Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Mogguh all
Even voor een kennis van me die ik sinds kort heb aangestoken met het bx-virus betrefende een Bix 1.6 TZI automaat met airco ( hij wel de griezel).(ps, zie gespot topic)
Sinds hij de wagen heeft blijft er eigenlijk best wel een hoop vocht in de wagen hangen,
nu hebben we alles al nagelopen en gekeken of de wagen geen gaten kaas was, wat dus niet het geval is.
Bekleding en tapijt enzo voelen ook gewoon droog aan , maar toch elke keer weer de wagen beslagen en moeilijk ontwasemd te krijgen.
Mijn vraag is dan ook, kan dit met de airco te maken hebben en zo ja welke actie te ondernemen??
thanks…Misha
if you believe in it you can make it happen
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vrijwel zeker de airco.
Systeem laten reinigen en opnieuw vullen, plus vervangen van (eventuele) filters (weet niet of de aitco van een BX die ook al heeft) zal waarschijnlijk helpen.
En check voor de zekerheid ook even of de paravanbak niet vol met bladeren ligt
kijk voor de gein eens onder het tapijt. daar wil het nog wel eens vochtig zijn. met name als de auto een hele tijd heeft stilgestaan. dit vocht komt veelal via de afdichtrubbers van de kofferbak en/of deuren.
suc 6
martin.
een lekkende kachelradiator veroorzaakt ook dit soort verschijnselen. Dus check ook die. Meestal al te merken aan de lucht van warme kvs in de auto.
Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
kijk das een snelle…
Het systeem wordt binenkort geheel nagezien want dat is wat ons betreft echt de laatste optie
Paravanbak is schoon, dit is één van de eerste punten die ik check op doorrot ivm met opslag bladeren..
Kachelradiator is goed, geen koelvloeistof lucht uit de gaten..
Ik zal nog wel ff de vloerbedeking ff lichten of er daar inderdaad geen vocht staat, de wagen heeft inderdaad wel een tijdje stil gestaan…
if you believe in it you can make it happen
Even checken, is dit ook van belang als je geen airco hebt?
Staat de recirculatie niet gewoon aan? Dan krijg je ook dit soort effecten. De airco zelf kan eigenlijk weinig doen, behalve niet werken. Als ie niet werkt (te weinig koudemiddel) wordt er niks rondgepompt en wordt de inlaatlucht gewoon (net als de kachelradiateur) door de verdamper van de airco het interieur in geblazen.
Vocht in de verdamper vormt zich alleen als de airco het daadwerkelijk doet, en wordt via een slang onderaan het kachelhuis afgevoerd naar buiten.