hallo,
Onze citroen c5 bouwjaar(2005)heeft een dashboard navigatie systeem.
Nu doet zich het volgende probleem voor;
het scherm doet het niet meer d.w.z. dat je eerst het telefoonmenu, navigatie, radio enz op het scherm kon zien en van het ene moment op het andere doet hij het niet meer hij vertoont alleen het ‘blauwe scherm’met het citroen logo erop, af en toe gaat hij uit en is het beeldscherm zwart dat duurt enkele seconden en springt dan weer op het logo schermpje. Het gekke is dat de radio en het geluiden van de sensor e.d. nog wel doen want daarbij blijft hij het signaaltoon van aangeven.
Volgens de dealer is het beeldscherm kapot maar zou het citroen logo dan wel te zien zijn als dat defect is?
Wie kent dit probleem?
Totaal aantal Berichten: 944
Kan scherm zijn of RT3
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
wat is een RT3 welke functie heeft dat?
Je radio is een RT3 (Radio telefoon, navigatie module)...
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
hallo
Ik heb dezelfde en als ik de Dark knop lang indrukt (wel 30sec)dan reset de boel ff
misschien helpt dat ???
groet martin
Dat hebben we ook al geprobeerd maar dat gaf ook geen resultaat.
Vermoedelijk zitten we aan een nieuwe beeldscherm vast.
Iemand misschien nog een tip waar deze te koop zijn voor een aantrekkelijke prijs. Hebben namelijk een nieuwe voor 1500 en een tweedehands voor 450 tot 750 euro. Wellicht is er nog een adres om te informeren?
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
waarschijnlijk is de optischekabel stuk.
haal het scherm en je radio er uit, laat alles verder aangesloten zitten . en kijk in het donker of je ergens licht uit de kabel ziet komen. dan issie stuk.(wel het contact aanzetten/
suc^6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Ik denk dat je scherm goed werkt, omdat het Citroën logo er wel op komt. Ik denk dat je RT3 toestel niet goed werkt. Misschien is er ook nog wel een update voor de RT3, dat kan dit soort problemen soms ook wel oplossen. De dealer heeft de updates wel liggen als het goed is en kan ook zien welke softwareversie in jouw RT3.
Als een update niet werkt is het dan kan het zijn dat het een hardware probleem is, het makkelijkste om dit te testen is om een rt3 te wisselen met een andere auto. De dealer heeft er vast wel 1 in een voorraadauto. RT3 toestel omruilen is verreweg het makkelijkst.
Over update gesproken,
Heb je zelf de software van de radio geprobeert te updaten?
alsj versie 7.** of 8.*** heb gebruikt kun je je radio weg gooien, moet 5.*** of 6.*** zijn/
Ik vermeld er niet voor niets bij dat hij voor een update naar de dealer moet gaan. Updaten kan ook niet zomaar, er moeten bepaalde voorzorgsmaatregelen getroffen worden. Daarnaast kan inderdaad de RT3 defect raken als de verkeerde update gedaan wordt.
Ik denk niet dat de TS belang heeft bij de verschillende software versies, de TS vraagt zich alleen af of de dealer een goede diagnose gesteld heeft. Ik probeer de TS te helpen met het aandragen van mogelijke oorzaken zodat hij met de dealer kan overleggen zodat hij niet een duur scherm moet betalen terwijl het helemaal niet zeker is dat het scherm defect is. Indien de dealer al wel andere oorzaken heeft uitgesloten dan heeft de dealer dit niet goed gecommuniceerd met de TS.
inmiddels hebben we een andere navigatie scherm geplaatst en het werkt weer behalve het navigatie gedeelte niet (dus telefoon en radio wel) Iemand daar nog een idee over wat dat kan zijn en hoe dit op te lossen?