Mechuccio schreef:als je je auto toch wilt herspuiten, waarom neem je dan geen two-tone kleur? je weet wel, zo’n parelmoer kleur die veranderd naar mate je de auto van een andere hoek ziet? dat is pas echt vet!
Ja maar niet op een bx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ijs schreef:Oke 1 ding, spuit hem niet wit. Dan is hij nog minder waard (NOG MINDER!) ook vervelende kleur, word snel vies.
waaat? wit is hardstikke mooi joh.. (ja die ene stem voor “wit” komt van mij.)
KuikenXXL schreef:Kan ik beamen..
jeeeeeeeeeeeeej, beam me up Scotty
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
metro2005 schreef:
Ja maar niet op een bx
waarom niet? dat licht dan denk ik toch aan de kleuren die je neemt!
ik zit zelf ook niet te denken aan een paars/goud combi,
Maar een mooie antraciet/zilver combi lijkt me wel weer heel erg mooi voor een BX!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:metro2005 schreef:
Ja maar niet op een bx
waarom niet? dat licht dan denk ik toch aan de kleuren die je neemt!
ik zit zelf ook niet te denken aan een paars/goud combi,Maar een mooie antraciet/zilver combi lijkt me wel weer heel erg mooi voor een BX!
brr, ik krijg dan altijd zo’n honda crx of vw golf idee voor ogen
maar als jij het mooi vindt
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
karel schreef:deebeep schreef:
...het herspuiten is eigenlijk echt wel nodig, de wagen was oorspronkelijk rood en de kleur is nu..roos?....
Eh, was er niks meer te poetsen dan (of heb ik dat over het hoofd gezien)? Daarmee kun je het op zijn minst flink verbeteren.
Precies! Ik heb ook een rode, ‘t is een rotkleur maar als je 2e hands rijdt heb je niet altijd de keuze, helaas maar waar. Koop eens een pot Commandant 4 en een pot goede wax (liefst harde), verzamel een flinke stapel poetsdoeken en geef de auto een stevige wasbeurt met alleen sop (of een wasstraatje, ben zelf nogal lui ops: ).
Als je dan met Commandant je lak eens goed gaat cleanen en direct na die bewerking dat deel in de wax zet en zo stukje bij beetje de hele auto afgaat zul je zien dat dat vaalrood weer mooi Ferrari-rood wordt. Spuiten kan altijd nog, maar zo kun je het nog een behoorlijke tijd uitstellen en verder sparen voor een goede spuitbeurt. Beschadigingetjes en deukjes horen er nu eenmaal bij bij een oudere auto, wees dan maar blij dat een BX vooraan grotendeels van kunststof is.
Cleanen en waxen is overigens wel een goede soort van karate-kid-therapie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Bedenk me net, je kunt vaak de kleur in de bumpers wel weer terug krijgen door een fohn te gebruiken, weet niet meer precies hoe dat zat maar schijnt je orginele kleur weer naar boven te toveren
Ijs schreef:Bedenk me net, je kunt vaak de kleur in de bumpers wel weer terug krijgen door een fohn te gebruiken, weet niet meer precies hoe dat zat maar schijnt je orginele kleur weer naar boven te toveren
Werkt op zwarte bumpers, en doe je met een verfafbrander.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
karel schreef:deebeep schreef:karel schreef:KuikenXXL schreef:Ik zal het vragen voor je…waar woon je?
Zelf schuren en plamuren is ook echt slavenwerk als je het niet gewend bent..ik heb wel eens een blauwe maandag meegeholpen met hem…
Het complete resultaat hangt af van hoe goed de ondergrond is bewerkt daar zit het meeste werk in. Het spuiten is eitje (voor de spuiter dan)
Ik denk dat je je flink vergist.
RienInderdaad, dat schuren en plamuren is het belangrijkste van het hele spuitwerk; als dat niet goed is kan het echt niks worden.
1500 euri uitgeven aan alleen het spuitwerk van een BX, tja, ik zou het in iets anders stoppen eerlijk gezegd….
het herspuiten is eigenlijk echt wel nodig, de wagen was oorspronkelijk rood en de kleur is nu..roos? Ook de bumpers dienen onder handen genomen te worden en bij één deur dient er plamuur aan te pas komen, dit zijn allemaal dingen die een vriend van me kan doen. Dus herspuiten is een must, ook de motorruimte vind ik vies en bv als je de bettarij wegneemt zie je één vuile roestplek, dat alleen wegschuren en eens overgaan lijkt me half werl, en tenslotte is het de beodeling dat hij echt deftig komt omdat ik nooit va plan ben de wagen nog weg te doen, dan pas is het geen verloren geld.
Nog even terugkomen op iets, metallic is mss wel sterker maar is een kwetsbaardere kleur als je krassen hebt. Een glanskleur is makkelijker te herstellen, kleurverschil word tot een minimum herleid.Eh, was er niks meer te poetsen dan (of heb ik dat over het hoofd gezien)? Daarmee kun je het op zijn minst flink verbeteren.
poetsen zeg je, nee hoor dan kan ik hem ineens helemaal al afschuren, het kleur staat echt niet goed weet je, en er moet ook nog een heel klein beetje plaatwerk aan te pas + plamuur, dus herspuiten is een must
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
WYD schreef:Ik las net dat je dan beter een andere BX kan kopen, daar ben ik het niet mee eens aangezien je de eigenaar bent van een 16V. Ik zou zelf kiezen voor een niet BX kleur en je zo onderscheiden van de andere BX’en. Dat geeft het spuitwerk namelijk meerwaarde. Als je een standaard kleur spuit, valt het niet op omdat het gewoon netjes is. Ik zelf zou als ik mijn BX zou laten spuiten het in (mitsubishi eclipse) rood metallic doen.
Er zijn vast wel mensen die je kunnen helpen met afbouwen en opbouwen. Ik wil je daar ook wel bij helpen.
Ik kan je wel 1 tip geven voor je er aan begint…. trek er minimaal 2500 euro voor uit.
Het zou sonde zijn om je auto met oude versleten onderdelen op te bouwen, als je koets helemaal netjes is. Dus ook gelijk nieuwe veerbollen, leidingen en dergelijke doen. Bespaart je een hoop geld in de toekomst!!!
En weer geef ik je maar eens helemaal gelijk, ik wil een kleur die je niet zo vlug ziet, en ik dacht daarbij aan een speciaal grijs, staat ook een beetje “retro” voor een oude wagen als een bx, en uniek natuurlijk
Het laatste wat ik wil doen, is men 16v opbouwen uit kapotte, roeste en versleten onderdelen, de leidingen ( meeste leidingen op motor zijn nu al vervangen + nieuwe spanbandjes, is al veel netter ) wil ik ook wel overwegen, maar de veerbollen laat ik zo, de vering is immers nog steeds in perfecte staat want de bix rijd pokkezacht, wat ik wel zou willen doen is ze terug opkuisen ofzo, valt nog te bezien.
Ik wil er een max van 3000euro aan uitgeven, ik denk dat ik daar wel wat kan mee doen, als ik een beetje handig ben in het vinden van nette tweedehandsonderdelen of goedkope nieuwe , en een beetje contacten kan leggen met liefhebbers (leve de forums!!en jullie!! ) moet de prijs nog wel te drukken zijn, ik wil alleen echt groot geld geven aan nieuwe belangrijke onderdelen en het spuitwerk. Kleinigheden zijn nog wel te vinden, en in de meeste gevallen zelfs gratis, zo ga ik deze week om een gratis 19trd
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Met 3000 euro heb jij je auto in nieuwstaat, mits de motor zelf nog goed is!
Doe het wel rustig aan en zorg dat je ander vervoer hebt en dat de auto niet in de weg staat. Als je overhaast moet gaan opbouwen of telkens de niet afgebouwde auto moet verplaatsen, ga je geheid fouten maken!