2 van de 2
 < Vorige 1 2

Klopt dit?
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 augustus 2005 10:29 PM
  [ # 16 ]
KuikenXXL schreef:

De LHM in het tankje is gifgroen maar ik was toch al van plan dit binnekort eens goed de filters schoon te maken en de LHM te vervangen.
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat ik rond de 4 ton aan km’s in duitsers heb gereden..vandaar dat ik misschien niet goed weet hoe hp zou moeten rijden.
overigens heeft Hegru enkel gezegd dat de riem versleten was en vervangen moest worden. Die man heeft verder niets gezegd over het de rijeigenschappen, maar ik vind het zelf ztukken beter zo.

Rien

Ja…ik meen me te herinneren dat die man in Almelo hem een jaar of twee geleden al had laten verversen en zo…..i.i.g. veerde hij zoals een BX hoort te veren. Cool
Alleen de voorraadbol (die tegen je motor aan zit) is vervangen….willen nog weleens stuk gaan bij een BX.

Plaatwerk en chassis zijn ook vrijwel onverwoestbaar van de laatste serie BX’en…..qua motor ook, dus ik denk dat het nog een flinke tijd gaat duren voor jij weer aan een ander merk gaat….reken rustig op 5 ton aan km’s voordat je grote problemen krijgt met de motor.
De koppeling zou natuurlijk eerder kunnen komen.

Ik ben i.i.g. blij dat jij ook blij bent. Wink

En zeg nu eens zelf….zitten die GTI stoelen niet heerlijk ? Cool

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 29 augustus 2005 12:19 AM
  [ # 17 ]

Ew volgens mij heb ik geen GTI stoelen…tenminste ik kan ze wel kantelen wat normale stoelen niet kunnen maar volgens mij hebben GTI stoelen hogere flanken (hoe zeg je dat) zodat je er vaster in zit. Misschien heb ik het helemaal mis hoor.
iig zowieso sitten de stoelen beter als in de duitsers waarin ik heb gereden want er zijn heel wat mensen die over die stoelen klagen.

Ik probeer nog steeds via via een brug of kuil te regelen…ik heb al een adres waar ze vrachtwagens repareren daar kan m’n bx’ie af en toe wel eens gaan staan als ik het lief vraag…

Rien

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 augustus 2005 02:27 AM
  [ # 18 ]

Oh Shocked

Ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat je er een compleet GTI interieur had ingezet. Surprisedops:

Wel heb ik hier nog de originele (basis) stoel van jou op zolder staan….als je hem niet meer wilt hebben, dan gaat ie morgen naar de vuilstort toe. Cool

Jij hebt dus nog steeds die ene GTI chauffeursstoel die ik toen op de kop had getikt… in de BX zitten ??

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 30 augustus 2005 01:14 AM
  [ # 19 ]

Neen ik heb een heel turbo diesel interieur erin gezet…volgens mij TZD type uit 93.

Die andere stoelen heb ik al naar de stort gebracht ivm. ruimte gebrek en het leek me ook niet waarschijnlijk dat iemand het oude interieur wilde hebben (lees ik had geen zin om het aan te bieden)

Rien

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 30 augustus 2005 02:47 AM
  [ # 20 ]
KuikenXXL schreef:

Neen ik heb een heel turbo diesel interieur erin gezet...volgens mij TZD type uit 93.

Die andere stoelen heb ik al naar de stort gebracht ivm. ruimte gebrek en het leek me ook niet waarschijnlijk dat iemand het oude interieur wilde hebben (lees ik had geen zin om het aan te bieden)

Rien

Dat zijn dus WEL de GTI stoelen ! Cool
Dezelfde dus als die ene die ik er al had ingezet. (grijs/blauw van kleur)

Je hebt nu ook een deelbare achterbank als het goed is. Confused:

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 30 augustus 2005 10:39 AM
  [ # 21 ]

Kleur is gewoon grijs..de achterbank is deelbaar en de stoelen hebben nu 3 functies: naar voor en achter, de rugleuning kantelen en de hele stoel kantelen.
Dat laatste is lekker als je lang moet rijden, maar is wel een beetje vreemde functie hele hele stoel kanteld achterover? Rare jongens die Fransen..

Rien

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 30 augustus 2005 01:49 PM
  [ # 22 ]
KuikenXXL schreef:

......

Dat laatste is lekker als je lang moet rijden, maar is wel een beetje vreemde functie hele hele stoel kanteld achterover?

Rare jongens die Fransen..

Rien

Door de stoel wat naar achteren te kantelen, zorg je ervoor dat je bovenbenen meer steun krijgen en je na een uur of wat rijden niet een *houten kont* krijgt. Cool
Dat maakt die stoelen ook zo geliefd bij vele BX-rijders.

Je hebt inderdaad een NOG luxere stoel die geloof ik alleen in een 16 V zitten, die hebben extra zijwangen en een verstelbare lendesteun, alhoewel je huidige stoelen al een ingebouwde lendesteun hebben…....ik heb niet voor niets mijn Xantiastoel een 2,5 cm naar achteren gekanteld, door ze met plaatringen in de voorste 2 bouten op te vullen !

Echt in *hoogte* verstelbaar zijn die BX stoelen niet, dat heeft de Xantia en ZX weer wel, in de luxere types.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 30 augustus 2005 09:39 PM
  [ # 23 ]

Alleen de 16V heeft een verstelbare lendensteun en zijwangen. Zelfs de 4TC had dit niet, want die is gemaakt met onderdelen van de BX sport, zo ook het interieur.
Naar mijn idee zijn de BX 16V stoelen dan ook superieur aan alle andere BX- en Xantiastoelen!!!  Cool

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 30 augustus 2005 09:43 PM
  [ # 24 ]

doe mij zo’n setje!! Very Happy Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 30 augustus 2005 09:50 PM
  [ # 25 ]

Zo’n setje is ook heel wat duurder dan een ander setje als je em 2e hands koopt Wink

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 30 augustus 2005 10:01 PM
  [ # 26 ]

beter duur…
dus ik hou me aanbevolen, ik heb inmiddels al besloten dat mijn “bx voor tijdens de reparatie” waarschijnlijk gewoon mijn bx blijft (als het financieel goed blijft gaan natuurlijk), maar dat betekent dat die ook meer dan alleen maar een vervoermiddel is.  Very Happy
over de reparatie, daar kom ik nog wel op terug als de zomer op zijn eind is, nu is het nog te druk.
ben dus inmiddels fleet-owner!!  Shocked Very Happy
(en ja, foto’s komen..)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook