Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
mkatgert schreef:
Ook moet ik nog bedenken hoe ik de nokkenastandwielen vast ga zetten met 82 Nm zonder luchtgereedschap. Misschien nog eens terugduiken in dit topic voor specifiek gereedschap.
:
ik heb zon momentsleutel met een arm van 70cm als je daar wat aan hebt
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik heb zelf ook een momentsleutel, maar het probleem is het tegenhouden van de tandwielen. Die nokkenassen draaien gewoon nogal graag.
Oh ja, en ik heb de distributieriemen in 1 x goed gegokt…
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Vakman he die Michiel.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
mkatgert schreef:Ik heb zelf ook een momentsleutel, maar het probleem is het tegenhouden van de tandwielen. Die nokkenassen draaien gewoon nogal graag.
Ik zit er nu trouwens aan te denken om de oude distributieriemen er om te leggen en daarmee makkelijker de nokkenassen tegen te houden. Dan kan ik bv de meeneemplaat blokkeren. Slecht idee?
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er zitten toch gaten in de nokkenaswielen? Lange pen door zo’n gat, klaar?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ook moet ik nog bedenken hoe ik de nokkenastandwielen vast ga zetten met 82 Nm zonder luchtgereedschap. Misschien nog eens terugduiken in dit topic voor specifiek gereedschap.
Waarschijnlijk is deze info overbodig. Ik heb hier een dure fout gemaakt door niet alle pennen om beurten telkens een tikje strakker aan te draaien waardoor de eerste pen het begaf, stom stom stom!!! Ik heb toen een vervangende pen hierin gedaan maar deze was niet van de juiste sterkte, na 20 km begaf deze nieuwe pen het waardoor alles in de soep is gedraaid. Heb toen een andere blok moeten monteren met de nodige kosten.
groeten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mbender schreef:
Waarschijnlijk is deze info overbodig. Ik heb hier een dure fout gemaakt door niet alle pennen om beurten telkens een tikje strakker aan te draaien waardoor de eerste pen het begaf, stom stom stom!!! Ik heb toen een vervangende pen hierin gedaan maar deze was niet van de juiste sterkte, na 20 km begaf deze nieuwe pen het waardoor alles in de soep is gedraaid. Heb toen een andere blok moeten monteren met de nodige kosten.
groeten
Jij hebt het waarschijnlijk over de kopbouten/pennen.
Het gaat hier over de moer van de nokkenaswiel.
Zoals al gezegd, een lange pen o.i.d. door 1 van de gaten van het nokkenaswiel waarmee je hem blokkeerd.
mkatgert schreef:
Als je maar eerst tornt voor je start.
citro-power schreef:mbender schreef:
groeten
Jij hebt het waarschijnlijk over de kopbouten/pennen.
Het gaat hier over de moer van de nokkenaswiel.Zoals al gezegd, een lange pen o.i.d. door 1 van de gaten van het nokkenaswiel waarmee je hem blokkeerd.
Daar heb ik dus al stuk aluminium van de kop mee afgebroken. Je kan hem nergens goed op blokkeren, behalve dan op die ‘schotjes’, maar die breken nogal graag af.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:
Daar heb ik dus al stuk aluminium van de kop mee afgebroken. Je kan hem nergens goed op blokkeren, behalve dan op die ‘schotjes’, maar die breken nogal graag af.
Dan zal ik wel extra sterke koppen hebben want het is mij nog nooit overkomen.
Maar moet ik eerlijk zeggen dat ik meestal de luchtsleutel pak.
Ik heb er dus even de oude distributieriemen omgelegd, en dat werkte prima. Dat zit nu dus mooi vast.
De koelbeplating begint ook weer langzamerhand in elkaar te zitten; het gaat wat lastiger omdat de boel toch iets vervormd is door het poedercoaten. Ik vermoed alleen dat ik aan het eind wel wat boutjes overheb…
Totaal aantal Berichten: 5464
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
het schiet al op! Wanneer is de bedoeling dat de GS weer gaat rijden?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
December 2007.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Grote Gribus Michiel!
Ik had het verhaal wel zo’n beetje gehoord, maar nu ik je hele topic ff bekeken heb…Blij dat ik je een goede plek heb kunnen bezorgen, ik zag de GS van de week staan en ben benieuwd naar de vorderingen.
Er zit een schadehersteller in de loods, dus mocht je nog de moed hebben om iemand anders de voorbereidingen te laten doen voor het spuiten Dit keer kan je er in ieder geval bovenop zitten.. Succes!
Yke