Hallo,
ik ben op zoek naar een systeem voor handsfree bellen in onze auto (Berlingo, vorig model) dat volgende eigenschappen heeft:
- handsfree bellen met blue tooth
- mogelijkheid tot aansluiten mp3-speler of een gewone stick met mp3 erop zodat die kan afgespeeld worden op de auto-radio
- als de radio aanstaat en er wordt gebeld, dan zou de audio gedempt moeten worden
- display met weergave nummer van de oproeper of weergave van mp3 dat afgespeeld wordt mag maar is niet noodzakelijk
- geen zonneklep-model, want die werkt volgens mij met batterijen en ik wil geen gepruts met herladen, lege batterij, enz….; gewoon auto aan = systeem aan, auto uit = systeem uit.
Nu heb ik al wat modellen bekeken, waaronder de Parrot MKI9200, die lijkt te beantwoorden aan de eigenschappen die ik wil.
Vraag me ook af wat zo’n systeem doet indien er 2 gsm’s aanwezig zijn en ze alle 2 een oproep krijgen.
Wat zijn jullie bevindingen met bovenstaande?
Kan ik makkelijk zelf de aansluiting op de autoradio doen zonder het dashboard te moeten uiteenhalen?
PS. Heb ook al de modellen gezien die met een FM-transmitter werken, maar denk dat deze modellen toch wel voor problemen kunnen zorgen als je lange afstanden rijdt.
Link Parrot MKI9200:
http://www.parrot.com/nl/producten/bluetooth-hands-free-car-systeem/parrot-mki9200
Bij die Parrot-modellen hebben ze het over een ISO-stekker.
Dat zou iets zijn dat in sommige auto’s zit en je kan er makkelijk zo’n handsfree set mee aansluiten (als ik het goed begrepen heb).
Vraag me nu af als onze Berlingo (aangeschaft in jan. 2008, vorig model dus) ook zo’n ISO-stekker heeft en als dit dan betekent dat je geen werk hebt aan het demonteren van autoradio/dashboard?
Zoja, weet er iemand waar ik die stekker vind?
Mvg,
Peter
Denk dat als je zoiets in wil bouwen op een nette manier,dus alle kabels e.d. wegwerken,je toch wat delen van je dashboard moet demonteren.
Heb er geen ervaring mee,maar heb wel zoiets gehoord.
Als je handig bent moet het natuurlijk geen probleem zijn….
deze carkit past gewoon op de iso stekkers in een type 2 berlingo, heb zelf een ck3200 van parrot, functioneerd perfect. alleen als je hem zonder aanpassingen op de iso stekkers aansluit gaat deze al aan bij het openen van de deur, en blijft hij iets langer aan als je de auto af zet.
Is prima aan te sluiten zonder het halve dashbord te slopen, de radio moet er ff uit, en om de kabel van de mic weg te werken de plastic kap op de A-stijl eraf, door de gaten die dan zichtbaar worden de kabel richting zekeringkast leiden, deksel van zekeringkast er voor weg en kun je de kabel zo onder de stuurkolom door richting radio trekken. het parrot kastje kan mooi achter de radio liggen.