7 van de 22
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Rekening rijden?
Gepost: 22 november 2009 09:06 PM
  [ # 91 ]

Zolang dat gps-kastje dan ook maar echt goed werkt, want als ik hier de straat uit rijd, dan ben ik meteen in Belgie, dus dan wil ik ook niet meer betalen aan vadertje staat. Aangezien de gemiddelde tomtom mijn adres niet weet te vinden vrees ik er voor met grote vreze Very Happy

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 22 november 2009 09:07 PM
  [ # 92 ]

Wij Nederlanders zijn een klagend volk wat ondanks de vele klachten NOOIT massaal in opstand zal komen.

Daar heb je ‘m precies! Jammeren en klagen, maar ten enenmale te beroerd zijn om de straat op te gaan. Zo kan het dus gebeuren dat je van alles door je strot gedouwd krijgt, waarover je op verjaardagsfeestjes dan weer een hele avond een grote bek kunt opzetten. De suffe berusting na de volstrekt ondemocratische ratificatie van de Europese grondwet door het parlement was veelzeggend. Een dringender reden om massaal de straat op te gaan krijgen we niet gauw weer.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 november 2009 09:14 PM
  [ # 93 ]
graddus schreef:

Zolang dat gps-kastje dan ook maar echt goed werkt, ...

Dat lijkt mij kinderlijk eenvoudig maar gegeven het dramatische gebrek aan beta-kennis binnen onze overheid hou ik ook mijn hart vast…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Gepost: 22 november 2009 09:18 PM
  [ # 94 ]

Mijn GSM snapt in elk geval nog steeds niet dat ik in NL woon Very Happy

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 22 november 2009 09:27 PM
  [ # 95 ]

Wij Nederlanders zijn een voortvarend volk, lees de geschiedenisboeken maar en nog geen 30 jaar geleden klommen we ook massaal op de barricaden, denk aan de kernkoppendemonstratie. Maar het lijkt wel of we verworden zijn tot een zooi sufk…...ousen. Een groot deel lijkt ook niet na te denken als je kijkt naar de peilingen op het gebied van komend stemgedrag. Maar dat zie je niet alleen in Nederland, het verbaast me ook zeer hoe het mogelijk is dat er zoveel aanhangers zijn voor een populist als Michael Moore, maar dat is ook weer politiek getint.

On topic dan maar: ik zal de grote ritten gaan doen met de Jaguar van 1969, mits het redelijk weer is. De Peugeot 206 zal alleen de korte ritjes doen, van het winkelcentrum met boodschappen doen één keer per week en af en toe even naar de stad op 12 km. Als ik de XM tegen die tijd nog heb ga ik daar ook weer mee rijden, al was het alleen om af en toe eens heerlijk te zweven. Nadeel van de Jag is dat hij 1 op 4 rijdt, maar dan wel op het schone LPG.

Camiel gaat met mij dus geen stuiver verdienen en de eerste knappe DS die ik tegen kom is van mij, want je blijft wel Citrofiel.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 november 2009 09:37 PM
  [ # 96 ]
Han S schreef:

Wij Nederlanders zijn een voortvarend volk, lees de geschiedenisboeken maar en nog geen 30 jaar geleden klommen we ook massaal op de barricaden, denk aan de kernkoppendemonstratie. Maar het lijkt wel of we verworden zijn tot een zooi sufk…...ousen.

Han, ik ben bang dit dit meer over jouw jeugdsentiment zegt dan over de gemiddelde Nederlander. In 2003 waren er een half miljoen bij de OVSE top en in 2004 tweehonderdduizend tegen het kabinetsbeleid. Dat is van dezelfde orde als de grote demonstraties van de jaren 80. Ik was daarbij (2003, 2004). Jij denk ik niet Smile

Het is dus te kort door de bocht om te zeggen dat we versuft zijn, en dat er daarom niet gedemonstreerd wordt.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 november 2009 11:17 PM
  [ # 97 ]
toniclight schreef:

Heffing via brandstofprijs lijkt het gemakkelijkst,

Als je dit zou doen, dan doe je het mechanisme teniet van het belonen door niet in de spits te rijden. Dit aspect zie ik ook als een heel groot voordeel van dit rekeningrijden- systeem.

Jeroen

Niet helemaal. In de file rijd je vaak in een lage(re) versnelling en moet je veel optrekken en afremmen. Dat gaat ten koste van het verbruik. En daardoor betaal je in de file al extra brandstofkosten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 november 2009 11:24 PM
  [ # 98 ]

Overigens, de eerstvolgende keer dat ik de kans krijg om te stemmen hangt mijn stem zeer sterk af van het al of niet er door drukken van het rekening rijden.

En ik wil wel naar Den Haag. Wie wil er mee ?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 22 november 2009 11:52 PM
  [ # 99 ]
Lelijke Eend schreef:

Overigens, de eerstvolgende keer dat ik de kans krijg om te stemmen hangt mijn stem zeer sterk af van het al of niet er door drukken van het rekening rijden.

En ik wil wel naar Den Haag. Wie wil er mee ?

gaan we met de trein?

Wink

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 22 november 2009 11:57 PM
  [ # 100 ]

Als ik m’n rijbewijs dan nog niet heb ga ik met de trein ja.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 23 november 2009 12:07 AM
  [ # 101 ]

Ik was van plan om mijn (belastingvrije) trabant te gaan verkopen, maar als het rekeningrijden werkelijkheid gaat worden ga ik mijn 20.000km per jaar wel in dat ding rijden Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

red duck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 23 november 2009 12:21 AM
  [ # 102 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik was van plan om mijn (belastingvrije) trabant te gaan verkopen, maar als het rekeningrijden werkelijkheid gaat worden ga ik mijn 20.000km per jaar wel in dat ding rijden Mr. Green

groot gelijk

2cv6
bx 16 i

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 november 2009 12:32 AM
  [ # 103 ]

Ik heb een linkje gevonden om een actie tegen het rekeningrijden te steunen:

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php?rdcode=1545737

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Suzanne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 23 november 2009 01:53 AM
  [ # 104 ]

Waarom wordt er eigenlijk zo moeilijk gedaan over in de spits rijden? Zelf woon ik bij één van de drukste stukjes snelweg (A13 bij Delft tussen Rotterdam - Den Haag) en toevallig heb ik zelf het geluk dat ik ook in Delft werk, maar de meesten van mijn collega’s zijn niet zo fortuinlijk; zij staan echt niet voor de lol een uur in de file ‘s ochtends en ‘s middags, maar men moet toch werken en huizen zijn schaars, duur of krap in Delft (en niet alleen in Delft) dus dichtbij je werk wonen is niet een luxe die iedereen zich kan permitteren, OV is geen optie om meerdere redenen; geen deur tot deur, overvol, duur, niet 100% betrouwbaar (al rijdt wereldwijd gezien alleen het Japanse OV nauwkeuriger dan het Nederlandse..) en er stond laatst in de krant dat als 1% van de mensen die zich nu ‘s ochtends in de file wringen voortaan met het OV zou gaan, het OV daarop niet berekend zou zijn. Alsof de werkende mens nog niet genoeg te belasting op zijn bordje krijgt wordt men ook nog eens gestraft voor het op werk willen komen.

De belofte dat het geld dat hiervan binnenkomt alleen aan infrastructuur wordt uitgegeven vind ik compleet onbetrouwbaar; van de 11 miljard euro die nu jaarlijks aan wegenbelasting en BPM binnenkomt wordt naar schatting 4,7 miljoen uitgegeven aan infrastructuur, de rest van deze inkomsten verdampt onderweg ergens. En bij invoer van het rekeningrijden gaat dit wel ineens netjes?

Het vertrouwen in deze (en waarschijnlijk ook wel komende) regering is bij mij niet groot genoeg om gemaakte beloftes te geloven. Wie garandeert dat de BPM en wegenbelasting een paar jaar na het rekeningrijden niet gewoon vrolijk weer terugkomen? Of dat het bedrag wat men per kilometer betaalt niet tot duizelingwekkende hoogtes stijgt? Of dat mijn privacy niet daadwerkelijk in de verdrukking komt?

Als het systeem toch veranderd moet worden ga ik ook voor een hogere brandstofprijs; hierbij betaalt de vervuiler net zo goed, eventuele toeristen die Nederland bezoeken en gebruik maken van het wegennet betalen zodoende ook mee, mijn privacy (of wat daar nog van over is) blijft gewaarborgd en er is een bepaalde houvast; als de brandstofprijzen in Nederland de pan uitrijzen wordt er inderdaad in het buitenland benzine geshopt, dus een mooie controle mocht onze regering de kolder in de kop krijgen.

Toch jammer, Camiel was net zo lekker bezig met eindelijk eens die A4 doortrekken en nu verzint hij zoiets.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 november 2009 02:21 AM
  [ # 105 ]
hogervp schreef:
gompy58 schreef:

Nee, we bepalen het via de wet dat geld van de auto enkel voor zaken van de auto gebruikt kunnen worden. De provincieen zijn idd hun opcenten kwijt…
Maar… met een grijns op het gezicht wist Woutertje te melden dat het die zelfde provincieen vrij stond om een andere heffing in het leven te roepen…

kortom, ze schrijven een andere naam op de prijslijsten maar dokken zullen we.

Goh wat een Hollands humeurtje weer.
De provincies gaan waarschijnlijk een algemene heffing in het leven roepen waar iedereen aan betaalt. Uit deze heffing wordt o.a. infrastructuur bekostigd, daar heeft iedereen wat aan en is het niet alleen meer de automobilist die daarvoor opdraait.

Verder mag de kilometerheffing niet in de algemene heffingen terecht komen, de heffing zal dus de kosten van de infrastructuur dekken. Je betaalt een prijs voor het gebruik van de weg.

De raad van state heeft een aantla kritische kanttekeningen geplaatst, daar gaat men zeker nog mee aan de slag.

Ik wil niet zeggen dat de techniek onfeilbaar zou zijn en de privacy volledig gewaarborgd, maar reken maar dat juist de Kamer daar nog goed op ingaat, met name die partijen die de kilometerheffing niet zien zitten.

Heffing via brandstofprijs lijkt het gemakkelijkst, maar daarmee prijst NL zich direct uit de markt omdat onze brandstofprijzen al hoog zijn. Jullie zullen zeggen: het werd tijd en verlaag die dan. Dat zal niet gaan want de gederfde belastinginkomsten kan je niet zomaar goed maken, en we hebben immers een hoog welvaartniveau en zeer goede sociale regelingen dat we in stand moeten houden. We vinden onderwijs en gezondheidszorg belangrijk, onze bejaarden nemen wij niet in huis maar worden verzorgd in verzorgingshuizen en verpleeghuizen. Kortom de meesten van ons hier willen het voorzieningenniveau minimaal in tact houden.

Kortom, nu komt er een systeem dat het bezit niet meer belast, maar het gebruik belast. Maar dat is kennelijk niet eerlijk genoeg?

Nogmaals ik deel de mening dat goed naar de uitwerking moet worden gekeken, dat de techniek het moet doen zonder een zweem van fraude en dat de privacy gewaarborgd moet zijn.

De laatste regels van je opmerking Gompy zal ik maar niet quoten, kennelijk had je niet helemaal door wat je schreef.

Patrick

Ik wist wel degelijk wat ik schreef hoor Patrick.

Dat de gebruiker betaalt is in principe niet meer dan fair. Echter…We betalen in ons landje ook voor zaken die we niet gebruiken, de buurman heeft het nodig, jij niet maar we betalen het samen, das nu eenmaal de grondslag van onze maatschappij. Niks mis mee overigens.

Waar ik wel grote moeite mee heb is dat we met z’n allen eigelijk gewoon bedonderd worden. Ik kan me niet voorstellen dat jij dat gevoel ook niet af en toe hebt als je de berichten uit DH hoort.

Het uitgangspunt met rekening rijden was/zou zijn dat de gebruiker betaalt en dat het min of meerhet zelfde zou blijven. Gebruik je echter veel asfalt op specifieke tijden dan betaal je wat meer.
Waar ik een serieus probleem mee heb is dat men in DH dondersgoed weet, en wij hier ook allemaal, dat bepaalde instanties dan opeens minder geld binnen gaan krijgen in hun potje.
Ach zegt men dan, en idd met een glimlach, dan mogen die best een andere heffing verzinnen…

Daar gaat het naar mijn idee dan goed verkeerd. Dan gaat het niet meer om het doel, maar om meer geld op te halen. Men plakt er enkel een ander stickertje op en roept, ja maar de WB is toch afgeschaft? Ja, ok, er is een Co2 heffing bij gekomen, en een rubberheffing en een weet ik veel wat heefing, maar we hebben gedaan wat we belooft hebben, er is geen WB meer…

Realiseer je even dat de auto opbrengsten een behoorlijk deel van de begroting van de BV NL afdekt. Iedereen met een beetje rekenkunde zal begrijpen dat een gat ergens mee gevuld zal moeten worden.

Wat mij enorm irriteerd is de schijnheiligheid waar het mee gebeurt. Zeg dan gewoon eerlijk dat de accijnzen verdubbelen en belazer de burger niet als destijds met het kwartje.

Wat die laatste opmerking betreft, ook die was in alle nuchterheid. Ik zeg niet dat ik het goedkeur maar… We hebben hier 16miljoen+ inwoners. Zeker vandaag de dag, waar een hoop huishoudens onder stevige financiele druk staan, hoeft er maar een gek te zijn die steld; ” en nu is het genoeg…”

Wat Suzanne hier boven stelt klopt behoorlijk. Stop het gewoon in de brandstof prijs. Dan is het gewoon transparant en weten we ook wel dat we bedonderd worden.
Daarbij zal dan de burger zelf vlot op zoek gaan naar die auto die weinig verbruikt. Denk maar aan de oliecrisis in de jaren 70. Toen waren de jappaners er met hun kleine zuinige autootjes.

Persoonlijk ga ik er behoorlijk op vooruit hoor, dus daar gaat het niet om ( afgezien van de privacy). Kilometers maak ik met de leasebak en mijn afspraken kan ik zelf plannen qua tijd als dat al nodig is want de auto rekening is niet voor mij. Zit ik ff krap, dan rij ik ook prive wel met de lease wagen.

Overigens gaat daar ook eea mis. Zou ik voor een hybride gaan duikt mijn bijtelling omlaag. Maar aangezien ik 90% snelweg km’s maak schiet ik daar milieutechnisch geen ene bal mee op…

Profiel  

7 van de 22
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook