Beste,
Ik kan evt een bx 1400 overnemen met enige gebreken, zijn dit dure reparaties ? Zijn fusees overigens makkelijk zelf te doen ? En zijn de onderdelen duur ?
RV remslang zit gedraaid
Fuseekogelhoes LV en RV vervangen
LV remleiding vervangen
Draagarmrubber RV
Bevestiging uitlaatdemper aan carrosserie
Bedrading achterlichting herstellen
het zijn nou niet de klusjes die je op een maandag avond even doet, maar alles is te repareren en de kosten zullen toch ook wel meevallen..lijkt me allemaal niet echt een dure grap maar getallen kan ik je neit geven.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Re: Bx met werk, goed idee ?
De onderdelen kosten niet veel, maar je hebt zeker een hele werkdag nodig om het allemaal netjes te doen.
Wat is de kilometerstand van de auto?
En ik neem aan dat je de auto gratis overneemt?
De auto is in ieder geval hooguit 50 euro waard met deze gebreken.
Gaat om een zwarte 1400 met 210 000 km, ik zat zelf idd ook te denken niet meer dan 50 Euro
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tis een beetje werk
maar als je dat gedaan hebt heb je mischien wel een hele mooie goedkope BX
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
nouja… er zijn zat BXen te koop met minder km’s. Tel maar eens alle onderdelen op en kijk wat ‘t dan wordt. Ik zou zeggen: rustig verder kijken tot je een nog beter exemplaar tegenkomt
Ja, maar je kan ook naar de sloop, daar die hele meuk onderdelen halen, dat kost net nix, heb je wel half versleten dingen, maar het gaat om het idee..
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jou voordeel is dat je nog een half jaar de tijd heb volgens je onderschrift
kan je over een half jaar beginnen met lessen of verwacht je dan ongeveer klaar te zijn?
een projectje wel leuk natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
pcies en je leert de auto ook kennen en je word handiger met je auto
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
eh
doen…
je kunt het uit de wegenbelasting halen, dan kun je er wel niet mee rijden en zorg dat hij ergens staat waar je hem kunt stallen en aan kunt werken. Als hij uit d ewegenbelasting is heb je ook even geen gezeik met de apk.
50 euri is te doen… anders organiseer een sleutel meeting bij jou…. zorg voor koffie, thee en gebak dan zullen er zeker mensen opafkomen denk ik die je kunnen/willen helpen…
toch ???
nu ik nog (weer)aan de bx…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:pcies en je leert de auto ook kennen en je word handiger met je auto
ja ook mooi
en om 50 euro een half jaar langs de kant te zetten is een stuk beter dan een “dure” BX.
je kan natuurlijk wel alle “kleine” dingetjes herstellen enzo.
en als je het goed doet wordt die meer waard
voor 50 euro kan die niet veel minder waard worden
suc6
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wat een ontzettend eenvoudige klusjes. Waarom moet een auto dan maar 50 euro waard zijn? Als dat alles is, vind ik ‘m veel meer waard.
Dat drukken met die prijzen, ik word er niet goed van. Mensen zo blijft de BX het imago van pauperauto houden en worden ze massaal in de pers gedonderd. Straks zijn er net zoals de GS minder dan 500 op de weg en dan gaat iedereen zuchten dat ze verdwenen zijn. Ohw wat een fijne auto’s wat zonde dat ze er niet meer zijn. Gek he, als we ze allemaal naar de sloop hebben gebracht vanwege wat remslangetjes, kogeltjes en rubbertjes.
Ik blijf moeite hebben met het concept vraag en aanbod als zulke goede auto’s zonder respect worden behandeld.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Wat een ontzettend eenvoudige klusjes. Waarom moet een auto dan maar 50 euro waard zijn? Als dat alles is, vind ik ‘m veel meer waard.
Dat drukken met die prijzen, ik word er niet goed van. Mensen zo blijft de BX het imago van pauperauto houden en worden ze massaal in de pers gedonderd. Straks zijn er net zoals de GS minder dan 500 op de weg en dan gaat iedereen zuchten dat ze verdwenen zijn. Ohw wat een fijne auto’s wat zonde dat ze er niet meer zijn. Gek he, als we ze allemaal naar de sloop hebben gebracht vanwege wat remslangetjes, kogeltjes en rubbertjes.
Ik blijf moeite hebben met het concept vraag en aanbod als zulke goede auto’s zonder respect worden behandeld.
En hier sluit ik me graag helemaal bij aan.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
En ik dus ook. Ik snap niet dat niemand bereid is om eens geld neer te leggen voor een BX, al dan niet met gebreken.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Alcyone schreef:Wat een ontzettend eenvoudige klusjes. Waarom moet een auto dan maar 50 euro waard zijn? Als dat alles is, vind ik ‘m veel meer waard.
Dat drukken met die prijzen, ik word er niet goed van. Mensen zo blijft de BX het imago van pauperauto houden en worden ze massaal in de pers gedonderd. Straks zijn er net zoals de GS minder dan 500 op de weg en dan gaat iedereen zuchten dat ze verdwenen zijn. Ohw wat een fijne auto’s wat zonde dat ze er niet meer zijn. Gek he, als we ze allemaal naar de sloop hebben gebracht vanwege wat remslangetjes, kogeltjes en rubbertjes.
Ik blijf moeite hebben met het concept vraag en aanbod als zulke goede auto’s zonder respect worden behandeld.
Ben ik ook wel met je eens maar vergeet niet dat qua prijzen de garages en dealers ook niet meewerken…dit is nou eenmaal een wegwerp maatschappij geworden. Elk jaar een ander mobieltje. Repareren van produkten wordt niet meer gedaan maar er wordt enkel vervangen want da’s goedkoper. En deze trent heeft zich ook al doorgezet naar de autohandel. Uurloon is onbetaalbaar en door allerlei regels wordt hobbyisme ook al aan banden gelegd.
Er worden apparaten weggegooid waar ook zo goed als niets aan mankeerd, maar wel iets, maar geen TD krijgt er opdracht voor omdat het het na de garantie bijna niet meer waard is.
Rien
nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model. Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van