1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Klopt dit?
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 26 augustus 2005 10:42 PM

Heb ik nou gezien dat mijn diesel filter verwarmd wordt door een koelwaterelement dat eronder gemonteerd zit??
Er loopt nl een koelwater slang naar het motorblok maar dat zit op een aansluiting onder het brandstoffilter??

Of ben ik nou abuis….

Rien

Ow ehh sorry..bx break 1,9 xud9 blok

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 27 augustus 2005 12:16 AM
  [ # 1 ]

is dit geen koeling d.m.v. lucht? Rolling Eyes  zo is het bij mijn xm wel Rolling Eyes

Groet Roy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 augustus 2005 12:46 AM
  [ # 2 ]

Re: Klopt dit?

KuikenXXL schreef:

Heb ik nou gezien dat mijn diesel filter verwarmd wordt door een koelwaterelement dat eronder gemonteerd zit??
Er loopt nl een koelwater slang naar het motorblok maar dat zit op een aansluiting onder het brandstoffilter??

Of ben ik nou abuis….

Rien

Ow ehh sorry..bx break 1,9 xud9 blok

Ja, dat klopt.

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 27 augustus 2005 01:44 AM
  [ # 3 ]

Dat komt heel goed uit ivm het percentage zonnebloemolie. Hoe warmer hoe beter want dat vind de lucas ok. Nu alleen nog iets vinden om de mix die direkt wordt aangeboden na de start want die is de eerste minuten nog vrij koud.

Rien

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 augustus 2005 02:04 AM
  [ # 4 ]
KuikenXXL schreef:

Dat komt heel goed uit ivm het percentage zonnebloemolie. Hoe warmer hoe beter want dat vind de lucas ok. Nu alleen nog iets vinden om de mix die direkt wordt aangeboden na de start want die is de eerste minuten nog vrij koud.

Rien

Lucasjes houden niet zo van PPO. Zie PPO draadje.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 augustus 2005 05:05 AM
  [ # 5 ]

Ach, verwarmd lussen ze een hele hoop. Maar daar is al een draadje over, valt genoeg in te lezen.

Test

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 27 augustus 2005 12:10 PM
  [ # 6 ]

Ja precies…laten we er geen nieuw topic voor maken met welles nietes strijd.
Ik weet nu zeker wat ik dacht gezien te hebben en daar ben ik heel blij mee.

Rien

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2005 03:19 PM
  [ # 7 ]

Re: Klopt dit?

KuikenXXL schreef:

Heb ik nou gezien dat mijn diesel filter verwarmd wordt door een koelwaterelement dat eronder gemonteerd zit??
Er loopt nl een koelwater slang naar het motorblok maar dat zit op een aansluiting onder het brandstoffilter??

Of ben ik nou abuis….

Rien

Ow ehh sorry..bx break 1,9 xud9 blok

Ja….jij hebt al het zo geroemde *Xantiafilterhuis* Cool
Bij de BX van een jaar ouder (93) en daarvoor…..zit het brandstoffilter tegen het schutbord aan.

Toch zou ik het advies van Marten maar niet in de wind slaan…..als je je motor heel wilt houden.

Overigens…..heb ik al meerdere keren van mensen uit mijn omgeving gehoord dat ze die rode *stationcar* (ik weer uitleggen dat Franse auto’s een Break heten Rolling Eyes ).....zo mooi vonden en ze het zonde vonden dat ik hem had weg gedaan. Surprisedops:

Bevalt hij verder nog goed ?

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 27 augustus 2005 03:55 PM
  [ # 8 ]

Op wat LHM leiding probleempjes en een koelwaterlek na rijdt hij goed.
Hij heeft nu de 280k gepasseerd en knort vrolijk verder.
Die lekkages waren mij onverklaarbaar maar zijn volgens mij gewoon een kwestie geweest van oudere leidingen die door mijn gymnastieklessen geknapt zijn.
Het koelwaterlek was ook zo’n fenomeen een dag of 2 nadat hij terug was gekomen bij Van der Laan uit Abbenes begon hij te druppen eerst dacht ik vanwege de groene kleur dat het weer lhm was maar het plasje nader geinspecteerd bleek het koelvl. te zijn. Ook moest ik toch elke week nog een halve liter LHM aanvullen en dat zat me niet lekker. Achteraf bleek het koelwaterhuis of thermostaathuis gescheurd te zijn (weet even niet welke van de 2)

Na een tijdje te hebben doorgetobt ben ik op een adv dag naar Hegu gereden. Ik ben blij dat ik daar geweest ben. Echt een vakman van weinig woorden maar wel weten waar hij mee bezig is. Er werken er volgens mij 3 of 4 man.
Wat Hegru gedaan heeft is een retourslang vervangen, LHM gevuld, behuizing vv, kvloeistof vv en de multiriem vervangen.
Dit maakte een verschil van dag op nacht. De auto komt heel snel omhoog en rijdt een stuk stiller. Het naveren wattie daarvoor deed is nu veranderd in vrij stug en dat bevalt super. De vering was daarvoor zo week dat de auto stuiterde en als de persoon voor mij met z’n kop door het blik van zijn dak vloog vroeg ik me dan af waar die hobbel eigenlijk lag want ik voelde hem niet.
Ik heb tijdens de eerdere posts ook al verteld dat ik heel erg moest wennen aan het zweverige gevoel. Dat scheen te zijn gekomen doordat de multiriem erg op was. Hegru heeft deze vv. voor 28€.
M’n brik ligt nu goed op de weg en rijdt ok.
Er zullen vast nog wel andere problemen komen maar dat zie ik vanzelf wel.
Mijn volgende auto wordt iig. geen citroën meer met een pneumatsich systeem. Dat is toch achteraf niet helemaal geweest wat ik in een auto zocht.
De BX is een apart slag auto waarvan je houdt en het nodige voor over hebt of het ligt je niet en dat zal waarschijnlijk ook niet veranderen. 
Een citroën mens zal ik nooit worden, maar ik ben m’n brik zeker wel gaan waarderen en wanneer ik ergens op de brug kan zal ik zeker proberen hem goed te verzorgen en rijdend te houden.

De zijraam aan de bijrijderszijde heb ik een nieuw mechanisme gegeven en een TZD interieur erin gezet. Mistlampen heb ik ook liggen maar deze monteer ik wel wanneer ik tijd heb.
Dus mocht hij er onverhoopt toch komen te overlijden dan wordt het waarschijnlijk weer Opel of Nissan en tot die tijd ben ik lief voor hem.
Als ppo nou eens uit de illigaliteit komt ben ik helemaal blij.

Rien

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2005 06:31 PM
  [ # 9 ]
KuikenXXL schreef:

.........Ik heb tijdens de eerdere posts ook al verteld dat ik heel erg moest wennen aan het zweverige gevoel.

Dat scheen te zijn gekomen doordat de multiriem erg op was. Confused:

Hegru heeft deze vv. voor 28€.

Rolling Eyes

Wat heeft in Godsnaam de multiriem te maken met het zweverige gevoel ??
Hebben ze dat bij HEGRU tegen je gezegd ? Confused

Natuurlijk wordt je HD-pomp met de multiriem aangedreven (itt oudere BX’en, met een V-riem en de HD-pomp op de nokkenaspoelie)......maar ik vraag me in gemoede af hoe ze aan dit verhaal komen. Cool

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2005 06:46 PM
  [ # 10 ]
KuikenXXL schreef:

De auto komt heel snel omhoog en rijdt een stuk stiller. Het naveren wattie daarvoor deed is nu veranderd in vrij stug en dat bevalt super.

De vering was daarvoor zo week dat de auto stuiterde en als de persoon voor mij met z’n kop door het blik van zijn dak vloog vroeg ik me dan af waar die hobbel eigenlijk lag want ik voelde hem niet.

Ik heb tijdens de eerdere posts ook al verteld dat ik heel erg moest wennen aan het zweverige gevoel.

Nou….ik weet niet WAT er allemaal met die Break is gedaan….maar dit lijkt me een vreemde zaak !
Jij bent geen HP gewend, denk ik Wink

Toen ik deze BX break uit Almelo ophaalde, veerde hij prima…..zoals een BX break hoort te veren.
Als ik namelijk de vering niet goed vind (en ik mag zeggen na 14 jaar en een stuk of 9 BX’en (en 2 Xantia’s) *ervaringsdeskundige* te zijn Surprisedops: ).... ging/ga ik er altijd mee naar Rene Spaan te Krommenie en de laatste paar jaar naar Chyparse Soesterberg.

Als ik me goed herinner is er wel een voorraadbol op gezet…...
Met de tzd-turbo EN met mijn huidige Xantia TD ben ik ermee naar Chyparse geweest voor een bollencheck.
Misschien ook een idee voor jou om hem eens goed door te laten lichten ?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 augustus 2005 09:54 PM
  [ # 11 ]

Re: Klopt dit?

Bram schreef:

Ja….jij hebt al het zo geroemde *Xantiafilterhuis* Cool
Bij de BX van een jaar ouder (93) en daarvoor…..zit het brandstoffilter tegen het schutbord aan.

Dat zat op breaks al vanaf modeljaar 1992 zo; bij berlines pas later.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 28 augustus 2005 01:32 AM
  [ # 12 ]

Het lijkt mij toch niet ongewoon dat als die riem te slap/versleten was dat de pomp de handel niet zo hard kon volpompen dan wanneer deze vervangen is en weer strak staat.
Het is in ieder geval zo dat de wagen stuiterig was daarvoor en nu niet meer en het enige dat hij veranderd heeft is het vervangen van een lekslang en een multi riem verder weet ik het ook niet.

Rien

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 augustus 2005 06:26 PM
  [ # 13 ]
KuikenXXL schreef:

Het lijkt mij toch niet ongewoon dat als die riem te slap/versleten was dat de pomp de handel niet zo hard kon volpompen dan wanneer deze vervangen is en weer strak staat.
Het is in ieder geval zo dat de wagen stuiterig was daarvoor en nu niet meer en het enige dat hij veranderd heeft is het vervangen van een lekslang en een multi riem verder weet ik het ook niet.

Rien

100% zeker dat de multiriem totaal nul effect heeft op het weggedrag zodra de auto op normale rijhoogte is gekomen.

Denk dat het met de bijgevulde LHM te maken heeft. Dat zou kunnen betekenen dat je systeem flink vervuild is. Is de LHM troebel of helder?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 28 augustus 2005 06:34 PM
  [ # 14 ]
Alcyone schreef:

100% zeker dat de multiriem totaal nul effect heeft op het weggedrag zodra de auto op normale rijhoogte is gekomen.

Ik dacht ook al….ben ik de enige ?  Wink

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 28 augustus 2005 09:00 PM
  [ # 15 ]

De LHM in het tankje is gifgroen maar ik was toch al van plan dit binnekort eens goed de filters schoon te maken en de LHM te vervangen.
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat ik rond de 4 ton aan km’s in duitsers heb gereden..vandaar dat ik misschien niet goed weet hoe hp zou moeten rijden.
overigens heeft Hegru enkel gezegd dat de riem versleten was en vervangen moest worden. Die man heeft verder niets gezegd over het de rijeigenschappen, maar ik vind het zelf ztukken beter zo.

Rien

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook