Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
De motor loopt weer!
Gisteravond zijn we lekker samen aan het klussen geweest. Mijn vader heeft de tank leeggemaakt, schoongemaakt en weer gemonteerd.
Ondertussen heb ik de carburateur eens schoongemaakt. Die zat vol met witte prut, aluminiumoxide. Een aantal sproeiers zat ook verstopt.
Uit de brandstofpomp kwam ook allemaal bruine soep.
Na deze operatie wilde de motor nog niet starten, af en toe kwam er een plof uit het luchtfilter.
Eerst maar eens gekeken of de boel vonkte. Dat was ok.
Was de ontstekingsvolgorde wel goed? Boek erbij… ...nee dus. Kabels van de 3e en de 4e bougie omgewisseld… ...starten en lopen! En nog mooi ook.
Met een beetje prik van het groene gevaarte.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Vandaag de tank gevuld met een potje brandstofsysteemreiniger en benzine. Stationair toerental afgeregeld, dashboard weer ingebouwd, stoelen vast, achterlicht en koplampen vervangen.
En dan is het natuurlijk tijd voor een ritje!
<embed src=“http://www.youtube.com/v/8XnSZkW5jzc&hl=nl&fs=1” type=“application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=“always” allowfullscreen=“true” width=“425” height=“344”></embed>
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
djmoqua schreef:C15GrandVolume schreef:Toch grappig, hoe vaker ik naar zo’n Visa cabrio kijk, hoe lelijker ik ‘m ga vinden Toch veruit de lelijkste visa die ooit is gemaakt, en dat geeft zo’n wagentje toch ook een zekere charme…
Mee eens! Waarom denk dat ik de mijne bredere banden (wellicht zelfs op Chrono velgen), een C15 neus (met clignoteurs in de bumper en spatschermverbreders), een voorbumperspoiler, een dikker ogende uitlaat en een andere kleur (wit) geef?
Om ‘m nóg lelijker te maken
C15GrandVolume schreef:djmoqua schreef:C15GrandVolume schreef:Toch grappig, hoe vaker ik naar zo’n Visa cabrio kijk, hoe lelijker ik ‘m ga vinden Toch veruit de lelijkste visa die ooit is gemaakt, en dat geeft zo’n wagentje toch ook een zekere charme…
Mee eens! Waarom denk dat ik de mijne bredere banden (wellicht zelfs op Chrono velgen), een C15 neus (met clignoteurs in de bumper en spatschermverbreders), een voorbumperspoiler, een dikker ogende uitlaat en een andere kleur (wit) geef?
Om ‘m nóg lelijker te maken
Maarehm, die van jou is zwart onder de stootstrips ... dat lijkt me niet origineel ...
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Dat is al eens overgeschilderd… Er is ook al het nodige aan de auto gebakken, niet allemaal even netjes.
Eerst maar eens een APK-tje op het ding zien te krijgen, daarna kunnen we de boel nog wel een keer netjes maken.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Kleine updeet: de Plein Air is sinds afgelopen maandag APK-gekeurd, en ik rijd er nu al een paar dagen mee rond. Er zijn nog een hoop zaken te verbeteren, maar het rijdt alvast erg lekker.
Helemaal super, weer een visa de weg op met een verse APK!
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Wel in het verkeerde jaargetijde maarja… Zo’n satelliet is even wennen, maar het werkt toch wel erg prettig nu ik er eenmaal aan gewend ben. Ik heb er nog een liggen, misschien flans ik die wel in m’n eend. Beter dan die flutschakelaars die er nu in zitten
Als het droog is, kan het dak open! De verwarming is goed zat!
Ik heb wel met open kap door de sneeuw geploegd hoor, krijg je leuke gezichten van medeweggebruikers te zien.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
De kachel doet het inderdaad prima.
Vandaag nog even een ruim uurtje aan de Visa geklust. Het ding had nog geen deursloten met bijpassende sleutels.
Nu heb ik afgelopen weekend een complete slotenset gekregen, van de verongelukte 106 van mijn broer.
Het contactslot is gelijk aan dat van o.a. de C15, en de deursloten passen ook in de Visa.
Nu heeft een visa met satellietendash een korter contactslot, dus daar moest een oplossing voor komen.
Ik had nog een stuurkolom liggen van een C15, dus ik dacht: montageplaat voor de schakelaars eraf slijpen en monteren maar, maar de stuurkolom van een C15 (en Visa met het nieuwe dash) is langer aan de stuurzijde…
Gelukkig zit het contactslot wel op dezelfde plek. De oplossing was vrij simpel: ik heb de behuizing voor het contactslot van de beide stuurkolommen afgeslepen, en die van de C15 aan de stuurkolom van de Visa gelast.
Nu zat alleen het platte stuk met de twee puntlassen nog in de weg voor de bekleding, dus die heb ik afgeslepen en de naad gelast en vervolgens vlakgeslepen.
De schakelaar in het contactslot is ook van de C15. Er zat alleen nog een verkeerde stekker aan…
Daar moest dus wat gesoldeerd worden:
Met als resultaat:
Nu ligt alles klaar om in te bouwen, maar het is vanavond pokkeweer buiten…
Sorry voor de matige kwaliteit van de foto’s, mijn telefoon houdt niet zo van foto’s maken in het (half)donker…
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Inmiddels zit de stuurkolom weer in de auto, en het functioneert prima. Het slot steekt een centimeter verder uit, en dat is helemaal niet storend. Nu nog een beetje zwart isolatietape om het uitstekende deel, dan is het echt af. Zal er binnenkort eens een plaatje van posten.
Toch weer een probleem tegengekomen, de deursloten van een 106 gaan niet passen. Nu moet ik dus nog op zoek naar een ander setje sloten.
Even met het clubmagazijn bellen.
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Dat is een optie inderdaad. Maar ik geloof dat de sloten van een 205 ook wel passen. BX denk ik ook wel. Daar kom ik dus wel aan. Het is in ieder geval al een stuk makkelijker om een contactslot te vinden, die vroege modellen zijn inmiddels toch wel zeldzaam geworden. Het nieuwere model dat er nu in zit is daarentegen te vinden in bijna elk PSA-model dat je op de sloperij tegenkomt.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Zo, met alle drukte zijn we zo al weer meer dan een half jaar verder…
De Visa heeft een rustige tijd achter de rug. Inmiddels heb ik twee complete slotensets, afkomstig van C15’s die afgelopen jaar geslacht zijn. Moet alleen nog steeds eens gemonteerd worden.
Het stond op de planning dat de Plein Air mee zou doen aan de voorjaarsrit, maar slechts twee kilometer van de stalling vroeg de Visa al om een sleepje van de GV
Komend weekend maar eens kijken of er weer wat leven in de brouwerij te krijgen is…
Verder heb ik vandaag een paar nieuwe schoenen opgehaald een dorpje verderop.
Het naven-ombouw-project is dus voorlopig even van de baan…