3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
PBO: XM 2.1 TD
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 november 2009 11:18 PM
  [ # 31 ]
gompy58 schreef:

laat ik over de passat stoelen mijn mond maar houden, die krengen zijn een ramp.

Schijnen berucht te zijn bij fysiotherapeuten (of beroemd, want ze leveren een hoop klanten)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 november 2009 12:02 AM
  [ # 32 ]
gompy58 schreef:

De dag dat iemand me geen voorrang geeft en z’n auto in dat ding parkeert koop ik voor die bestuurder spontaan een goede fles drank!

Ik heb nog een Xant waar ik niet vanaf kom. Zin in een sloopmeeting?  Mr. Green

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 november 2009 10:52 PM
  [ # 33 ]

Hey PBO aan de XM, gefeliciteerd met de mooie bak. Heb kort (tijdelijke werkopdracht ver weg) een 21TD Ambiance gehad, reed heerlijk. Combinatie met geen HA en wel type-2 elektronica moet nog veel beter zijn. Hou je het op het standaard-interieur of ga je nog eens elektriesj bewegenede stoelen inbouwen - maakt geen zier uit als je een auto alleen rijdt, wel heel fijn als je vaak wisselt en moet verstellen?

En wil je écht rijden heb je de GSA zo te zien nog Wink Is de CX ook bijna rijklaar?

Over stoelen: ik vond XM-stoelen beter zitten dan Xantia-stoelen. Xantia bezorgde me na 1 uur altijd pijn onderin de rug, 205 ook trouwens. Volvo-stoelen zijn errug fijn trouwens. Zo blijkt uit discussie met mijn vader (V50-eigenaar na 30-jaar Citro): de vering van een 320i is onverwacht comfortabeler dan van de V50 (mede door 16” resp 17” velgen) - maar de stoelen van de V50 zijn weer veel comfortabeler voor mijn moeder (ex-hernia, dus nog erg gevoelig voor rugpijn).

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 15 november 2009 12:29 AM
  [ # 34 ]

Neuh, voorlopig geen electrische verstelling op het meubilair. Overigens zijn in de GSA ritten langer dan pakweg anderhalf uur ook niet echt een succes. In de Xantia-stoelen hield ik het dan weer met gemak 3-4 uur uit. Overigens zag ik op de RDW-site dat m’n oude Xantia een nieuwe Nederlandse eigenaar heeft gekregen, dus niet richting buitenland vertrokken.

Over de CX: na een ellenlange vertraging zou de auto intussen in de verse lak staan en zo goed als klaar om weer opgebouwd te worden. Duurt dus nog efkes.

Komende donderdag krijgt de XM een nieuwe DB-riem/rollen/waterpomp. De verkopende garage meldde bij de proefrit dat de huidige riem nog een kleine 40.000 km meekon. Omdat de sticker onder de motorkap onleesbaar is en uit de onderhoudshistorie alleen bij 91.000 een DB-wissel is terug te vinden (nu 247.000) gaat er uit voorzorg een nieuwe riem om.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 15 november 2009 12:42 AM
  [ # 35 ]

Je begint met goed onderhoud zo te zien Smile
Hoe weinig toeren loopt een 21TD ook alweer bij 120 in 5? Nog minder dan een V6 automatski denk ik (die zat op 2750rpm bij 120).

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 15 november 2009 12:49 AM
  [ # 36 ]

Heb het even niet exact op het netvlies, maar zit meen ik in die zelfde regionen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 22 november 2009 05:38 PM
  [ # 37 ]

Riem en aanverwante is inmiddels vervangen, verder is een olielekkage verholpen door het plaatsen van een nieuwe klepdekselpakking. Via de garage heb ik nog een set Monte Carlo’s met maatje 205-winterbanden op de kop getikt. Opgeteld bij de eerdere pre-APK werkzaamheden levert dit al met al een stevige rekening op, deels weg te schrijven als preventief onderhoud.

Op verbruiksvlak wel een meevaller: de eerste 2 tankbeurten leverden een verbruik op van in totaal 164,6 liter op 2967 km, oftewel 1 op 18.

Nieuwe plaatjes:

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 22 november 2009 05:57 PM
  [ # 38 ]

Erg chique kleur en die Monte Carlo velgen staan ook goed. Staat wel wat raar op de pootjes achter of niet?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 november 2009 06:12 PM
  [ # 39 ]

Hij staat nogal hoog zo te zien.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 22 november 2009 06:53 PM
  [ # 40 ]

Staat idd een tikkie (te) hoog, maar niet dusdanig storend dat ik het ACCUUT wil verhelpen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 november 2009 06:57 PM
  [ # 41 ]

Zo te zien is het meer dan een tikke. Ik zou er toch wel wat aan doen, met de hoogte goed ingesteld veert het echt een stuk beter.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 22 november 2009 07:12 PM
  [ # 42 ]

Hmm, oké. Totnogtoe eigenlijk weinig reden tot klagen over het veergedrag, alleen korte dwarsrichels (boomwortels e.d.) komen knalhard door maar dat deed de Xantia weinig anders.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 22 november 2009 07:38 PM
  [ # 43 ]

`t Is een Kunstwerk PBO!
Met een mooi hoog Braziliaans Kontje !
Velgen staan ook erg mooi.
Maar ehh…, hoe krijg je dat voor elkaar ,1 op 18 !!!
Ik ben blij als ik 1 op 12 haal gemiddeld.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 22 november 2009 08:02 PM
  [ # 44 ]

@ Dirk de Pirk: jij hebt een TCT, hij een 2.1 TD, dat lijkt mij een noemenswaardig verschil Wink? Mijn vraag aan jou: hoe haal je 1 op 12 met een TCT?

@ PBO: ik vond het vooral niet lekker zitten met de kont omhoog, het voelde een beetje alsof je van de stoel afgleed. Het staat ook nog een mooier als ie achter goed staat!

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 22 november 2009 08:05 PM
  [ # 45 ]

@Dirk: Dankzij de Turbo DIESEL Wink

Zonder gekheid: woon-werk verkeer veel plattelandswegen (Friesland), dus hoofdzakelijk snelheden tussen 80 en 100. Aandeel snelweg ligt op hooguit 20%, stadsverkeer rond de 5. Overigens haalde ik gedurende een aantal dagen gebruik van een Turbo CT (afgelopen februari) ook weinig beter dan 1 op 10-11, maar die nodigde dan ook minder uit om relaxed op constante snelheid te rijden. Mr. Green

@Poekoek: eens

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook