijdens rijden, maar klinkt iets beter. Zodra het motor management lampje weer aangaat moet ik opnieuw laten uitlezen.
Nu nog op zoek naar de turboslang die los zit.
GS/GSA/GSA/BX/BX/Berlingo 1.9/2.0 HDI