154 van de 224
« Eerste  < Vorige 152 153 154 155 156 Volgende >  Laatste »

CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 november 2009 11:03 PM
  [ # 2296 ]

Het is een beetje stompzinnig om km heffing te gaan betalen alleen voor een kenteken denk ik. Ik maak er wel een rallyauto van ooit. Daar heb ik ook al wel een leuk plan voor. Zoals altijd een duur en ingrijpend plan waar ik geen tijd voor heb, maar ik weet wel hoe ik ‘t ongeveer wil.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27935

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2009 11:08 PM
  [ # 2297 ]

Ja dat is het ook, maar goed die km heffing is er voorlopig nog niet door.
Een 86er is natuurlijk ook nog niet belastingvrij, dus je heb nog even de tijd.

Wat wel handig zou zijn als 1 van de 2 al airco en/of ABS heeft, scheelt een hoop werk lijkt me Smile

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 november 2009 01:56 AM
  [ # 2298 ]

Ach, even twee dagen er tegenaan en een airco zit er toch in. Zo gebeurd Wink.

Ik heb het vermoeden dat die beide zwart gti t1’s namelijk nogal wat laswerk nodig gaan hebben. Dat is pas veel werk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 615

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 november 2009 02:10 AM
  [ # 2299 ]

Heb je voor de ombouw naar andere carrosserie per se een turbo nodig, of zou je met elke willekeurige CX aan de slag gaan. Hoe zit het eigenlijk met aftermarket turbo kits op auto’s die standaard geen turbo hebben? Als het blok naar GSM en DP is geweest en je zet het in een GTi ofzo kun je zeggen dat de turbo er later is opgezet, wat ook zo is wanneer deze anders is dan standaard. Of zeg ik nu hele gekke dingen?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 november 2009 02:19 AM
  [ # 2300 ]

40% meer vermogen dan op kenteken is RDW weggedrag test. Dus met maximaal vermogen beginnen is wel wenselijk. Op het kenteken van een Gti Turbo staat 122kW. Ik heb nu iets van 158kW, da’s bijna 30% meer. Bij zo’n 171kW (230pk) moet ik weggedrag test laten doen officieel. Als ik de boel nu in een Gti koets bouwde, dan zou ik eigenlijk gelijk een weggedrag test moeten laten doen.

Trouwens, ik heb gewoon die gti turbo’s staan. Dus waarom een gti pakken? Een gti is trouwens wel zo’n beetje de minimum uitvoering, want die heeft wel de dikkere stabilisatorstangen en de andere bollen. Maar waarom zou ik?

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 november 2009 02:28 AM
  [ # 2301 ]

Die worden eerder belastingvrij of zijn dat al en misschien heb je er een staan die minder laswerk vereist. Maar wat betreft die 40% regel, je vermogen is voor een groot deel afhankelijk van je boost dus kan jij altijd zeggen dat je niet boven die 40% uitkomt. Hoe zit het dan trouwens precies met subframes van de auto´s uitwisselen? En zo’n weggedrag test, wat houdt dat allemaal in? Zitten daar punten waar de dame dan niet doorheen komt, of kost zo’n test je veel geld?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 november 2009 02:56 AM
  [ # 2302 ]

Wat ik ervan heb begrepen is het onwaarschijnlijk dat de CX niet door de weggedrag test komt. Die is voornamelijk om de eenden met V8 motor enzo er uit te filteren. Omdat er wezenlijk niets verandert aan de geometrie van de auto zal de weggedrag test waarschijnlijk wel goed gaan, voor zover ik het heb begrepen. Ik geloof dat de test iets van 600 euro kost ofzo.

Ik was wel van plan een s2 koets te paken en die NY… is uit januari 86. Om nou voor die verdere 3 maanden die er te vinden zijn nog verder te gaan zoeken is misschien niet handig. Roest kan wel een overweging zijn natuurlijk, maar daarvoor moet ik die twee autos eerst bekijken.

Subframe overzetten is denk ik minimaal twee volle dagen werk met een 2 kolommer brug. Maar ja je komt altijd wat tegen dat even meegepakt moet worden.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2418

Gepost: 24 november 2009 09:37 PM
  [ # 2303 ]

subframe met motor erin wisselen, is minder werk dan je denkt. Met 1 dag doorwerken ben je er ruim. Behalve als je moet gaan lassen. Dan duurt het beduidend langer,

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 24 november 2009 10:37 PM
  [ # 2304 ]

Wellicht, dat als alles zeer voorspoedig gaat en alles perfekt klaar staat en je helemaal niets tegenkomt dat je in een dag de wissel kan doen. In de echte wereld komen die omstandigheden niet voor. Als ik die NY pak zal ik toch de beste delen van beide auto’s willen… oftewel, echt minimaal 2 dagen werk… er is meer te doen dan alleen het subframe.

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 25 november 2009 01:12 AM
  [ # 2305 ]

Over iets heel anders, de kleur als je de SV (of welke het wordt) nog een keer een andere kleur geeft. Als ik het me goed herinner speelde je met de gedachte mat zwart? Hier een voorbeeld van een CX die mat zwart is gespoten en ook geen plastic strips heeft.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 november 2009 10:06 AM
  [ # 2306 ]

Ik vind het niet misstaan, maar wel vreemd dat ze die strips onder de ramen hebben laten zitten. De wielen vallen zo ook wel een beetje uit de toon. Maar toch, ik vind het zelfs zo niet lelijk.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 november 2009 05:56 PM
  [ # 2307 ]

Ik ben nog op zoek naar een bijrijder voor de CX club nachtrit. Die moet kunnen kaartlezen. Oh ja, ik ga met de SM (lang verhaal). Extra lastig is dat mijn begin (arnhem) en eindpunt (leiden) anders zijn…

Instappen kan op het deel van de route arnhem->zwiggelte, uitstappen op het deel van de route zwiggelte->leiden, zie de onderstaande link voor waar dat allemaal is. Kleine omwegen vind ik niet erg.
http://tinyurl.com/yeocz6h
Arnhem ben ik rond 1800 uur, terug in leiden verwacht ik rond 0400 uur te zijn.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 november 2009 08:09 PM
  [ # 2308 ]

En nog even een schopje omdat ik net niet zo slim was de topictitel aan te passen in de hoop dat potentiele kaartlezers het bericht ook echt lezen.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 november 2009 08:15 PM
  [ # 2309 ]

Ik kan erg goed kaart lezen. Haal me maar even op. Wink

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 november 2009 10:11 PM
  [ # 2310 ]

Jaja, even 1800km omrijden. Vergeet ‘t maar.

Profiel  

154 van de 224
« Eerste  < Vorige 152 153 154 155 156 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook