4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Motorolie
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 november 2009 11:51 AM
  [ # 46 ]
Visa Ventje schreef:

Trouwens geen gek idee, winter/zomerolie. Als je genoeg rijdt dan kun je dat goed timen.

Sorry, maar dat is dus zeker wel een gek idee. Hou je gewoon aan de voorgeschreven specificaties, want vroeg of laat draait de boel anders aan puin.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 november 2009 05:05 PM
  [ # 47 ]

Het hele idee achter een multigrade olie is dat je dus gewoon het hele jaar door dezelfde olie kunt gebruiken.

Verder gewoon aan de specificaties vasthouden zit je altijd goed. Kwa merk moet je gewoon doen waar je zelf in gelooft/wilt betalen. De een zweert bij de duurste a-merken en de ander bij de goedkoopste (en dan heb je er nog een heleboel tussenin) Het is gewoon niet mogelijk om te bepalen of een bepaald merk een betere olie is of niet. Geluid en gevoel zeggen helemaal niks en slijtagebeeld na tig duizend kilometers is heel erg variabel.

Voor mijn Alfa heb ik veel ‘goede’ (wat is goed?) dingen gehoord over Agip Sint 2000, aangezien ik in de GTi dezelfde olie als de Alfa wil overweeg ik om die te gebruiken. Kan ook net zo goed Kroon olie worden, ik maak gewoon een afweging tussen wat mijn gevoel zegt over een merk en de prijs die eraan hangt.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 20 november 2009 09:32 PM
  [ # 48 ]

Ik zit er ook aan te denken om z.s.m die 20w50 uit de BX te (laten) wisselen voor orig. spec. olie

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 20 november 2009 09:42 PM
  [ # 49 ]

@ bearwil: Het zullen wel de korte stukjes zijn. Naar het werk is nie verder een km of 18. Verder gebruik ik ‘m niet veel. Vrinden zitten ook allemaal dichtbij en als ‘k verder weg ga dan is’t voor een feestje of zo. Om dan ‘s ochtends vrolijk achter ‘t stuur te kruipen met een kater heb ik afgeleerd stupid

Hij rookt trouwens ook niet en koelvloeistofniveau is volgens mij stabiel (morgen eens ff kijken)

Bedankt voor de opmerking in ieder geval.

Grt’n

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 20 november 2009 10:20 PM
  [ # 50 ]

Voor diegenen onder u die een ouwe bx sturen (zullen d’r wel wat zijn hier).

Lees zojuist dat total integral 10w40 (het goedje dat er volgens de fabriek* in moet) is vervangen door total quartz 7000 10w40.

Grt.

*dus voor bx 14E, 14RE, 16RS, 16TRS en 19GT van rond ‘85

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 november 2009 12:11 PM
  [ # 51 ]

Een andere 10W40 van Mobil, Comma of weet ik wat voor merk smeert net zo goed. Dat er alleen maar olie van Total in mag/kan is bullshit. Nogmaals: De SAE grade is het belangrijkst!! Dus dat 10W40 verhaal!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 21 november 2009 05:28 PM
  [ # 52 ]

mag ik nou net in frankrijk 21Liter van die total quarz 7000 gekocht hebben voor 60 euro Smile

dus even een tip voor allen:

ga je in FR op vakantie, koop dan daar je olie in de supermarche (7L 20 euro)

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 november 2009 12:10 AM
  [ # 53 ]

FR is zeker een goede tip. Ik heb hier ook nog een 5l tankje Castol 10W40 staan van €13,- bij de LeClec.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 november 2009 04:07 AM
  [ # 54 ]

Als iemand al niet kon kiezen voor een bepaald type olie dan is het er nu niet echt makkelijker op geworden…

Volgens mij is de kern tot nu toe: RTFM

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 22 november 2009 04:20 AM
  [ # 55 ]

RTFM? Als dit de kern is, moet je dat toch even uitleggen. Maar zo moeilijk is het niet. Als je een benzineslurper hebt en geen oliestoker, is alleen die 10W40 van belang en merk of zo doet er volgens mij minder toe. Een kruikje van de Action van 12 euro of een retedure olie van een bekend merk, ik weet niet of daar echt heel erg veel verschil in zit. Ik heb ooit heel erg lang gezworen bij dat spul van Duckhams, maar merkte dat verschil eigenlijk alleen maar in mijn portemonnee. Nu pak ik met veel plezier alles wat redelijk betaalbaar is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 november 2009 04:33 AM
  [ # 56 ]

Probleem met dit topic is het grote aantal verschillende adviezen tot nu toe. De ene zegt: er hoort 10W 40 in, dus dat moet je doen. Weer een ander zegt: nee, 15W40 is beter voor oudere motortjes. Weer een ander zegt: ‘t maakt niet uit als het maar een goed merk is. En weer een ander: Gamma en Lidl-olie bevalt prima. En tussendoor gaat het er ook nog over waar je het goedkoopst aan olie kunt komen.

Get my point? tongue wink

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 22 november 2009 04:58 AM
  [ # 57 ]

Dit is dus inderdaad het leuke van een forum. Iedereen kan zijn mening geven en dat leidt weer tot een redelijke verwarring. Maar ik denk dat het toch heel simpel is: kijk wat Citroën zelf zegt: 10W40 voor benzine en 15W40 voor diesel en of dat nou Total moet zijn? Ze zullen wel ooit een deal gemaakt hebben, want Total is natuurlijk wel Frans.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 november 2009 09:36 AM
  [ # 58 ]
Midfriesland schreef:

Probleem met dit topic is….

....dat jij je geroepen voelt om dit topic te evalueren binnen dit topic. En dat is weer erg offtopic.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2009 11:04 AM
  [ # 59 ]

haha   haha   haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 november 2009 12:57 PM
  [ # 60 ]

Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook