9 van de 22
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Rekening rijden?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2009 09:37 PM
  [ # 121 ]
hogervp schreef:

En ja, ik zal, als ik gebruik wil blijven maken van mijn Xantia ook duurder uit zijn. Ik heb echter nog de tijd om te bepalen of ik een andere keuze ga maken. Maar zeg nou zelf: ik zit meestal voor mijn woon-werk verkeer in een te grote auto, die op ouderwetsche wijze diesel verstookt. Nu rijd ik weliswaar zuinig maar het kan veel beter natuurlijk en schoner. Zo’n prijsinstrument gaat wel werken.

Blijf jij nou maar gewoon lekker in je Xantia zitten Wink

Nieuwe auto’s maken kost ook veel energy. De oude verwerken ook.
Ik denk dat juist duurzaam met je auto omgaan 1 van de schoonste manier is voor het milieu.

Oftewel zorg dat je auto in goede staat van onderhoud is en dat die vele tonnen mee gaat, zo maak je maximaal gebruik van de gebruikte matrialen en bespaar je energy om nieuwe te maken en het oude weer te verwerken.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 november 2009 10:14 PM
  [ # 122 ]

Ik zal gewoon voor mezelf moeten bepalen of ik het geld er voor over heb om in de Xantia te blijven rijden.
Nieuw kopen doe ik zeker niet, dat is geld weggooien als je particuliere rijder bent. Maar een kleine tweedehands op G3 is een optie.

Overigens is de kueze voor OV voor mij niet meteen een optie omdat ik een lastige aansluiting heb in Heerhugowaard, met de nodige wachttijd.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 november 2009 11:03 AM
  [ # 123 ]

Ik lees dat veel mensen schrijven dat forensen maar op andere tijden moeten gaan werken of thuiswerken, maar ik ken al een heleboel mensen die die mogelijkheid niet hebben. Er zijn hele sectoren waarin je gewoon om 9 uur moet beginnen en om 6 uur klaar bent, geen keus of je wel of niet in de spits gaat rijden dus.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 24 november 2009 01:37 PM
  [ # 124 ]

Het meest belachelijke van alles vind ik nog dat de overheid op flexibele werktijden aanstuurt, en juist de overheid de enige branche is waar flexibel werken absoluut geen mogelijkheid is!
Laten ze eerst zelf de ambtenaren flexibel werken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2009 01:42 PM
  [ # 125 ]

Nou, ik ken genoeg ambtenaren die flexwerken hoor. Mijn eigen vriendinnetje kan zo flex werken als ze zelf wil en is ambtenaar. Dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2009 01:45 PM
  [ # 126 ]

Ja maar waterman, je gaat toch geen argumenten ondermijnen met feiten? Shocked

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 november 2009 04:11 PM
  [ # 127 ]
hogervp schreef:

Er wordt juist wel geluisterd, waar baseer je je mening op? Er zijn nu eenmaal heel veel zaken waar een kabinet besluiten over moet nemen. Dat je het niet iedereen naar de zin kan maken moge duidelijk zijn. De autorijder/filerijder is maar een groep.

Ik bekeek het niet luisteren vanuit de hoek van, dat men die regeling voor oldtimers heeft ingevoerd zonder te luisteren naar bijv. de oldtimerclubs. En alleen maar om het feit dat er meer oudere auto’s op de weg kwamen. Men heeft alleen aan een oplossing gedacht om de boel gewoon af te rekenenen.

Want het is logisch:
- dat als het economisch minder gaat, gaan er meer oudere auto’s komen.
- dat men liever geen belasting betaald en daardoor oldtimers in de picture komen

hogervp schreef:

Ik zeg het nog maar eens: in dit kleine land hebben we een enorm autobezit. Met veel van die auto’s gaan we op bepaalde momenten per dag massaal de weg op, met als gevolg dichtslibben van de weg. Sommigen zeggen: asfalteren die handel, maar even zovelen zien dat niet zitten omdat je daarmee de leefbaarheid van ons land teniet doet.

Nu wordt er een middel bedacht waarbij je gaat betalen voor het verbruik en waarbij, volgens de cijfers, 59% niet duurder uit is da nu, dan is het weer niet goed.

De onleefbaarheid heeft de overheid zelf gemaakt door BPM ook op motoren te gooien! waardoor het niet meer uitmaakt of je een koekblik koopt of een motor! Terwijl men dondersgoed weet dat in de meeste wagens vaak maar 1 persoon zit.

Aangezien Nederland met een BPM gat komt te zitten door afschaffing, gaat het rekeningrijden een ordinaire belastingmaatregel worden in de toekomst! In het begin lekker maar 0,03 cent maar waar gaat het stoppen? Want wie zegt dat € 0,07 max wordt? Net als cocaïne, in het begin goedkoop en later betaal je de hoofdprijs

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2009 04:17 PM
  [ # 128 ]

Hmm met je neus langs de witte strepen op de snelweg en aan het eind van de maand je verbruik afrekenen?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 november 2009 04:19 PM
  [ # 129 ]
TRSarno schreef:

In het begin lekker maar 0,03 cent maar waar gaat het stoppen? Want wie zegt dat € 0,07 max wordt?

Dit geldt natuurlijk net zo goed voor de belasting die je betaalt over je inkomen. Hoe garandeert de overheid dat die niet omhoog gaat? Ben je ook tegen inkomstenbelsting omdat die garantie er niet is?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 november 2009 04:48 PM
  [ # 130 ]
Ree schreef:

Dit geldt natuurlijk net zo goed voor de belasting die je betaalt over je inkomen. Hoe garandeert de overheid dat die niet omhoog gaat? Ben je ook tegen inkomstenbelsting omdat die garantie er niet is?

Nee, want het “systeem” in Nederland moet ook draaien. Maar mocht het via een schijvenstelsel geregeld kunnen worden, dan is dat ook nog eerlijker dat het electronische kastje waarvan de kosten de pan uit gaan rijzen.

Maar de auto gaat de melkkoe blijven…...
In bedrijven proberen ze de kosten te drukken om te overleven, maar bij de overheid komen de centjes toch wel binnen.

Zolang er bij de overheid een mentaliteit heerst van “We moeten ons budget opmaken, want anders worden we het volgende jaar gekort” wordt ons systeem steeds duurder en krijgen we steeds meer regelingen om het te betalen. Ondanks dat politici zeggen dat ze ook op de kosten letten.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 november 2009 06:15 PM
  [ # 131 ]

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om deze petitie te tekenen. Wij hebben uw petitie geregistreerd en gaan alle petities aanbieden aan Minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat). Wij raden u aan om de site van de VVD in de gaten te houden en zullen u daar regelmatig op de hoogte houden van te laatste ontwikkelingen rondom deze petitie “Kilometerheffing: No way!”.

Charlie Aptroot

Zo ik heb alvast gestemd via http://www.kilometerheffingnoway.nl

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2009 06:32 PM
  [ # 132 ]

Arno, misschien moet je af en toe ook eens iets constructiefs posten, in plaats van alleen maar af te zitten geven op de overheid. Je hoeft het niet met ze eens te zijn, je mag wat mij betreft faliekant tegen alles wat ze bedenken zijn, maar bedenk dan ook even dat ze door ons gekozen zijn. Geef dus je mening over het rekeningrijden en/of de manier van invoeren, maar houd op met die litanie tegen de overheid voor we het als politieke statements gaan zien die hier niet mogen Mr. Green

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2009 06:42 PM
  [ # 133 ]
TRSarno schreef:

Ik bekeek het niet luisteren vanuit de hoek van, dat men die regeling voor oldtimers heeft ingevoerd zonder te luisteren naar bijv. de oldtimerclubs.

Wat een onzin man! Er is al jaren lang intensief overleg tussen de FEHAC en de overheid. De FEHAC heeft ZELF voorgesteld om de datum op 01-01-1987 te bevriezen om te voorkomen dat er over een aantal jaren wellicht een einde zou komen aan de vrijstellingsregeling. Dus kom nou niet met dat er geen overleg is gevoerd, want ik heb er zelf meermalen bij gezeten. Beter je huiswerk doen voor je met stelligheden komt lijkt me handig.

Ik weet niet of je het Engelse systeem kent? Daar stelt men: 01-01-1974. Is ie nieuwer? jammer dan, gewoon belasting dokken! In Duitsland? Gewoon dokken: 210 euro per jaar, maar toch. wij hebben het dus heel goed voor elkaar hier.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 november 2009 06:55 PM
  [ # 134 ]
waterman schreef:

Wat een onzin man! Er is al jaren lang intensief overleg tussen de FEHAC en de overheid. enz

Sorry Surprisedops: , dit heb ik dan gemist….....


Nee, ik ben niet zo negatief…....... want het rijden zal teruggedrongen moeten worden. Dus ben wel voor iets, maar op een andere manier.

Dus er zal wel zoiets als rekeningrijden gepresenteerd moeten worden, maar niet op de manier die Eurlings nu wil invoeren. Zonder kastjes waar wij de rekening van gaan betalen. Ook zijn de kosten niet bekend wat het gaat kosten, het kastje is nog niet ontwikkeld etc. Men heeft het altijd over “transparant” maar ik zie het einde van de rekening niet die er nu aan komt.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 24 november 2009 07:29 PM
  [ # 135 ]

Even een kleine kanttekening,.....

Negatief

Ik stem altijd maar deze regering heb ik niet gekozen,...deze heeft de regering zelf gecreeerd want ze konden met een aantal partijen niet door “een” deur,...dat is niet wat ik wilde.

Verder heeft het ook niet zo veel zin meer om te stemmen want het is toch de regering van de compromissen. Harde statements zijn er niet meer, heb je die wel dan volgt er een motie en wordt je weggesanneerd.

Positief

Verder moet er wel wat gebeuren m.b.t. het autorijden dat spreekt voor zich maar een kastje in de auto zodat je overal te volgen bent daar ben ik eigenlijk ook niet voor.

Het lijkt mij ook veel te omslachtig, te duur en zelfs storing en sabotage gevoelig, er zijn dan ook weer extra controleurs nodig, buiten al die mensen die nodig zijn voor de registratie.

Veel te duur…..


Stop de wegenbelasting in de benzineprijs en wel zo transparant mogelijk,.....geen dure kastjes en controle’s nodig, wie veel rijdt betaald meer wie weinig rijdt betaald minder….. je kunt zelfs daar nog verhoudingen in maken m.b.t 95 of 98 ron benzine, diesel en lpg..hierdoor is het mogelijk om benzineslurpers die bv 98 nodig hebben wat meer te belasten,
lpg weer wat minder enz.


Zo moeilijk kan dat toch niet zijn,.....

 


De grootste bottlenek zit hem in de zogenaamde zakelijkerijders volgens mij, straks is het veel beter te registreren met een kastje of een bedijfsauto daarvoor wordt gebruikt en niet voor de vele “fun” kilometers.

Ook wordt het hierdoor mogelijk gemaakt om je extra te belasten tijdens de spits zodat er een stimulatie is om buiten de spits om te gaan rijden, dat kan met de heffing in brandstof weer niet.

Negatief

Deze regeling gaat gewoon door, of je het wil of niet, helaas zal het op het gehele plaatje niet goedkoper worden, de regering gaat hier niet op toeleggen en er moet veel, heel veel geinvesteerd worden.


Al bij al,.... begrijpelijk of niet, nodig of niet, moeilijke of makkelijke regelingen we zullen wel het kind van het rekeningrijden worden,....................helaas.

Profiel  
 
 
9 van de 22
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook