8 van de 22
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Rekening rijden?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 november 2009 02:30 AM
  [ # 106 ]
Ree schreef:
Han S schreef:

Wij Nederlanders zijn een voortvarend volk, lees de geschiedenisboeken maar en nog geen 30 jaar geleden klommen we ook massaal op de barricaden, denk aan de kernkoppendemonstratie. Maar het lijkt wel of we verworden zijn tot een zooi sufk…...ousen.

Han, ik ben bang dit dit meer over jouw jeugdsentiment zegt dan over de gemiddelde Nederlander. In 2003 waren er een half miljoen bij de OVSE top en in 2004 tweehonderdduizend tegen het kabinetsbeleid. Dat is van dezelfde orde als de grote demonstraties van de jaren 80. Ik was daarbij (2003, 2004). Jij denk ik niet Smile

Het is dus te kort door de bocht om te zeggen dat we versuft zijn, en dat er daarom niet gedemonstreerd wordt.


en toch heeft het de indruk dat we idd in NL alleen nog maar in stille tochten meelopen maar niet meer op tafel slaan met de vuist en NU is het genoeg…

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2009 10:34 AM
  [ # 107 ]

Dat komt omdat we alleen nog maar kankeren op internet en te bedonderd zijn om onze luie reet op te heffen, vanachter ons internetalias te komen en zelf, met ons eigen gezicht en onze eigen naam op te komen voor ‘de goede zaak’. Een land van grote schijters, dat zijn we geworden. Laten we daar anders eerst eens tegen in opstand komen Mr. Green

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 november 2009 10:43 AM
  [ # 108 ]
Suzanne schreef:

... maar de meesten van mijn collega’s zijn niet zo fortuinlijk; zij staan echt niet voor de lol een uur in de file ‘s ochtends en ‘s middags,...

Veel doen het niet voor de lol, maar wel uit gewoonte. Op mijn werk in Delft komen veel mensen vanuit Utrecht en die reden tot voor kort iedere dag in de spits heen en in de spits terug. Nu ze een paar euro per dag krijgen als ze de spits mijden brengt de vader des huises eerst de kinderen naar school, werkt eventueel een uurtje thuis en gaat dan pas naar zijn werk. Soms vertrekt ie een uur later van zijn werk, soms een uur eerder, soms gaat hij alsnog in de avondspits terug, afhankelijk van zijn agenda. Ik weet zeker dat 10% van de ritten in de spits zonder veel moeite buiten de spits kunnen plaatsvinden. Nu denk iedereen “waarom ik?”. Nou, met een financiele prikkel zijn er voldoende vrijwilligers.

Suzanne schreef:

Als het systeem toch veranderd moet worden ga ik ook voor een hogere brandstofprijs

Hier heb ik al een hele rits argumenten tegen gegeven, maar even kijken of je het er écht mee eens bent. Even een schatting voor de ordegrootte van de benzineprijsverhoging:

Er wordt nu 7 miljard per jaar aan BPM en wegenbelasting binnengehaald.

Dit wordt dan verdisconteerd over 7 miljoen auto’s die ieder 10000 km/jaar rijden met een verbruik van 1/13.

Dit gaat jou ongeveer €1,30 per liter brandstof aan extra accijns kosten.

Goed plan? Smile Ik weet zeker dat je met deze maatregel wél het malieveld vol krijgt. 13 “kwartjes” van Kok en één keer haha

Suzanne schreef:

Toch jammer, Camiel was net zo lekker bezig met eindelijk eens die A4 doortrekken en nu verzint hij zoiets.

Hier heeft Camiel natuurlijk heel weinig invoeld op gehad. Het aanleggen van een dergelijke weg kost minstens 10 jaar.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2009 10:45 AM
  [ # 109 ]

En het praten er over al zeker dertig Very Happy

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 23 november 2009 12:40 PM
  [ # 110 ]

Ik weet niet of dit al gesteld is (heb even in dit topic gezocht, maar niet gevonden):

Als het in 2012 wordt ingevoerd, zou de gemiddelde km.prijs 3 cent zijn. Zou dit voor alle auto’s gaan gelden? Dus groot of klein, licht of zwaar?

En gaan diesels en lpg dan bv 4 cent per km. betalen, of is er dan geen verschil meer?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2009 12:44 PM
  [ # 111 ]

Ik heb me er nog niet in verdiept, maar als er staat ‘gemiddelde prijs’, dan moeten er dus wel verschillende categorieen zijn om over te middelen lijkt me Very Happy

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 november 2009 12:52 PM
  [ # 112 ]

Het is afhankelijk van het type auto waarje mee rijdt. Voorbeelden kan je hier zien:

http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/berekenuwkilometerprijs/kilometerprijscheck

Klassiekers bijven bijvoorbeeld net als nu vrijgesteld van belastingen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 23 november 2009 12:54 PM
  [ # 113 ]

Hier staat een Excelsheet waar je wat mee kan rekenen: http://downloads.bouwman.net/kilometerprijs-20091113.xls . Enige onzekere factor is de spitsheffing, en je moet weten hoeveel Co2 je auto uitstoot.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 november 2009 04:15 PM
  [ # 114 ]

Mijn Eend is uit 1987 en wordt dus niet meer belastingvrij. Wellicht dat ik toch maar even achter een belastingvrij chassis aan ga ... Ik had zo graag het oude kenteken gehouden Sad

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2009 04:17 PM
  [ # 115 ]

Blijven we wel gewoon ontopic?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 november 2009 04:19 PM
  [ # 116 ]

uiteraard, maar ik denk ook dat belastingvrije chasis’s in waarde gaan stijgen Smile

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 november 2009 06:30 PM
  [ # 117 ]
graddus schreef:

Dat komt omdat we alleen nog maar kankeren op internet en te bedonderd zijn om onze luie reet op te heffen, vanachter ons internetalias te komen en zelf, met ons eigen gezicht en onze eigen naam op te komen voor ‘de goede zaak’. Een land van grote schijters, dat zijn we geworden. Laten we daar anders eerst eens tegen in opstand komen Mr. Green

Ik ben het hier helemaal mee eens, kijk maar naar die protestbijeenkomst van het FNV afgelopen weekend! Gelukkig onderneemt de VVD een poging i.v.m. het rekeningrijden, maar ik heb er een hard hoofd in…....... omdat men toch niet luistert naar geluiden uit de samenleving, men besluit maar…. en daarom surrender geven veel mensen op.

Net Mad als dat oldtimers geen oldtimer kunnen worden, ondanks dat ze oldtimer worden (>25 jaar) Waarom ze niet de grens zoals de pensioengerechtigde leeftijd laten meegroeien naar bijv. 30jaar, dan blijven de echte vanzelf over Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2009 08:43 PM
  [ # 118 ]

Waarom hebben we het eigenlijk over alternatieven voor het rekening rijden?

Zoals het nu is is het ook niet alleen, maar misschien een niet eens zo’n slechte manier..
De landen om ons heen doen het volgens mij niet eens veel anders, behalve dat het dan vaak een stukje goedkoper is.

De benzine omhoog vind ik ook niet nodig, we hebben nog steeds een kwartje te goed dat we nooit terug gekregen hebben…

Het ziet er ook al naar uit dat ze de oldtimer regeling gaan afschaffen… Alles vanaf 87 wordt niet meer belastingvrij. Dat is ook al zo’n drastisch iets. Waarom niet eerst verhogen naar bijvoorbeeld 30 jaar, daar ben ik ook niet blij mee, maar beter dan naar nooit…
Volgens mij vergeten ze ook de oorsprong van deze regeling, dat is om klassieker betaalbaar op de weg te houden omdat het gewoon leuk is.
Willen ze alleen belastingontduikers aanpakken kan je ook regelen dat je alleen binnen een oldtimer regeling valt als je bijvoorbeeld minimaal 1 auto heb waarvoor je wel belasting betaald en/of lid van een club moet zijn.

Ik ben benieuwd hoever ze inmiddels al zijn met de technische oplossing van dat GPS kastje in je auto…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 november 2009 08:59 PM
  [ # 119 ]
graddus schreef:

Dat komt omdat we alleen nog maar kankeren op internet en te bedonderd zijn om onze luie reet op te heffen, vanachter ons internetalias te komen en zelf, met ons eigen gezicht en onze eigen naam op te komen voor ‘de goede zaak’. Een land van grote schijters, dat zijn we geworden. Laten we daar anders eerst eens tegen in opstand komen Mr. Green

Precies, zeg ik vanachter m’n alias… cheese

Het wordt ons tegenwoordig heel gemakkelijk gemaakt door blonde en “trotse” politici van éénthema partijen die je alleen maar hoeft na te praten. Zonder zelf na te denken over wat nu echt rechtvaardig is.
En, even afgezien van of het ons meer of minder gaat kosten, kilometerbeprijzing is wel degelijk een rechtvaardiger systeem dan bpm en mrb. Ik geloof best dat het de bedoeling is om ons met z’n allen minder autokilometers te laten maken. Minder inkomsten voor de staat vanuit de auto, maar aan de andere kant ook minder economische schade doordat het land overlijdt aan een verkeersinfarct.
Uiteraard zal dit systeem niet op zichzelf zorgen voor minder files. Daar zullen ook het verder oplossen van knooppunten en het verbeteren en uitbreiden van het openbaar vervoer aan moeten bijdragen. Smile

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 november 2009 09:07 PM
  [ # 120 ]
TRSarno schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens, kijk maar naar die protestbijeenkomst van het FNV afgelopen weekend! Gelukkig onderneemt de VVD een poging i.v.m. het rekeningrijden, maar ik heb er een hard hoofd in…....... omdat men toch niet luistert naar geluiden uit de samenleving, men besluit maar…. en daarom surrender geven veel mensen op.

Er wordt juist wel geluisterd, waar baseer je je mening op? Er zijn nu eenmaal heel veel zaken waar een kabinet besluiten over moet nemen. Dat je het niet iedereen naar de zin kan maken moge duidelijk zijn. De autorijder/filerijder is maar een groep.

Ik zeg het nog maar eens: in dit kleine land hebben we een enorm autobezit. Met veel van die auto’s gaan we op bepaalde momenten per dag massaal de weg op, met als gevolg dichtslibben van de weg. Sommigen zeggen: asfalteren die handel, maar even zovelen zien dat niet zitten omdat je daarmee de leefbaarheid van ons land teniet doet.
Nu wordt er een middel bedacht waarbij je gaat betalen voor het verbruik en waarbij, volgens de cijfers, 59% niet duurder uit is da nu, dan is het weer niet goed.

En ja, ik zal, als ik gebruik wil blijven maken van mijn Xantia ook duurder uit zijn. Ik heb echter nog de tijd om te bepalen of ik een andere keuze ga maken. Maar zeg nou zelf: ik zit meestal voor mijn woon-werk verkeer in een te grote auto, die op ouderwetsche wijze diesel verstookt. Nu rijd ik weliswaar zuinig maar het kan veel beter natuurlijk en schoner. Zo’n prijsinstrument gaat wel werken.

Daarnaast gaf Ree al aan dat het belonen van autorijders om op een ander tijdstip de weg op te gaan, ook hielp. Het zal ook helpen als thuiswerken meer gefaciliteerd gaat worden en als de overdrachtsbelasting afgeschaft gaat worden.

Alle maatregelen bij elkaar zullen de druk op de weg verminderen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 22
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook