ik weet dat er in de type 1 (a en b) 3 soorten leverbaar zijn geweest.
1 allen knipperlicht
2 knipperlicht en een “witte” breedstraler aka mistlamp
3 knipperlicht en een gele breedstraler aka mistlicht.
de vraag is dus heb je er een mistlicht inzitten of niet?
zo nee, kan ik je meedelen de lampen zijn nog te koop (wel duur!) en evt heb ik nog een net setje gebruikte liggen. (ik vond ze niet fris genoeg meer smoelen en kon op een leuke manier 2 nieuwe bemachtigen)(setje is overigens met mistlichten)
Type 2 lampen passen niet in de type 1.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
stooftaker schreef:3 knipperlicht en een gele breedstraler aka mistlicht.
Ik wist dat serie 1 en 2 verschillen, maar op de intro foto’s van de XM lijken het totaal andere lamp units, vind je niet?.
Mijn serie 1 heeft mistlampen (Ambiance) en ik zou er graag een set in willen hebben met gele reflector’s, optie 3 zeg maar. Maar ik vrees dat die super-super zeldzaam zijn.
sorry, manier van quote aanduiden ging fout..
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
ja vind ik ook, maar dat is dan ook zo.
de tweede serie is meen ik ook alleen te demonteren als je de gehele voorbumper eraf haalt, en de serie 1 is van buitenaf te demonteren
Of de gele zeldzamer of duurder zijn durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat ik specifiek voor de witte ben gegaan, had toendertijd voor een zachter prijsje de gele kunnen hebben…
Gooi eens een balletje op bij je lokale citroën boer?
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gele reflectors ? gele bolletjes bestaan wel die in de armatuur worden gebouwd waardoor je gewoon met H1 kunt blijven rijden.
Dat randje wat je denkt te zien is volgens mij met airbrush (photoshop hadden ze toen denk ik nog niet) flink nabewerkt.
Zo ziet het er bij mij i.i.g. eruit.
voor een hele groto foto klikker de klik
ja maar jij hebt een typje 2.
Bij de typjes 1 zijn de eerder genoemde 3 varianten leverbaar geweest.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
stooftaker schreef:ja maar jij hebt een typje 2.
Bij de typjes 1 zijn de eerder genoemde 3 varianten leverbaar geweest.
Wacht es even: de binnenste lampen zijn de mistlampen en de buitenste de clignoteurs. Zowel bij serie 1 als bij serie 2? Of zijn ze bij serie 2 omgewisseld?
Kan goed ge-airbrushed zijn Marc, maar het staat wel goed vind ik bij serie 1. Bij serie 2 zijn deze lamp units duidelijker te onderscheiden. Bij serie 1 zie je al vlug eeeeen witte band wat niet zo spannend is…
Maar ik kreeg al een tip dat mistlampen met gele reflectoren “beschikbaar” zijn. Schijnen zeldzaam te zijn. En in Frankrijk werden de eerste XM’s met gele kapjes over het dimlicht gemonteerd. Die kapjes zijn er ook niet zoveel meer.
En nu denkt de rest van het XM forum waarschijnlijk “die komt er nogwel achter met zijn gele lampen bij de eerste rit in het donker” Dikke kans hoor!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Mwha, valt best wel mee vind ik, de borden weerkaatsen veel minder fel als bij wit licht,
bij regen en mist vind ik helemaal een verademing.
1 ding is zeker, je hebt minder reflectie, heb zijn voordeel, ook een nadeel.
Ja, ik ben het helemaal met Mark eens: rijden met geel licht is veel prettiger. Veel contrastrijker.
Wel vind ik dat die gele kapjes die ik heb de geringe hoeveelheid licht nog meer verminderen. Als Sint Salaria is langsgeweest wil ik kijken of dat met Xenon verbetert.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DSuper1970 schreef:Wacht es even: de binnenste lampen zijn de mistlampen en de buitenste de clignoteurs. Zowel bij serie 1 als bij serie 2? Of zijn ze bij serie 2 omgewisseld?
Bij serie 1 zitten de mistlampen aan de buitenkant en de knipperlichten aan de binnen kant. Bij serie 2 is dat andersom.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mark Nijenhuis schreef:Mwha, valt best wel mee vind ik, de borden weerkaatsen veel minder fel als bij wit licht,
bij regen en mist vind ik helemaal een verademing.1 ding is zeker, je hebt minder reflectie, heb zijn voordeel, ook een nadeel.
Grappig, mijn ervaring is juist andersom: met geel licht heb ik het idee dat juist de verkeersborden etc veel meer opvallen en dat de rest minder goed zichtbaar is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:DSuper1970 schreef:Wacht es even: de binnenste lampen zijn de mistlampen en de buitenste de clignoteurs. Zowel bij serie 1 als bij serie 2? Of zijn ze bij serie 2 omgewisseld?
Bij serie 1 zitten de mistlampen aan de buitenkant en de knipperlichten aan de binnen kant. Bij serie 2 is dat andersom.
Kijk! Dan je Brian. Dat zie ik dus elke keer de units zijn dus net anders ingedeeld bij serie 1 en 2!
Ik ga ze gewoon monteren en verander het wel als het me niet bevalt. Mijn DS heeft ook geel en dat gaat op zich prima, het beeld is rustiger. Maar er ziiten ook een hoop ouderdoms krassen in de voorruit van de DS en daardoor is het zicht sowieso niet geweldig. Ligt niet alleen aan het gele licht.
Dank voor jullie reflecties over XM licht!!!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
als je lager in de K waarde gaat dan 4300 dan wordt het ook geel
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
stooftaker schreef:als je lager in de K waarde gaat dan 4300 dan wordt het ook geel
En die lampen zijn bij de eerste de beste lichtboer op de hoek te krijgen?
Wim,
Disciplus Simplex
och als je een beetje zoekt op internet kom je wel wat meer malafide sites tegen denk ik..
Mijn 4300 komt gewoon bij rbcartuning vandaan en daar ben ik prima over te spreken.
Tijdens de V624v mini-meeting kon je mooi het verschil zien tussen 6000 en 4300.
Indien gewenst kan ik nog wel een plaatje laten zien van het verschil in die 2 waardes, ga je dan nog wat lager zul je in ‘t gele circuit uitkomen
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Oh ja, wat kleurtemperatuur betreft ben ik het helemaal met je eens: 4300K is (bijna) optimaal. Maar het valt me op dat de meeste Xenonaanbieders beginnen bij 6000K. En 4300K is bijna niet te krijgen. Misschien is mijn angst onterecht, maar ik hou er rekening mee dat ook Xenons wel ‘ns stuk gaan en vervangen moeten worden. Dan is 6000K vele malen makkelijker te krijgen dan 4300K.
Vandaar dat ik opteer voor 6000K met gele kapjes. Maar ik zal er de binnenkant van m’n ogen nog ‘ns voor bekijken.
Wim,
Disciplus Simplex