Hoi allemaal.
Ik ben bijna terug als Citroen rijder, heb mijn oog laten vallen op 3 ZX’n waar ik er morgen 1 van ga kopen.
Bij 1 ZX heb ik het volgende vastgesteld:
Als ik een noodstop maak of hard rem dan trekt de auto van achter scheef weg, daardoor schiet de ZX ook een paar meter door naar voren.
De verkopen zegt dat 1 van de achter remmen vast blijft zitten.
Is dit waar?
En moet een ZX bij hard remmen of een noodstop compleet recht blijven?
Thanks,
Bob
Als je niks met het stuur doet en de ondergrond en banden aan alle kanten gelijk zijn moet elke auto rechtuit gaan.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
blijven hangen lijkt me sterk… dan kan die tijdens remmen niet scheef gaan trekken lijkt me.. denk dat je remkracht verdeling dan niet goed is.
Inderdaad, lijkt me remkrachtverdeler of lekke wielremcilinder?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Wat oor zx is het eigelijk. (Gewoon nieuwschierig hoor)
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Remmerij van de ZX is niet het sterkste punt vd auto. Goed onderhouden en bijhouden. Remcilinder problematiek komt met regelmaat voor. Dat zou best het probleem kunnen zijn.
Handremmen zijn ook een terugkerend onderhoudsonderwerp. Laat de ZX nog even nalopen voordat je die koopt.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja an de handrem gaat meestal de buitenkabel kapot. Waardoor die niet meer goed door palt. of blijft hangen. Kosten rond de 150 euro.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Remmerij kost je de kop niet, de ZX zelf is wellicht verder prima? En dat zou best kunnen,op wat karaktertrekken na is het een prima auto. Qua wegligging en comfort voor de meesten een openbaring.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bij een lekke cilinder zou je toch je pedaal steeds verder in moeten kunnen trappen (je verliest druk)? En je moet ook ergens remvloeistof zien lekken.
Bij mij heeft de achterremcilinder het eens begeven en dat was geen pretje (stond gelukkig al bijna stil toen hij het begaf).
Misschien dat een van je remschijven of blokken ‘gladder’ is dan de andere..
Het is iniedergeval iets om goed na te laten kijken voordat je er mee gaat rijden
hierboven heeft iemand het over 150 euro voor de reparatie van de buitenkabel, is dat reeel?
Mijn handrem blijft ook hangen, ga er vanmiddag naar kijken.
zx 1.4i ‘95 / xantia 1.9 td ‘97
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Als je het laat repareren zou dat wel eens kunnen ja. De kabels zelf kosten denk ik iets van 20 euro per stuk.
volgens mij is dat prima zelf te doen scheelt weer manuren bij de garage.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Wielremcilinders achter blijven een zwak ondeerdeel bij deze auto’s. Als alles goed is moet hij bij aan noodstop natuurlijk gewoon in het spoor blijven. Afhankelijk van weg en weer natuurlijk.
ZX 1.4 break ‘95