2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS break van DriverD, nu te koop
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 22 november 2009 01:53 PM
  [ # 16 ]

mooie wagen driverD…..
ik begin zo’n break toch ook steeds mooier te vinden, vooral na het zien van deze fotoos van je nieuwe exemplaar….

veel plezier ermee, maar dat komt wel goed denk ik ballon

grt

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
Gepost: 22 november 2009 02:38 PM
  [ # 17 ]

Mooi ding Dago, vergeet je nu niet om de Panhard nog even verder in elkaar te steken? Very Happy

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3840
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 november 2009 03:54 PM
  [ # 18 ]

Wow, mooie kar Dago!
Nijmegen wordt steeds mooier!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 november 2009 04:32 PM
  [ # 19 ]

Mooie wagen DriverD , gefeliciteerd. ik hou eienlijk niet zo van breaks maar deze is wel errug mooi. gave kleur ook. vele veilige zweefkilometers!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 november 2009 04:46 PM
  [ # 20 ]

Wow, een break, een toffe kleur, LPG, phoehee! Gefeliciteerd!!!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 22 november 2009 06:11 PM
  [ # 21 ]

Geweldige bak. Veel plezier ermee.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 november 2009 06:26 PM
  [ # 22 ]

Nogmaals bedankt voor de positieve reacties!
Er ligt nu een 21-blok met 5-bak in. Het schijnt dat de motor in het verleden eens een lagerschade opgelopen heeft, waardoor er nu niet veel power in zit. Ga dat nog uitzoeken natuurlijk, er is nu prima mee te rijden.
Carrosserie is niet nieuw, maar wel ok.
Vandaag de koppeling afgesteld (drukpunt zat te laag en pedaal te hoog) en de witte H4-lampen in de koplampen vervangen door gele H4’s. De verstralers hadden al gele kapjes. Als ik grootlicht en verstralers inschakelde, ging rechts alleen stadslicht branden. Meteen de massadraad gechekt: stekkertje was geoxideerd en massapunt op voorsnep bruin. Schoongemaakt en nu hebben we weer 4x geel voor.

De Panhard break wordt zeker niet vergeten! Ben nog ff op zoek naar nieuwe zuigers en bussen (oude hadden 0,5 mm zuigerspeling, dat is wel erg veel).

Citroen!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 22 november 2009 06:42 PM
  [ # 23 ]

Panhardis in Parijs? http://www.panhardis.com heeft veel. Die Brunel zou de stock van wisselstukken hebben opgekocht toen Citroën die liquideerde.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 november 2009 07:01 PM
  [ # 24 ]

Bedankt! Joël Brunel, niet waar? Ken ik al, ik wil het eerst nog even bij de Nederlandse onderdelenman proberen.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7589
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 november 2009 09:41 PM
  [ # 25 ]

Hm, met een nieuwe break in Nijmegen begin ik die van mezelf opeens wel weer heel erg te missen. ‘t Laatste wat rest is een verroeste achterklep die ik nog een keer moet wegbrengen. Sad Mooie auto, meneer. Ik vind dit voor een break de mooiste kleur, lekker utilitair. Gefeliciteerd Dago! Ik hoop je een keer tegen te komen met deze nieuwe bolide.

P.S. 1: Wanneer vul je het lijstje met auto’s op dit forum weer een keer in? Ik begin de tel kwijt te raken.
P.S. 2: Bij ons is het principe ‘1 auto er bij - dan ook weer 1 auto weg’. Soms eigenlijk wel weer jammer. Van de andere kant: ik twijfel nooit welke auto ik mee wil nemen. Dat scheelt dan weer.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 november 2009 09:44 PM
  [ # 26 ]

mochten je cilinders nog goed zijn en je kunt geen zuigers kunnen vinden dan is er nog de optie om zuigers te laten smeden. is nog beter ook ivm perfecte uitbalancering. Ik weet dat het voor Harleys regelmatig gedaan wordt.(ik heb zelf ook 2 van die dingen) Je kan eens googelen op HD Smederij.zitten ergens in Groningen ,das naturlijk maar een klein eindje zweven vanaf Nijmegen Wink) Maar er is natuurlijk ook nog de KPN.

Gr Gert-Jan

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 november 2009 10:33 PM
  [ # 27 ]
break23m schreef:

Hm, met een nieuwe break in Nijmegen begin ik die van mezelf opeens wel weer heel erg te missen. ‘t Laatste wat rest is een verroeste achterklep die ik nog een keer moet wegbrengen. Sad Mooie auto, meneer. Ik vind dit voor een break de mooiste kleur, lekker utilitair. Gefeliciteerd Dago! Ik hoop je een keer tegen te komen met deze nieuwe bolide.

P.S. 1: Wanneer vul je het lijstje met auto’s op dit forum weer een keer in? Ik begin de tel kwijt te raken.
P.S. 2: Bij ons is het principe ‘1 auto er bij - dan ook weer 1 auto weg’. Soms eigenlijk wel weer jammer. Van de andere kant: ik twijfel nooit welke auto ik mee wil nemen. Dat scheelt dan weer.

Begrijp je wel, denk ik. Jouw break vond ik echt heel mooi, en dan had je er nog fabrieks-airco in!
We raken wel een beetje de tel kwijt qua auto’s, maar het verveelt nog niet. Smile Wel moeten we de aandacht een beetje verdelen over de bolides natuurlijk…

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 november 2009 10:35 PM
  [ # 28 ]
Gert-Jan Brink schreef:

mochten je cilinders nog goed zijn en je kunt geen zuigers kunnen vinden dan is er nog de optie om zuigers te laten smeden. is nog beter ook ivm perfecte uitbalancering. Ik weet dat het voor Harleys regelmatig gedaan wordt.(ik heb zelf ook 2 van die dingen) Je kan eens googelen op HD Smederij.zitten ergens in Groningen ,das naturlijk maar een klein eindje zweven vanaf Nijmegen Wink) Maar er is natuurlijk ook nog de KPN.

Gr Gert-Jan

Bedankt voor de tip. Zuigers en bussen zijn tegenwoordig wel weer te vinden, dacht ik. Voorlopig heb ik nog een goed blok liggen, dat kan zo in de break, ter vervanging. Maar voor nu rijden we nog lekker.

Citroen!

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 23 november 2009 05:34 PM
  [ # 29 ]

Gefeliciteerd DrvrD! Aan de klink-stuur-kleur-combi te zien is het eenzelfde ‘71 als ik heb..geen verrassing dus dat ik mij aansluit bij de prijzende commentaren Smile

Frank Selen schreef:

M Shocked  Shocked I!!
Zie ik het goed dat de achterklep ook deels grijsblauw is?

dacht het ook te zien..denk dat ik hem een jaartje geleden eens in A’dam-oost heb gespot, kan dat? Inderdaad meegekleurd onder de achterramen en over de achterklep, onder de achterruit en/maar daardoor ook iets boven de achterspatbordlijn tot aan de c-stijl.

Neem even aan dat de hele wagen toen nieuwe lak heeft gekregen..weet je toevallig hoe (spuit/rol?) en wanneer, DriverD? Vond het op dat eigen(aardig)heidje na toen (optisch) een behoorlijk nette wagen herinner ik me, moet nog ergens fotootje hebben slingeren. Ik twijfel of ik mijn eigen veel verschotener (maar intussen toch erg geliefde Smile Gris d’Anjou nou zo zal laten/van deze staat nieuwe lak laat maken, of toch maar naar de originele tint terug zoals jouw vorige eigenaar gedaan heeft. Hoe dan ook een mooie auto!

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 november 2009 11:21 PM
  [ # 30 ]

Bedankt!
Het is inderdaad Gris d’Anjou (AC086). Schijnt alleen in 1971 geleverd te zijn. De achterklep is inderdaad deels meegespoten in Gris d’Anjou. De auto komt uit Amsterdam, was van de eigenaar van Garage Ruimzicht (2CV’s en aanverwanten) die de break gebruikte als werkpaard.

Vandaag de ruitensproeier werkend gemaakt, slangen ervan moeten ook vervangen. Daarnaast de glaasjes van de dim- en grootlichtcontrolelampjes vervangen. Nu kan ik binnen weer zien dat er buiten iets brandt…
Controlelampjes van oliedruk en hydraulische druk werken (nog) niet, lampjes zijn niet kapot, dus dat wordt nog ff zoeken.

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook