ik heb die van mij ook te koop staan.
een goede bx uit 1989 met nog maar 121225 km op de teller.
goed voor nog wat jaren bx plezier!
gr,
martin.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Die ken ik, ik ben meegeweest met kijken!
Eveneens ben ik tevens ook.
Een van de eerste BX diesels: klik!
Een BX 4x4 diesel: klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
nou knackor dan ben ik benieuwd wat je indruk is van de trs…
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nog steeds te koop met flinke winst marge:
http://link.marktplaats.nl/284080319
wel mooie bx!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 432
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
McDean schreef:nog steeds te koop met flinke winst marge:
http://link.marktplaats.nl/284080319wel mooie bx!
Ongetwijfeld een van de mooiste die ik op internet te koop heb zien staan.
Die fantastische simpele maar toch verukkelijke uitstraling heeft niet elke BX.
hmm nog maar eventjes doorsparen en wieweet over een jaartje mag ik met geluk mijn eerste voor de deur parkeren:)
Eerst maar eens mijn rijbewijs halen!!!
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het is een leuk ding, maar die verweerde bumpers verdienen wel een spuitbeurt.
- BX 16 TZI Custom
- BX 19 TRI
Maar dat is natuurlijk geen noodzaak. een aandachtspuntje maar wel zo te verhelpen.
Maarja een berline automaat als eerste is toch niks voor mij.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nooit automaat gereden zeker
- BX 16 TZI Custom
- BX 19 TRI
Haha nou neem van mij aan dat ik een van de weinige jongeren ben die een automaat aanbeveelt hoor.
Ik vind het een fantastische uitvinding! En ik zal ook best snel al een CX of XM met automaat erbij willen als het geld het toelaat. maar als eerste auto een automaat is geen strak plan. Net mn rijbewijs dan… toch handig eerst goed te leren schakelen lijkt mij:)
- BX Sport MK2
- AX GT chic
is ook zo! maar die RS heb je dan voor erbij!
Ik heb als eerste auto ook automaat gereden (en doe het nog steeds). En als ik manueel moet rijden gaat dat ook hoor . Schakelen is immers niet zo moeilijk.
Eigenlijk zouden ze nieuwe chauffeurs moeten verplichten om eerst een jaartje automaat te rijden. Dan krijg je alle andere basisvaardigheden van het rijden beter onder de knie (heb het zo gedaan: eerst automaat gereden, examen afgelegd, en dan pas manueel gaan rijden en examen afgelegd… ook al was het bij mij puur toeval, ben er toch tevreden van )
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
beek3762 schreef:Er zijn reeds een paar mensen gaan kijken, in de basis een prima auto met wat mankementen.
Maar voor 190 euro is het adres toch niet zo belangrijk? Je kunt zelfs afdingen tot 150, krijg je hem ook voor mee. Het adres is pas belangrijk als de auto in kwestie veel duurder is, dan kun je een kat in de zak kopen, maar voor 190 of minder echt niet. Dus als het je wat lijkt, gewoon even gaan kijken.
Ik zie dit nu pas, maar kan wel even reageren:
De auto in kwestie ziet er op het eerste oog niet slecht uit, is zeker hard te noemen en er ligt een mooi droge motor in. De km-stand heb ik gecheckt bij NAP en die klopt.
Het contactslot is defect. Ik heb zelf een ander slot meegenomen om de auto te kunnen starten, maar dat lukte niet omdat de startmotor niet rondging. Dat kan betekenen dat de starter zelf stuk is, maar met hetzelfde gemak betekent het dat de motor vast staat.
Verder zitten er aan de rechterzijde twee deuken wegens lomp verplaatsen. Geen roest nog, maar heeft wel aandacht nodig. De dorpel is wel heel. En er is een koplampglas foetsie.
Leidingwerk, bollen en octopi zagen er zo op het eerste gezicht goed uit, maar je hebt een brug nodig om dat zeker te weten.
Dan de prijs: die is niet onderhandelbaar, tenminste, mij lukte het niet de prijs omlaag te krijgen. Ik heb gezegd dat ik de auto zo (dus niet lopend) zou meenemen voor 100 euro, of wel lopend (maar zonder apk) voor 150. Was niet akkoord.
Dus tja, als je je BX wilt ombouwen naar een automaat (dat was toen nog mijn idee voor Besje) dan kun je mazzel hebben, maar de staat van de motor geeft vraagtekens. Zeker als je die niet draaiend kunt beoordelen. Ik denk dat het best een onderdelendonor kan zijn, de auto weer op de weg zetten kan weleens een boel centen gaan kosten. Maar dat is mijn mening..
- BX 16 TZI Custom
- BX 19 TRI
Zo dacht ik er ook wel eens over na. Maarja ik heb ook niks tegen op een handgeschakelde. Ik weet hoe relaxed een automaat is. veel meegereden met Parexample natuurlijk in zijn XM met automaat. en ook wel met andere mensen die automaat rijden. je merkt toch dat er een wat rustigere sfeer hangt. en idd, full focus on the road!
Daarom hoop ik dat mn vader snel een nieuwe auto koopt. hij heeft weinig met auto’s dus kan ik suggesties doen. Ik ga proberen hem in een C5 Break exclusive aut te krijgen. veel beter voor hem. want schakelen kan hij nauwelijks… ( te laat zijn rijbewijs gehaald en teveel angst voor verandering)
Maarja. ik zie wel!
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
halfgaar schreef:nou knackor dan ben ik benieuwd wat je indruk is van de trs…
Kun je veilig kopen, techniek is goed. Auto loopt mooi, bak schakelt soepel. Alleen optisch is ie niet zo denderend en het interieur, met name stuur en schakelaars, kunnen wel een update gebruiken. En te zijner tijd zou ik het olieverbruik (klepseals vervangen) eens aan (laten) pakken.