Goh,... wat een reacties….<grijns>.....
Even het volgende voor de duidelijkheid :
Ik heb nooit gezegd/geschreven dat ik die vlotter en zijn melding van “laag niveau” niet nodig vond.
Ik heb alleen proberen te suggereren, dat het misschien slimmer was geweest om daar een aparte melding van te maken, net zoals het niveau van de koelvloeistof. Een melding die zegt, “meneer…. het niveau van uw LHM tank is te laag”...
Maar nu zegt het systeem “uw hydraulische oliedruk is te laag”.. terwijl dat niet het geval was…
Ik….(goedgelovig als ik ben) heb me de hokkemokke gezocht naar de oorzaak voor een te lage oliedruk (jeweetwel… drukregelaar, remdrukverdeler… etc.etc..)totdat ik er in de elektrische schema’s achterkwam, dat het om het niveau in de LHM tank ging…
En dáár ligt de oorsprong van mijn misschien wat gekleurde opmerkingen over dit gebeuren…
groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Lody, don’t feel offended Ik ben het best wel met je eens.
Even off topic verder zeuren:
De meldingen/alarmen die onze allerliefste aan boord heeft, zitten volslagen van de pot gerukt in elkaar (om het maar ‘ns voorzichtig te zeggen).
In de industrie zou het als volgt zijn:
- melding: niveau voorraadtank te laag.
- alarm: hydrauliekdruk te laag, direct stoppen!
Dito met de temperatuurmetingen, er zijn er 3:
2 op het blok waarvan er eentje alleen maar dient om dat wijzertje op het dashboard aan te sturen. Eentje waar de volledige koelingsaansturing van af gehaald wordt, maar geen alarmen. En nog eentje in de expansietank om je de stuipen op het lijf te jagen.
Ik zou het de meting op het blok en in de tank combineren. En fail safe maken, want dat is het nu ook niet
Genoeg geklaagd, verder on topic ops:
Wim,
Disciplus Simplex
wimb schreef:Lody, don’t feel offended
Ik ben het best wel met je eens.
Ha die Wim,
Laatste woord hierover.
No worry,
Ik voelde me niet “aangesproken”..
Ik kom zelf uit de industriële automatisering en heb wel een beetje ervaring met dit soort interfaces.
Geloof me, Citroën is niet de enige die op dit gebied blundert…
Dat was ‘t.
Groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.