hoe krijg je de fuseekogels er uit bij een c15?
ben bezig met het vervangen van cardan hoezen
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
met een lange hefboom en een grote hamer en kruipolie?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik las elders dat je ‘m er al uit had, maar voor degenen die dit klusje nog moeten klaren toch nog even de uitleg, want voor ik dit truukje had bedacht heb ik ook wel eens met die fusekogels zitten worstelen…
Als je auto met de voorkant op assteunen staat, en je hebt de stuurkogels los, en de bout van de fuseekogel uit de naaf, dan steek je een ijzeren staaf over de stabistang, en met het uiteinde onder het subframe. Vervolgens kun je met je voet op de staaf de draagarm naar beneden duwen, zodat de pen van de fuseekogel uit de naaf gaat. Het wil wel helpen om tegelijkertijd de naaf wat aan te duwen richting motorruimte.
Als je de boel weer wilt monteren is deze methode ook erg handig, je hebt namelijk je twee handen vrij om de naaf en de pen van de fuseekogel in lijn te brengen.
De hamer en de kruipolie kunnen gewoon in de kast blijven liggen