Ik zou heel graag men bixje een ander kleurtje geven, alleen weet ik ook hier niet bij wat er mee te doen, ik ben op zoek naar één of andere carrosier die de volledige wagen kan herspuiten (dus ook binnenkant). Ik was eerst van plan de auto alleen langs de buitenkant een laagje te laten geven, maar aangezien ik een andere kleur wil dan het rood die hij nu is, MOET het wel langs de binnenkant gebeuren. Nog zoiets, als ik het zou willen laten doen moet de wagen dus echt KAAl gezet worden, wat eigenlijk wel zou lukken, maar het probleem is dan daarna natuurlijk wel alles weer monteren, en dat is echt onmogelijk te doen voor mij,zijn er mensen waarmee ik hierbij terecht kan? en zijn er hier ook mensen die hun bix al eens een andere kleur hebben gegeven? Zo ja, welke kleur heb je dan en wat me het meest interesseert, zijn de prijzen hiervoor! De prijs dan voor de wagen juist de buitenkant, en prij zen de wagen herspuiten volledig de buitenkant + motorruimte +binnenkant deuren en ander zichtbaar koestwerk (dan moet het ganse interieur er niet uit).
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
De prijs die je hiervoor moet betalen is je het waarschijnlijk niet waard..een maat van mij is al 17 jaar autospuiter en ik heb genoeg gezien en gehoord. Alle prijzen onder 1500€ zijn gelul.
Je zegt het zelf al alles moet eraf. voor en achterlichten bumpers, deurstrips/rubbers en eigenlijk de ruiten ook en ga zo maar door. Nog niet eens gehad over putten deukjes plamuren en het mega schuurwerk. Als het een goede spuiter is dan maakt hij de lak glad als een spiegel..Als je het door een goedkope beun laat doen zal het je geld schelen alleen kan het resultaat tegenvallen en kun je er niet mee terug.
Rien
Wat kuikenxxl zegt, een ex collega van mij heeft het wel eens laten doen bij een ford escort, die heeft eerst wekenlang dat ding staan demonteren, zelf alles geplamuurd, gelast en bijgewerkt en geschuurd en daarna was ie nog 1500 euro kwijt ofzo voor het spuitwerk. Daarna is ie weer weken bezig geweest om alles weer in elkaar te zetten (zonder de nieuwe lak te beschadigen )
het kan wel, maar tis dus niet goedkoop.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
is dus inderdaad heel duur, voor dat geld koop je zelf een goede compressor-spuitpistool en de nodige lak, doe het zelf zou ik zeggen
ik heb ooit een zwarte wagen gehad en dat is inderdaad heel mooi maar het heef wel wat nadelen, in de zomer is het loei heetin die wagen en hij is altijd vuil, als je hem wast en vervolgens afzeemt is tegen dat hij droog is de kant die je eerst hebt gedaan alweer vuil want elk stofdeeltje zie je erop
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
KuikenXXL schreef:De prijs die je hiervoor moet betalen is je het waarschijnlijk niet waard..een maat van mij is al 17 jaar autospuiter en ik heb genoeg gezien en gehoord. Alle prijzen onder 1500€ zijn gelul.
Je zegt het zelf al alles moet eraf. voor en achterlichten bumpers, deurstrips/rubbers en eigenlijk de ruiten ook en ga zo maar door. Nog niet eens gehad over putten deukjes plamuren en het mega schuurwerk. Als het een goede spuiter is dan maakt hij de lak glad als een spiegel..Als je het door een goedkope beun laat doen zal het je geld schelen alleen kan het resultaat tegenvallen en kun je er niet mee terug.Rien
De volledige wagen demonteren, en de carroserie weer goedzetten( plamuren deukjes,roest), zou ik zelf wel kunnen, ik wil bv de stootstrips op de bumpers ook dichtwerken, staat mooier, alhoewel een zwarte met rode stootstrips vind ik wil heel mooi. Juist de motor eruit halen en er dan weer in zal me minder goed lukken, en ook natuurlijk alles terug erop steken, is te proberen waard. Natuurlijk het nadeel is dat dit redelijk wat tijd in beslag neemt, en zeker voor iemand als ik die nog maar net begint Daarvoor heb ik dus iemand nodig. Wat een oplossing zou zijn, is dus aleen de buitenkant laten spuiten + binnenkant van de deuren + motorruimte, want het interieur en gans de electriciteit… zie ik niet zo direct zitten, alhoewel het wel het beste en het mooiste zou zijn op die manier.
Ik wil ook even terugkomen op wat hierboven werd gezegd, ik ben het er volledig mee eens dat je onder de 1500euro je auto niet deftig genoeg kan laten herspuiten, iemand uit men familie had zijn volledige wagen laten herspuiten voor 1000, resultaat mag er wel wezen, tot wanneer je kijkt naar de details ; de plastic onderdelen aan de bumpers beginnen appelsien-achtig uit te slaan omdat deze vroeger behandeld zijn met bumperblack, en omdat dat goedje in je plastic trekt pakt de verf er niet meer goed op, ook de binnenkanten zijn maar de helft gespoten, want je ziet dus nog heeel goed welke kleur hij vroeger was..dit is dus NIET de bedoeling. Toch is 1500 euro wel het max voor mij hoor, als ik het onderstel en vooral de motor nog perfect wil zetten, is het prijskaartje al redelijk hoog opgelopen, dus als iemand een betrouwbare spuiter vind of weet, zeeer welkom bij deze;)
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ik zal het vragen voor je…waar woon je?
Zelf schuren en plamuren is ook echt slavenwerk als je het niet gewend bent..ik heb wel eens een blauwe maandag meegeholpen met hem…
Het complete resultaat hangt af van hoe goed de ondergrond is bewerkt daar zit het meeste werk in. Het spuiten is eitje (voor de spuiter dan)
Ik denk dat je je flink vergist.
Rien
KuikenXXL schreef:Ik zal het vragen voor je…waar woon je?
Zelf schuren en plamuren is ook echt slavenwerk als je het niet gewend bent..ik heb wel eens een blauwe maandag meegeholpen met hem…
Het complete resultaat hangt af van hoe goed de ondergrond is bewerkt daar zit het meeste werk in. Het spuiten is eitje (voor de spuiter dan)
Ik denk dat je je flink vergist.Rien
Zeer vriendelijk van je, ik woon wel in belgie, wat ook alweer probleempje is, natuurlijk ben ik momenteel juist nog maar wat info aan het verzamelen en ...(geld;)), het is een projectje op de lange duur he. Want veel tijd heb ik niet echt. Ken je een carossier die alles demonteert (dus ook motor) en alles weer terugzet?
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Oke 1 ding, spuit hem niet wit. Dan is hij nog minder waard (NOG MINDER!) ook vervelende kleur, word snel vies.
Zwart..mijn persoonlijke voorkeur..shiney.. en met chrome staat het altijd goed, de kleur die tijdloos is.
Rood..blijf je poetsen en word vaal. tenzij je anders spuit
Of het spuiten het waard is heeft niet alleen met de waarde van de auto te maken maar meer met accepteer je het dat je geld nooit meer terug krijgt ?
Ook ik heb wel eens overwogen om mijn 16v front opnieuw te laten spuiten. Ik heb op de polyster bumper wat steenslag en daar heb je gewoon witte stukjes zitten omdat daar de lak weg is. Bij navraag bij de huisspuiter van Citroville moest ik 700,- rekenen voor de gehele voorkant, das dan bumper, voorschermen en motorkap. Reken maar uit wat het voor de rest van de auto mag gaan kosten.
Voor mij is opnieuw spuiten het ‘toetje’ op de auto, eerst zorgen dat deze technisch compleet in orde is en dan de buitenkant. Zolang het niet gaat roesten is er niks aan de hand.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ijs schreef:Oke 1 ding, spuit hem niet wit. Dan is hij nog minder waard (NOG MINDER!) ook vervelende kleur, word snel vies.
Kan ik beamen..heb jaren in witte lease auto’s gereden..ik zou niet graag voor die kleur (is eigenlijk geen kleur) gaan
Zwart..mijn persoonlijke voorkeur..shiney.. en met chrome staat het altijd goed, de kleur die tijdloos is.
zwart vind ik ook mooi..zie je ook vrij snel vuil op hoor
Rood..blijf je poetsen en word vaal. tenzij je anders spuit
Euvel dat veroorzaakt wordt door de fabrikanten die bezuinigen op blanke laklagen oftewel geen blankelaklaag.
Metallic lak is altijd een sterke lak door de opbouw ervan en de rood daarvan vervaalt niet. Zowieso zijn er kleuren die sterker zijn dan anderen als ze de tand des tijds doorstaan. Blauw bv is altijd veel sterker dan rood.
Of het spuiten het waard is heeft niet alleen met de waarde van de auto te maken maar meer met accepteer je het dat je geld nooit meer terug krijgt ?
Zo is dat..het is de raliteit maar om niet te negatief te blijven moet ik wel vertellen dat als m’n maat een auto gespoten heeft en hij is klaar dan kwijl je ook wel behoorlijk zeg!
@Deebeep ik ken zowieso niemand over de grens..ja een duitser maar daar schiet je ook niet mee op.
Rien
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
van wit en rood zijn de meeste Bxen verkoscht dus neit bijzonder.
persoonlijk vind ik
zilvergrijs (tja heb ik zelf ook)
zwart (blijft stoer)
kanarie geel (tja lijkt heel vreemd maar eens een foto van gezien zo slecht nog niet )
of een andere bijzondere kleur maar als je minder bijzonder wilt doen: Zwart
maja zoals al gezecht op zwart zie je alles (vuil)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
KuikenXXL schreef:Ik zal het vragen voor je…waar woon je?
Zelf schuren en plamuren is ook echt slavenwerk als je het niet gewend bent..ik heb wel eens een blauwe maandag meegeholpen met hem…
Het complete resultaat hangt af van hoe goed de ondergrond is bewerkt daar zit het meeste werk in. Het spuiten is eitje (voor de spuiter dan)
Ik denk dat je je flink vergist.
Rien
Inderdaad, dat schuren en plamuren is het belangrijkste van het hele spuitwerk; als dat niet goed is kan het echt niks worden.
1500 euri uitgeven aan alleen het spuitwerk van een BX, tja, ik zou het in iets anders stoppen eerlijk gezegd….
Ich bin ein Breaker
karel schreef:KuikenXXL schreef:Ik zal het vragen voor je…waar woon je?
Zelf schuren en plamuren is ook echt slavenwerk als je het niet gewend bent..ik heb wel eens een blauwe maandag meegeholpen met hem…
Het complete resultaat hangt af van hoe goed de ondergrond is bewerkt daar zit het meeste werk in. Het spuiten is eitje (voor de spuiter dan)
Ik denk dat je je flink vergist.
RienInderdaad, dat schuren en plamuren is het belangrijkste van het hele spuitwerk; als dat niet goed is kan het echt niks worden.
1500 euri uitgeven aan alleen het spuitwerk van een BX, tja, ik zou het in iets anders stoppen eerlijk gezegd….
het herspuiten is eigenlijk echt wel nodig, de wagen was oorspronkelijk rood en de kleur is nu..roos? Ook de bumpers dienen onder handen genomen te worden en bij één deur dient er plamuur aan te pas komen, dit zijn allemaal dingen die een vriend van me kan doen. Dus herspuiten is een must, ook de motorruimte vind ik vies en bv als je de bettarij wegneemt zie je één vuile roestplek, dat alleen wegschuren en eens overgaan lijkt me half werl, en tenslotte is het de beodeling dat hij echt deftig komt omdat ik nooit va plan ben de wagen nog weg te doen, dan pas is het geen verloren geld.
Nog even terugkomen op iets, metallic is mss wel sterker maar is een kwetsbaardere kleur als je krassen hebt. Een glanskleur is makkelijker te herstellen, kleurverschil word tot een minimum herleid.
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Ik las net dat je dan beter een andere BX kan kopen, daar ben ik het niet mee eens aangezien je de eigenaar bent van een 16V. Ik zou zelf kiezen voor een niet BX kleur en je zo onderscheiden van de andere BX’en. Dat geeft het spuitwerk namelijk meerwaarde. Als je een standaard kleur spuit, valt het niet op omdat het gewoon netjes is. Ik zelf zou als ik mijn BX zou laten spuiten het in (mitsubishi eclipse) rood metallic doen.
Er zijn vast wel mensen die je kunnen helpen met afbouwen en opbouwen. Ik wil je daar ook wel bij helpen.
Ik kan je wel 1 tip geven voor je er aan begint…. trek er minimaal 2500 euro voor uit.
Het zou sonde zijn om je auto met oude versleten onderdelen op te bouwen, als je koets helemaal netjes is. Dus ook gelijk nieuwe veerbollen, leidingen en dergelijke doen. Bespaart je een hoop geld in de toekomst!!!
deebeep schreef:karel schreef:KuikenXXL schreef:Ik zal het vragen voor je…waar woon je?
Zelf schuren en plamuren is ook echt slavenwerk als je het niet gewend bent..ik heb wel eens een blauwe maandag meegeholpen met hem…
Het complete resultaat hangt af van hoe goed de ondergrond is bewerkt daar zit het meeste werk in. Het spuiten is eitje (voor de spuiter dan)
Ik denk dat je je flink vergist.
RienInderdaad, dat schuren en plamuren is het belangrijkste van het hele spuitwerk; als dat niet goed is kan het echt niks worden.
1500 euri uitgeven aan alleen het spuitwerk van een BX, tja, ik zou het in iets anders stoppen eerlijk gezegd….
het herspuiten is eigenlijk echt wel nodig, de wagen was oorspronkelijk rood en de kleur is nu..roos? Ook de bumpers dienen onder handen genomen te worden en bij één deur dient er plamuur aan te pas komen, dit zijn allemaal dingen die een vriend van me kan doen. Dus herspuiten is een must, ook de motorruimte vind ik vies en bv als je de bettarij wegneemt zie je één vuile roestplek, dat alleen wegschuren en eens overgaan lijkt me half werl, en tenslotte is het de beodeling dat hij echt deftig komt omdat ik nooit va plan ben de wagen nog weg te doen, dan pas is het geen verloren geld.
Nog even terugkomen op iets, metallic is mss wel sterker maar is een kwetsbaardere kleur als je krassen hebt. Een glanskleur is makkelijker te herstellen, kleurverschil word tot een minimum herleid.
Eh, was er niks meer te poetsen dan (of heb ik dat over het hoofd gezien)? Daarmee kun je het op zijn minst flink verbeteren.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
als je je auto toch wilt herspuiten, waarom neem je dan geen two-tone kleur? je weet wel, zo’n parelmoer kleur die veranderd naar mate je de auto van een andere hoek ziet? dat is pas echt vet!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX