Wij rijden nu nog geen jaar in een C4 1.6 HDI en zijn inmiddels aan de 3e Turbo toe. De eerste keer net na de garantie… Ben hier met de garage prima uitgekomen. Deze turbo was echter na en paar weken al stuk. De volgende heeft het net 2 maanden uitgehouden. Auto staat weer bij de garage. Heeft iemand een idee hoe het kan dat deze turbo’s steeds stuk gaan? En is vervangen niet alleen symptoom bestrijding? Ik heb veel vertrouwen in de garage maar zou graag wat ervaringen van anderen horen.
Bert
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
kan meerdere oorzaken hebben, is de intercooler schoon gemaakt CQ vervangen, is de bajonet aansluiting op de turbo ook schoongemaakt + afgevult VOOR de eerste keer starten! anders loopt je turbo zo naar de
knoppen
welk onderhouds interval hou je aan 20 of 30k 1.6HDI MOET!!! om de 20.000 een beurt hebben
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik dacht dat het te maken had met sludge in de carterpan, waardoor de smering van de turbo niet voldoende is. Overleg dit met de garage. Het schijnt vaker voor te komen kapotte turbo´s in de 1.6 hdi maar dan vooral bij peugeot.
Ook belangrijk dat de olieaanvoerleiding van de turbo niet verstopt is en dat de oliedruk goed gemeten word na het vervangen van de turbo.
Succes ermee.
Bedankt vor de reacties,
De garage is inmiddels achter het probleem. Er is iets mis met de olietoevoer. Exact weet ik niet wa er loos is maar dat komt nog en dan zal ik het hier vermelden.
Bert
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Dat dacht ik wel, een probleem met de olietoevoer. Hou ons op de hoogte!