Hoi Citroen’ers
Ik heb een vraagje over het klokken paneel van mijn schoonvaders Xsara uit 1999 1.6
Sinds een aantal weken start de auto een beetje slecht, soms niet in 1x pakken, startmotor draait dan niet lekker rond, kilometerteller gaat flink heen en weer, volgende x starten pakt ie wel gewoon maar staat de teller aan de verkeerde kant van het pinnetje van de nul stand.
Dit opgelost door accu pool en klem goed aan te sluiten, deze zat niet goed vast.
Nu start de auto goed maar geeft de teller 20km aan terwijl je 45a50km/h rijdt?
Is nu de Teller defect of is dit nog op te lossen?
Wie kan mij helpen,
ALs de teller defect is kan ik dan een teller met toerenteller erin zetten of gaat dit niet werken?
Bedankt alvast zover
Brian
Welkom op het forum!
Dit komt door een spanning tekort.
Je moet het paneel even uitbouwen, en de meters op nul zetten.
Bedankt voor de reaktie,
Als je het contact aan zet staat de snelheidsmeter wel op 0km/h en staat de wijzer aan de goeie kant van het puntje.
Maar als je dan gaat rijden en je rijdt 20km/h op de teller rij je in werkelijkheid 45a50km/h?
Hoe kan dit????
klinkt niemand dit bekend???
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb het destijds ook gehad, toen ik heb liggen klooien met een VTS klokkenwinkel.
Uiteindelijk heb ik de naald losgemaakt en op de gok een stukje terug weer vastgezet. Daarna leek de teller wel weer redelijk nauwkeurig maar voor het zelfde geld was het fout gegaan en had ik aan een nieuwe klokkenwinkel gekund..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Laatst ook hetzelfde gehad met een Xsara, tellerklok uitelkaar, glas (plastic) er af, wijzertje er af halen, gaan rijden, bijv. op 60km/h (afgelzen via tomtom op voorraam) het wijzertje er op drukken op de 60
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Hier hetzelfde probleem. Naald heeft een weekje tegen het palletje aangedrukt, nadat ik een lege accu had gehad. Pool los en vastmaken hielp om de naald weer aan de goede kant van het palletje te krijgen, maar nu dus een afwijking van een kilometer of 25… Hoe kom ik eenvoudig bij de naald om de positie te herstellen? Heb ontdekt dat er twee schroeven vlakbij het glas in de bovenkant van het dashboard zitten, is dat de toegang tot de klokken?
Beetje topic kick,
Maar heb ook een vraag hierover.
Ik heb hier ook problemen mee, maar vroeg me af als je de tellerbak vervangt.
Of die dan weer gewoon de juiste km. stand aangeeft?
Ik heb het hele forum afgezocht maar kan het niet vinden.
Heeft er iemand een beschrijving of foto’s hoe je de tellerbak van een Xsara uitbouwd?
(Gaat om een Xsara break 99’)
Ik heb namelijk een probleem met de stand van de km teller, deze geeft 30 km/h te veel aan!
Ik wil de wijzer los halen en op de juiste stand er weer op zetten.
De wijzer van de toerenteller stond eerst aan de verkeerde kant van het “stokje”, maar die
is na dat ik gisteren de motor flink open trapte weer goed gesprongen en die doet het nu weer goed.
Bedankt Ronjo,
Hiermee ben ik erg geholpen!!