Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dat starten das een bekend issue. Mijn vorige xm v6.24 (ook een serie 1) leed aan dezelfde ziekte.
Ik heb zelf de bougies, bougiekabels en verdelerkap (met rotor) vervangen. Toen werd het al een stuk beter.
Daarna alle relais rechtsvoor eruit gehad, contacten schoon gemaakt en met contact spray ingespoten. Daarnaast ook de massapunten ipv met stekkers met ringetjes vastgezet waarbij ik ooges aan de kabels heb gemaakt.
Sindsdien starten en lopen. Zowel warm als koud.
Domme vragen bestaan niet.
Bekend probleem; heb hetzelfde met m`n V6 (serie 1).
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 27927
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooie XM
persoonlijk denk mijn favoriet, eerste serie V6.24 in die kleur rood met onginele V6.24 LM velgen
op die eerste foto, wat staat daar nu voor een auto voor?
lijkt een rood/bruine CX aan de lichten te zien?
je heb toch niet stiekem nog een CX gekocht?
arjan_verkade schreef:mooie XM
persoonlijk denk mijn favoriet, eerste serie V6.24 in die kleur rood met onginele V6.24 LM velgen
lijkt een rood/bruine CX aan de lichten te zien?je heb toch niet stiekem nog een CX gekocht?
Sorry Arjan maar dat is toch echt een GSA
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
- CX 25 GTi Turbo 2
TinusTussengas schreef:arjan_verkade schreef:mooie XM
lijkt een rood/bruine CX aan de lichten te zien?je heb toch niet stiekem nog een CX gekocht?
Sorry Arjan maar dat is toch echt een GSA
daar twijfelde ik ook aan
maar omdat die een stuk zeldzamer zijn koos ik voor de CX, dat leek waarschijnlijker
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simmetje schreef:Dat starten das een bekend issue. Mijn vorige xm v6.24 (ook een serie 1) leed aan dezelfde ziekte.
Ik heb zelf de bougies, bougiekabels en verdelerkap (met rotor) vervangen. Toen werd het al een stuk beter.
Daarna alle relais rechtsvoor eruit gehad, contacten schoon gemaakt en met contact spray ingespoten. Daarnaast ook de massapunten ipv met stekkers met ringetjes vastgezet waarbij ik ooges aan de kabels heb gemaakt.
Sindsdien starten en lopen. Zowel warm als koud.
Mijn 90-er V6 startte ook slecht als hij warm was, bij die auto werd het beter toen de verdelerkap, rotor, bougies, bougiekabels vervangen en de massapunten verbeterd waren.
Mijn huidige 93-er V6 start altijd, ook als hij loeiheet is
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
dank dank ga vandaag de rotor met verdeler vervangen dus jullie horen het wel ! ook schokt ze nu met vochtig weer in elke versnelling dus ik verdenk wel de verdeler.
de gsa is van me pa
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
- CX 25 GTi Turbo 2
xm'metje schreef:dank dank ga vandaag de rotor met verdeler vervangen dus jullie horen het wel ! ook schokt ze nu met vochtig weer in elke versnelling dus ik verdenk wel de verdeler.
de gsa is van me pa
Groet Roy
hehe leuk
kan iemand vertellen wat olie in mijn verdeler doet ??? geen wonder dat ze schokt !!!
Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:kan iemand vertellen wat olie in mijn verdeler doet ??? geen wonder dat ze schokt !!!
Roy
keerring gaar?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Echt een super mooie wagen man.Veel geluk ermee. Ik hoop dat je er niet teveel gezever mee hebt, alhoewel beetje klooien op z’n tijd is nooit weg.
beter langharig als kortzichtig
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
xm'metje schreef:kan iemand vertellen wat olie in mijn verdeler doet ??? geen wonder dat ze schokt !!!
Roy
24 klepper toch???? Bij de 12 klepper zou ik niet eens weten hoe daar olie zou moeten komen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002