Ga er maar niet van uit dat ik serieus geinteresseerd ben, maar foto’s zijn altijd welkom !
Schijt aan originaliteit.
Edit mod, het aanbieden van chassisnummers of papieren om auto’s om te katten is op dit forum niet toegestaan.
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-01-2010
- Traction Avant 11 BN
- C4 (1928-1932) AC4 familiale
Mooi restauratieobject. Zelf heb ik een AC4 uit 1929, ook zonder papieren maar met typeplaatje waarop het carrosserienummer staat. Dit heb ik ook in het chassis geslagen. Verder heb ik begrepen dat je daarmee wel een keuring en kenteken kunt aanvragen. Ik kan bewijzen dat ik haar legaal verkregen heb.
Ik hoop de auto in maart-april bij de RDW te brengen en kan dan laten weten hoe een en ander verlopen is.
Edit mod, het aanbieden van chassisnummers of papieren om auto’s om te katten is op dit forum niet toegestaan.
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
quaidejavel schreef:Mooi restauratieobject. Zelf heb ik een AC4 uit 1929, ook zonder papieren maar met typeplaatje waarop het carrosserienummer staat. Dit heb ik ook in het chassis geslagen. Verder heb ik begrepen dat je daarmee wel een keuring en kenteken kunt aanvragen. Ik kan bewijzen dat ik haar legaal verkregen heb.
Ik hoop de auto in maart-april bij de RDW te brengen en kan dan laten weten hoe een en ander verlopen is.
welkom quaidejavel
Ziet er spannend uit en voor je het weet is het maart, kun je gelijk gaan rijden met het mooie weer wat er aan komt, ( zonder pekel)
Ben wel benieuwd hoe de RDW hier mee omgaat, alvast veel succes gewenst.
Groeten Moustache
Dispar vulgo
Wat ik gehoord heb van een aantal mensen afzonderlijk van elkaar is dat ze bij de RDW apparatuur hebben waar ze zelf ingeslagen nummers mee kunnen “uitlezen” wat uiteraard streng verboden is….
Ik zeg met nadruk dat ik dit heb gehoord en weet dit niet zeker!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoe kun je nu apparatuur hebben waarmee je dergelijke zaken kunt uitlezen? Kijk bij moderne auto’s wordt er van alles gegraveerd en gerobotiseerd ingewerkt, ik kan me voorstellen dat daar precieze gegevens over zijn die je door middel van een scan kunt controleren. Bij oudere auto’s werden chassisnummers er nog gewoon met de hamer en slagletters/cijfers ingemept, hoe je dat van later ingemepte nummers zou willen onderscheiden met ‘apparatuur’ beats me. Het chassisnummer in mijn trax is gewoon een put in het plaatwerk Buiten dat moet ik als mod hier wel even aangeven dat op dit forum geen chassisnummers of papieren verhandeld mogen worden, nog aanleiding mag worden gegeven tot het vervalsen van gegevens of omkatten van voertuigen.
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-01-2010
- Traction Avant 11 BN
- C4 (1928-1932) AC4 familiale
Aan het inslaan van een chassisnummer is niets ilegaals bij deze auto’s. Deze hadden namelijk geen chassisnummer ingeslagen. Dat moet juist voor het verkrijgen van de papieren. Als je het niet zelf doet, doen zij het.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het inslaan van chassisnummers mag bij wet alleen door de RDW gedaan worden onder toezicht van een ambtenaar van de douane of een gecertificeerd RDW medewerker. Zelf inslaan is hoe dan ook verboden
http://www.rdw.nl/nl/beroepsvervoer/bus/aanpassen_of_restaureren/inslaanidentificatienummers.htm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat ik begrepen heb is dat ze bepaalde kenmerken in de slagcijfers hebben staan en ze slaan de nummers niet meer onafhankelijk van elkaar in maar plaatsen de nummers in een soort slede en slaan het nummer er in 1 keer in.
Onafhankelijk van elkaar inslaan geeft bepaalde dieptes en dus geen gelijke dieptes in het metaal wat ze kunnen uitlezen met apparatuur.
Zo heb ik het begrepen en ik wil er nogmaals heel nadrukkelijk bij zeggen dat ik dit gehoord heb en nooit zelf ervaren!!!!!
Ik laat voor de restauratie de auto bij de RDW zien en dan slaan ze er een voorlopig nummer in en dit wordt geregistreerd.
Na de restauratie krijg je een definitief nummer en het kenteken op de auto.
Dit is overigens al weer heel wat jaren terug dat ik dit gedaan heb en weet niet of dat nu nog zo is, toen in ieder geval wel.
Door de grote aantallen diefstallen van oldtimers in de afgelopen jaren zijn ze wel aanzienlijk strenger geworden en is het niet zo makkelijk meer om een auto op kenteken te krijgen als je er niets bij hebt.
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
Men moet niet panniekeren,
Indien je een nummer zelf inslaat of niet indien het klopt is er niets aan de hand.
In het verleden sloeg men (de douane) de nummers ook in bij de grens tijdens het invoeren.
Bij kentekenkeuring is het zo dat nummers moeten kloppen en er geen onduidelijke cijfers in mogen staan.
Specifiek moet ook de plaats kloppen.
Bij mij heb ik ze zelf in het schutbord geslagen, tijdens het kentekenkeuren zag men liever dat dit in het chassis staat maar men deed niet moeilijk het klopte dus daarmee was de kous af.
Dispar vulgo