2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Rusty’s CX break, the end…..
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 30 september 2009 09:04 PM
  [ # 16 ]

Ik heb nog steeds geen foto’s gezien…...

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356

Gepost: 19 november 2009 02:51 PM
  [ # 17 ]

weer een update:

foto’s ik zie dat de linkjes in de 1e post niet meer werken, zal ff nieuwe regelen, misschien maar meteen via mijnalbum…

uit mijn 1e post:

het volgende moet nog gebeuren:
-verwarming werkt niet goed, wordt niet helemaal koud op koudse stand en ook niet warm…. wel een beetje, maar ben bang dat ik het in de winter nog kouder zal hebben dan in de eend (iemand mogelijke oplossing??)
dit bleek een altijd afgesloten klep te zijn in de luchttoevoer, gewoon open geduwd (ratel ratel, ratel… )

-onbalans in wielen (uitbalanceren)
euhhhh ja nogsteeds dus… en trekt een beetje naar rechts…

-voorportieren roestvrij maken
gedaan, zal ik ook meteen op de foto zetten en plaatsen

-deurpanelen opknappen (redelijk gehavend)
doe ik misschien nog wel een keer…...

-misschien een keer helemaal overspuiten
gaat zeker gebeuren, alleen welke kleur….. )is nu gris espadon, grafbak zoals sommigen het noemen..

-teller wijkt behoorlijk af (meer dan 10 procent!) iemand idee waar dat aan ligt?
en dagteller ratelt nu ook, iemand een idee?

-lekkage als het regent (LA portier en LA ruit)
in brabant zeggen ze: as ge ut niet meer wit; gebruik dan pur of kit, zo gezegd, zo gedaan Smile

-koplampen goed vastzetten en stellen
euhh ja, moet dus nog (beugeltje op lamp lijmen voor onderafstelling)

-stuur is redelijk gevoelig op hogere snelheden (100+), moet continue corrigeren… weet niet of dit hoort, maar volgens mij niet.
ben daar intussen al redelijk aan gewend, maar is wel heel gevoelig

verder grilletje van type 1 erin gezet,
-rem bleef hangen achter, weer gangbaar gemaakt,
-dynamo vervangen, trekhaak erweer onder gezet,
-centrale vergrendeling ingebouwd (echt ik wil nooit meer zonder!)
-motorkap beetje gericht; uitgelijnd op de auto.

planning voor binnenkort: Cruise Control inbouwen!

zometeen ff kijken of ik een paar fototjes kan plaatsen Smile

greetzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  

Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 19 november 2009 08:05 PM
  [ # 18 ]

hey
moet je volgende week maar effe langsrijden voor dat uilijnen, laat ik je wel effe zien hoe je de diravi stelt.

Renko

Profiel  

GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91

Gepost: 19 november 2009 10:14 PM
  [ # 19 ]

-verwarming werkt niet goed. Weerstandcondensartor tegen de schutbord vlak onder reservevoorwiel in het middel, anders de radiator binnen het koetswerk via schutbord rechts van de bestuurdersstoel (die moet je doorheen Sad). Bij bij was dit de euvel. Zo te horen komt vaak voor. Lastiger en tijdrovender dan het controleren van de weerstandscondensator.
-onbalans in wielen idd eerst dit doen uitbalanceren. Anders stuurstang o.i.d.
-lekkage als het regent: zijwindschermen (net verworven Smile Hij heeft er nog 2 staan 1 kleine en 1 gigantische)? Anders rubbers o.i.d.
-stuur is redelijk gevoelig op hogere snelheden (100+), moet continue corrigeren…Niet normaal. Ik ga rechtuit, geen corrigeren. Misschien door: zie onbalans wielen.
-teller wijkt behoorlijk af (meer dan 10 procent!) Bij mij ook. Ik zoef iedereen steeds vooruit en ik ben nog steeds niet bij deze snelheid (100 vgl mijn kmteller) geflitst (Amsterdam)
dynamo vervangen, Ben nu in 2 jaar aan de 4e. 2x onder garantie, nu een bypass. Hopelijk nu goed verholpen.
-centrale vergrendeling ingebouwd: bij mij gaf het steeds elektrische problemen. Ik heb het maar eraf gehaald. Bezint eer ge begint.
Tot je dienst

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 november 2009 10:35 AM
  [ # 20 ]
Renko schreef:

hey
moet je volgende week maar effe langsrijden voor dat uilijnen, laat ik je wel effe zien hoe je de diravi stelt.

Renko

ik heb nu ook een vraagbaak Smile kan ik het zelf ook uitzoeken Wink maar iig bedankt voor t aanbod, misschien kom ik toch langs, is net zo makkelijk!

maar weet niet of dat de oorzaak is, zat van de week te bedenken dat de ene voorband echt gloedje nieuw was en de andere net niet meer, kan dus iets verschil zijn in omtrek, ga nu eerst maar s ff banden wisselen en kijken of ie dan naar de andere kant trekt…..

greetzzzzzzzzzzz

Profiel  

Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 20 november 2009 12:29 PM
  [ # 21 ]

hey ik heb ook 2 banden waarvan de een 2500 meer heeft gereden dan de ander, maar die trekt niet naar 1 kant.

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 23 november 2009 10:55 AM
  [ # 22 ]

Afgelopen weekend:

wielen laten balanceren; waarom wachten mensen hier altijd zo lang mee…. echt geweldig!! is nu nagenoeg trillingsvrij, iig ruimschoots acceptabel!

en rechtuitstand afgesteld, gewoon op de gok, en meteen goed, nu trekt ie niet meer naar rechts.

had ook last van een soort boost af en toe, alsof je het geapedaal helemaal intrapt maar dan erger, was meestal na een bocht op de snelweg, als de motor helemaal warm was. dit heb ik 2 wkn geleden al opgelos door een ander brandstoffilter te plaatsen ....... fransen en onderhoud…...

heb inmiddels ook foto’s gemaakt, maar vergeet iedere keer de usbkabel om ze op de pc te kunnen zetten…. misschien morgen!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 26 november 2009 04:22 PM
  [ # 23 ]

voor de liefhebbers; FOTO’S!!!!

deuren na schoonheidsbehandeling (rest van de auto is erg vies Wink en deur is iets donkerder)

deur voor / tijdens schoonheidsbehandeling

zo mensen, tevreden met pics Wink

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 december 2009 10:10 AM
  [ # 24 ]

Beste mensen,

Het volgende doet zich sinds 2 dagen voor bij mijn CX

bij koude start start ie normaal; maar slaat na 30 sec ofzo af en is ook niet aan het lopen te houden door met het gaspedaal te spelen.

vervolgens moet je 3- 4 X erg lang doorstarten (meer dan een minuut) en dan uiteindelijk begint ie af en toe een sputtertje te geven en dan slaat ie wel aan en blijft ook normaal draaien!?

verder blijft ie onregelmatig lopen, beter gezegd, bij gaspedaal in zelfde stand gaat ie soms harder en soms zachter rijden (af en toe echt een boost….)  dit lijkt een beetje op mijn brandstoffilter die vuil was, zou ie weer kunnen zijn, heb vorige week tank bijna leeg gereden (950 km Smile)

warm start ie prima, alsof er niks aan de hand is.

iemand verder een idee?? dit is namelijk zeer irritant…... en ook niet echt goed voor het beessie….

(collega hier heeft het over retourslangen die lek zijn)

greetzzzzzzz

Rusty

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 december 2009 12:19 PM
  [ # 25 ]

Klinkt alsof ie te weinig brandstof krijgt. Filter ff nakijken idd.

Citroen!

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 december 2009 12:56 PM
  [ # 26 ]

o ja nog iets, na eerste keer afslaan heb ik het filter met het handpompje weer op druk gepompt, maar dit heeft niets geholpen. kon toch best wel wat pompen voor ie op druk kwam.

greetzzzzzzzz

Profiel  

Gepost: 14 december 2009 01:10 PM
  [ # 27 ]

Je geeft zelf het antwoord. ‘Hetzelfde als toen mijn filter verstopt zat’ in combinatie met ‘ik heb laatst wel mijn tank bijna leeg gereden’... Waarom nog verder zoeken? Eerst maar eens dat filter bekijken.

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 december 2009 01:31 PM
  [ # 28 ]
graddus schreef:

Je geeft zelf het antwoord. ‘Hetzelfde als toen mijn filter verstopt zat’ in combinatie met ‘ik heb laatst wel mijn tank bijna leeg gereden’... Waarom nog verder zoeken? Eerst maar eens dat filter bekijken.

maar toen startte die wel gewoon, en dat is nu het grootste probleem… iig ga ik vanmiddag een filter halen om dat uit te sluiten.

greetzzzzzzzzzzzz

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 15 december 2009 10:42 AM
  [ # 29 ]

Nou, gisteravond branddstoffilter vervangen, geen resultaat, alhoewel startte die vanochtend wel goed. wat blijft is dat ie af en toe harder/zachter gaat rijden bij zelfde stand van het gaspedaal.

o ja, het brandstoffilter zat half vol lucht…. volgens mij moet dat niet, denk dat er toch ergens valse lucht aangezogen wordt.

weet iemand uit zijn hoofd de diameter van de brandstofslangen (voornamelijk retour daar is al ooit aan gerommeld, maar ziet er eigenlijk wel goed uit)

iemand nog ideeen?

greetzzzzz

Rusty

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 december 2009 10:09 AM
  [ # 30 ]

vanochtend weer moeilijk starten….. 1e keer wel aanslaan en goed lopen, na c.a. 30 sec afslaan en daarna met heel veel moeite weer aan het lopen gekregen (4-5 x lang doorstarten….)

aangezien er ook lucht in het brandstoffilter zat ben ik bang dat er ergens een lek zit in de aanzuigleiding, ik heb al zoveel mogelijk het brandstof traject nagekeken maar nog niets kunnen vinden…

ik kijk er vanavond nog wel een keer naar samen met Evan, die kan het misschien wel vinden….

greetzzzzzz

Rusty

Profiel  

2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook