peter1780 schreef:Wel,
Net het autootje weer kunnen ophalen met een nieuwe tussendemper. De dealer heeft 25% korting gegeven ivm hogere eerdere reparaties
Toch netjes aangezien de auto daar niet is gekocht. Ik betaalde voor de achterremmen compleet €220,- bij deze zelfde dealer. Dat is toch een heel verschil met de €380,- die hierboven wordt genoemd.
Het valt mij op dat de meeste mensen wel dezelfde dingen als onderhoud hebben en dat dit normale slijtagedingen zijn. Gelukkig zie ik weinig mensen die een nieuwe CPU o.i.d. erin moesten (laten) zetten .
Mooie prijs voor de schijven achter. ik heb deze offerte gekregen bij motorhuis Haarlem dealer van Opel,Citroen,chevrolet,saab,alfa,fiat en lancia.
Heb ze gelukkig nog niet laten vervangen.
Uurloon bij de dealer was 85 euro geloof ik.
Tel uit je winst.
En dat vind jij niet duur voor het materiaal? Vraag voor de aardigheid eens wat ze bij de Brezan kosten en vraag daarna ook eens wat hetzelfde materiaal voor een mercedes A kost bij de mercedes dealer…
en de brezan maar lachen met dat imitatiespul
ja dat zal lekker piepen
en dan die NGK bougies in tu motoren is oorlog voor het mm sijsteem
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 05-07-2007
- AX AX 14 TZX U9
- AX AX 1.1i SPOT
- AX AX 1.1i Volcane
- Saxo Saxo 1.6i VTS
- Xsara Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- Saxo Saxo 1.6i VTS 8v
- 2CV 2cv6
- Xsara Berline 1.6i 16V
- C1 1.0i 12V Ambiance 5drs
- AX 1.1i Spot
- ZX 1.9i Volcane U9
Met m’n Coupé van 2001 heb ik de volgende kosten gehad:
Raammechaniek kapot (€424,- incl. vervangen)
Bobinerails (€225,- incl. vervangen)
APK incl. olie vv en oliefilter vv: €185,-
Voor de rest 2x een APK van €50,- en wat kosten voor olie en filters, dat heb ik na die ene keer lekker zelf gedaan…
Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb mijn Xsara 1.6i (1998) nu 9 maanden in bezit de kosten tot nu toe:
- 2 nieuwe banden inclusief montage 120,00
- kleine beurt + apk 75,00
ik heb nu 8000km gereden en kan melden dat alles nog perfect werkt. totale km stand is 149.000
tot nu toe gaat het dus perfect in de tussentijd nog geen olie o.i.d. moeten bijvullen. Als ik dan bekijk waar ik de Xsara voor heb gekocht en wat het gemiddelde verbruik is mag ik absoluut niet klagen.
Nou heb ik met de xsara nog niet echte bijzonderheden gehad, dat was met mijn vorige auto (ZX) toch wel wat anders. Ik zal eens kijken of ik een klein sommetje kan maken.
Bij aanschaf november 2007; 2 vredestein banden van €100,- p.s. en een raammechaniek van €198 (beurt was al gedaan)
Maart 2008; 2 goodyear banden van €105,- p.s. en apk €65.-
Augustus 2008; kleine beurt + remschijven en blokken voor €130
Maart 2009; midden + achter demper (bosal semi-orgineel) €210 en apk €50.-
September 2009; kleine beurt €50.-
En ik heb de airco afgelopen zomer nog afgeperst (op het werk, dus gratis).
Verder heb ik nog wat overbodige luxe gekocht voor de xsaar maar dat valt niet onder onderhoud.
Iets meer dan €1100,- nog evengoed en dan zonder arbeidsloon, want dat doe ik zelf (op de banden na).
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
ZO ik ben vanmiddag even bij een onafhankelijke garage geweest. Het was wel een citroen-peugeot specialist en heb hier de prijs opgevraagd voor het vervangen van distributieriem en grote beurt. Wat ik daar te horen kreeg kon ik niet geloven bij de dealer gaven ze mij een prijs van 950 euro en bij de andere garage zou het ongeveer op 650 euro uitkomen echt een wereld van verschil dus!! Voor mij geen dealer dit keer met een verschil van 300 euro!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Opsomming van de mijne maar even doen:
- Complete vernieuwing koelsysteem (koppakking/radiateur/kachelradiateur/waterpomp/thermostaat) á € 1.050
- APK 2x á € 60
- Kleine beurt á € 98
- Winterbanden á € 340
- Zomerbanden met velgen á € 650
- (Gigantische) Grote beurt á € 1.200, waaronder olie-lekkage verhelpen, kvs lekkage verhelpen en distributieriem, rondom nieuwe stabilisatorstangen en een nieuwe einddemper
- Accu á € 70
- Middendemper á € 100
- Motorsteun á € 100
En nu komen er (waarschijnlijk) nieuwe draagarmrubbers en nieuwe ADAL’s op.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-06-2008
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Even kostenplaatje van deze maand.
Vorige week 4 nieuwe winterbanden laten monteren (wat een luxe met dit weer) 458 euro.
Straks na de winterperiode moeten er nieuwe voorbanden op maar met die oude heb ik ruim 45dkm gereden (ja Michelin wel prijzig maar goede kwaliteit)
De achterbanden zitten er trouwens al ruim 70dkm onder!
Gisteren de auto opgehaald na:
Grote onderhoudsbeurt + apk en vervangen gehele distributieset.
Daar kwam nog bij een nieuwe handremkabel, bij de beurt natuurlijk alle filters lekkere verse olie, de uitlaat was kapot maar die hebben ze losgemaakt en er een nieuw stuk tussen gezet. Er zat ook een scheurtje voor de katalysator en dat is ook gelast.
Kosten totaal voor alles 650 euro. Dat vind ik niet overdreven duur hoor.
Oh ja, ik ga NIET naar de merkdealer maar naar een Citroen/Peugeot/Renault garage bij mij in het dorp.
Wat mij wel opvalt, bij 120dkm is er al eens een nieuwe katalysator ondergezet. Ik weet dat die er nu weer aan zit te komen na deze reparatie maar ik dacht dat zo’n ding wel langer mee kan, nu is de stand 233dkm.
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
van de week een grote beurt laten doen in de lokale bovag garage.
incl. gratis APK (had nog een half jaar vooruit gekund, maar ja, nu kost dat me van de zomer niets meer).
tevens een remcylinder gevonden en vervangen linksachter, en de remblokken voor laten vervangen (RV zat op het ijzer), en remolie is vervangen/doorgepompt.
Ook een wasbeurt was gratis inclusief, nu heb ik ondanks dit winterweer de schoonste auto van de straat (voor zolang het duurt natuurlijk).
Kosten: EUR 515, waarvan 200 arbeidsloon.
Een APK keuring ruim een half jaar voordat deze weer gekeurd moet worden, kan dat echt?
Ik dacht dat je 2 maanden voordat de APK afloopt, pas op zijn vroegst mocht laten keuren.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bij twee maanden voor afloopdatum blijft de datum gelijk, je APK is dan dus maximaal 14 maanden geldig. Doe je het nog eerder, dan is de werkelijke keuringsdatum tevens de vervaldatum een jaar later. En dat mag gewoon.
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
ZX1.4i schreef:Een APK keuring ruim een half jaar voordat deze weer gekeurd moet worden, kan dat echt?
Ik dacht dat je 2 maanden voordat de APK afloopt, pas op zijn vroegst mocht laten keuren.
Echt wel. Alleen is de nieuwe vervaldatum de keuringsdatum + 1 jaar. Je kunt eerder laten keuren om de orignele veraldatum te behouden, bv. op 1 mei 2010 keuren tot 1 juli 2011.
in mijn geval is 8 januari gekeurd tot 8 jnuari 2011. En is originele datrum van 8 juni 2010 dus vervallen.
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Citroen duur in onderhoud?
Dit vind ik erg meevallen, met mijn andere Xsara (oud model) heb ik 4 jaar gereden en ik denk, nooit bijgehouden, dat ik gemiddeld op zo’n 300 eur per jaar zat met onderhouds kosten.
Ik heb echt nooit veel meer uitgegeven aan die Xsara maar moet wel zeggen dat ik altijd alles zelf doe.
Dus dit schilt ook enorm veel.
Bij mijn nieuwe Xsara een grote onderhoudsbeurt gedaan met nieuwe wissers voor en achter voor 130 euries. Vond ik erg meevallen! Maar hierbij moet ik ook weer vermelden ik via mijn werk ook weer korting op alles krijg! hehe!
Oftewel ik moet gewoon mijn mond houden want dit is niet voor iedereen mogelijk!
HY Pick-Up (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)
Bandentip! Pirelli P7 via banden markt nieuw per 2: €130,-.....gisteren besteld, vandaag binnen. Ik kan ze er in tilburg op laten leggen voor 15 per band LMV)=160,- voor heel goede banden….dus das weer een meevaller
Mocht ook wel na die nieuwe achteras a €2500,-
Maar afgezien daarvan:
onder garantie: aircocompressor en kompleet nieuwe koppeling.
verder alleen een kapotte turboslang (zelf gedaan, 30,-) beurtjes en apk…laatst zelf olie gedaan (rotplek om bij te komen die oliefilter…net zoals de verlichting van koplampen vervangen)
Al met al een behoorlijk bedrag natuurlijk, maar toch langer termijn blijven denken, en zonder die achteras eigenlijk niks bijzonders!
we beginnen bij 168000