hoi allemaal,
mijn bx cannes heeft al een tijdje ene zwak punt bij het omhoog komen voor. ik heb de hoogteregelaar al eens ontvet, (brake cleaner), en schoongepoetst (niet losgesleuteld), en dat scheelt dan een maandje. toch komt het euvel telkens terug. is het ding gemakkelijk te demonteren (wat intensiever schoonmaken) of moet dan het hele systeem afgetapt worden??
ook komt ie voor erg schokkend omhoog, in tegenstelling tot achter. waar zou dat aan kunnen liggen?
verder doet mijn goeie ouwe cannes het prima, net terug uit de fr.alpen en hij heeft de galibier trouw snorrend ‘genomen’. :photo
alvast bedankt voor reakties!
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’
Re: hoogteregelaar?
kstrik schreef:ook komt ie voor erg schokkend omhoog, in tegenstelling tot achter. waar zou dat aan kunnen liggen?
Denk dat dit komt doordat de veerpoten niet meer zo soepel gaan als ze ooit hebben gedaan. Een tijdelijke oplossing is een beetje olie in de gaatjes bovenop de voorste veerpoten(net achter de veerbol) laten lopen.
voge schreef:kstrik schreef:ook komt ie voor erg schokkend omhoog, in tegenstelling tot achter. waar zou dat aan kunnen liggen?
Denk dat dit komt doordat de veerpoten niet meer zo soepel gaan als ze ooit hebben gedaan. Een tijdelijke oplossing is een beetje olie in de gaatjes bovenop de voorste veerpoten(net achter de veerbol) laten lopen.
Het leven is tijdelijk….
Is er al een keer fatsoenlijk LHM vervangen? De hoogteregelaar-ellende zit namelijk vanbinnen, die vettigheid aan de buitenkant boeit namelijk echt helemaal niet!
Zie voor het verversen o.a. http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL_faq/message/17
Ich bin ein Breaker
voge schreef:kstrik schreef:ook komt ie voor erg schokkend omhoog, in tegenstelling tot achter. waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik heb datzelfde probleem, en mijn veerpoten zijn (nog) prima. Ik heb het gevoel dat het inderdaad aan vervuiling van de hoogteregelaar ligt.
Bij mij is het probleem nog een graadje erger, af en toe wil ie niet uit z’n slaap ontwekken, om het maar eens mooi te omschrijven.
greetz,
Mark
bedankt voor de reakties, ook die link is erg interessant. ik ga een poging wagen om die spoelvloeistof een tijdje in mijn systeem te laten en hoop dat dat wat op gaat leveren!
groeten,
koen
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’