Heb je een keer getankt? ben benieuwd naar het verbruik van je Xantia.
Er is wat onregelmatig en kleinere stukjes mee gereden…..pas als Renz er elke dag mee naar de kazerne gaat rijden, kunnen we het gaan meten.
Alhoewel ik de digitale dagteller al op meer dan 800 km zag staan voordat renz ging tanken…..en dat red ik al niet eens met mijn TD.
Met de vorige trouwens ook niet…..1 op 15,5 is wel zo’n beetje het gemiddelde….t.o.v. een BX tzd-turbo met 1 op 18 a 19.
(logisch ook met 250 kg meer gewicht en dezelfde PK’s)
Zou me niks verbazen als die HDI van Renz wel de 1 op 18 haalt.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
1: 15,5 met 65 liter tank is toch zo’n 1000 km hoor Rijd geregeld meer dan 1000 km op een tank (1: 16-17) Maar tegen een HDi kan een TD niet op
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Verbruik van mijn 1.9D schommelt ook rond de 1 : 16 a 1 : 17
Toch wel een zuinig karretje met zijn 1210 KG
zandvoorta schreef:1: 15,5 met 65 liter tank is toch zo’n 1000 km hoor Rijd geregeld meer dan 1000 km op een tank (1: 16-17) Maar tegen een HDi kan een TD niet op
1x heb ik met vrijwel alleen snelweg-km’s 820 km op de dagteller gehad….en kwam ik uit op 1 op 16, maar daarna (met ook wat stadswerk erbij) redde ik dat niet meer.
En ik rijd de tank nooit helemaal leeg, zal zelden het gele lampje zien branden van de tankmeter.
Maar dat wist ik vantevoren natuurlijk v.w.b. het gebruik
Renz en ik betalen allebei evenveel WB p/m (79.- euro)....en zijn HDI 110 weegt ook nog eens zo’n 50 kg zwaarder. (klasse 1251-1350)...eigenlijk nog best knap voor zo’n relatief zware auto….er vanuit gaande dat die HDI de 1 op 18 haalt.
Ik weet niet wat andere merken doen met een 2.0 L direct ingespoten diesel en hetzelfde gewicht.
Die 1200KG valt nog best mee voor een Xantia Diesel als je kijkt naar de grootte van de auto en wat er allemaal inzit, andere merken zijn een stuk zwaarder.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram schreef:
En ik rijd de tank nooit helemaal leeg, zal zelden het gele lampje zien branden van de tankmeter.
Tsja, ik begin pas over tanken te denken als het lampje brandt
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Over tanken gesproken…ik kwam in holland… 1,54 per liter….
René van Maren schreef:Over tanken gesproken…ik kwam in holland… 1,54 per liter….
Ja, leuk he….. ‘t is dat het in euro’s is. In oude guldens uitgedrukt hadden veel mensen hartklachten gekregen….
‘t is gewoon niet leuk meer….
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
€1,54
x 2.20371=
3,3937134
DRIE GULDEN EN NEGENENDERTIG CENT!
HOUDT DE DIEF
Een paar jaar geleden vonden we in guldens 2,50 nog een magische grens
De irritatiegrens is flink overschreden…
pissig ben ik zeker!
En zal het ooit nog zakken?
Nee! dan gaat de Ollander weer meer rijden! en dat willen “we"niet.
Hmmm, al gedacht aan de aardgasprijs -> Gekoppeld…
Dat wordt weer een enorme ‘meevaller’ voor de regering over onze ruggen, dus als we idd. volgend jaar een ‘kadootje’ van deze regering krijgen, is het weer een sigaar uit eigen doos, nadat zij de Cubanen er alvast uitgeselecteerd hebben… Rookwolken uitstotend, waar in wij dan weer lekker mogen rondtasten…
Owja, vanaf volgend jaar gaat de regering de acsijns op biologosche brandstoffen opheffen, om het gebruik ervan te stimuleren. Dzw. dat we dus Biodiesel (= Diesel + Koolzaadolie)mogen tanken, met winst voor de oliemaatschapijen… Volgend jaar, want dit jaar krijg je nl. nog gewoon een bekeuring als je met sloaolie rijdt !
Volgend jaar heb je iig. de ‘ik heb in duitsland getankt’ smoes niet meer nodig… Flikker er PPO in en zeg dat je op Biodiesel rijd, geen woord van gelogen. Je hoeft toch niet te zegegn dat je het zelf mengt ?
Ik wordt ondertussen strontziek van deze regering, bezuinigingen, dan kadootjes uit eigen zak (komen weer verkiezingen aan !), meevallers omdat ze meeliften of eigenlijk slechte tijdingen (olieprijs!), en nevenfunctie’s zijn ‘slordigheden’, bij de burger moet alles afgestraft worden; Normen en waarden….
Ik zal m’n tirade staken, ik ben een beetje fftopic
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
jpiek schreef:Ik zal m’n tirade staken, ik ben een beetje fftopic
Dat is inderdaad zo….MAAR, je hebt inhoudelijk wel gelijk
Zo héé....heb 2 dagen flink wat (snelweg) km’s gemaakt met de HDI van renz (om een auto te zoeken)....ik tankte hem vandaag weer vol en hij doet 1 op 18 !
En dan te bedenken dat ik beslist niet *zuinig* heb gereden (daar is het tenslotte een 110 pk voor, nietwaar ? ).
Netjes hoor…..met veel pijn en moeite kon ik de 1 op 15 halen met die TD van mij.