Harm schreef:nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model.
Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van
Mee eens.
Harm schreef:nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model. Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van
Eh, wat zie ik over het hoofd, wie had het over “geld pompen in…”?
Ik dacht dat het om een BX ging waar 50 eur voor geboden werd, mét wat klusjes eraan….? Dat is toch wel te doen allemaal?
Of je ‘m voor die 50 eur krijg is de vraag, een sloper geeft je al meer. Maar of je het imago van de BX nou verbetert door de verkoper nog een paar honderd eur meer te geven dan ie eigenlijk waard is betwijfel ik eerlijk gezegd wel
Als mensen hun BX zoveel waard vinden dan verkopen ze ‘m toch gewoon niet?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Laten we niet vergeten dan hij al een tijdje op zoek is naar een zwarte BX, en die zie je niet veel.
Als dit nu een specifieke voorkeur is dan maakt het niet uit hoeveel andere BX-en er nog te koop staan.
Daarbij komt inderdaad dat een auto natuurlijk niet goedkoper dan een fiets hoeft te zijn.
patje74 schreef:Laten we niet vergeten dan hij al een tijdje op zoek is naar een zwarte BX, en die zie je niet veel.
Als dit nu een specifieke voorkeur is dan maakt het niet uit hoeveel andere BX-en er nog te koop staan.Daarbij komt inderdaad dat een auto natuurlijk niet goedkoper dan een fiets hoeft te zijn.
Wat ook weer niet betekent, dat je een BX die goedkoper dan een fiets is, moet laten staan
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
stoterstangen90 schreef:patje74 schreef:....Daarbij komt inderdaad dat een auto natuurlijk niet goedkoper dan een fiets hoeft te zijn.
Wat ook weer niet betekent, dat je een BX die goedkoper dan een fiets is, moet laten staan
Waarop ik alleen maar kan zeggen dat je volledig gelijk hebt!
Re: Bx met werk, goed idee ?
Ijs schreef:Beste,
Ik kan evt een bx 1400 overnemen met enige gebreken, zijn dit dure reparaties ? Zijn fusees overigens makkelijk zelf te doen ? En zijn de onderdelen duur ?
RV remslang zit gedraaid
Fuseekogelhoes LV en RV vervangen
LV remleiding vervangen
Draagarmrubber RV
Bevestiging uitlaatdemper aan carrosserie
Bedrading achterlichting herstellen
zeker als je nog een half jaar hebt voor ie moet rijden is het zeker de moeite waard.
wil je nog iets anders , er staat bij garage ketellapper in Stiens(voor jou niet zo`n eind weg) een schitterende witte bx te koop
staat in de showroom daar en daar hoort ie ook zeker thuis, echt een vershrikkelijk mooie auto en werkelijk van binnen en buiten nieuw, dacht dat ie van 91 was uit mijn hoofd, en is een palmera of palmara uitvoering of zoiets
zijn nou niet de meest lastige dingen om te vervangen dus als je de bx voor wat minder geld mee kan krijgen (zeg 200 euro, die 50 euro die hier geroepen wordt is wel erg weinig, daar koop je net een stel rolschaatsen voor ) dan zou ik het zeker doen
leer je gelijk de auto kennen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model. Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van
zo’n “kale” 1.4 brengt verder natuurlijk ook minder kosten met zich mee.
kan me heel goed voorstellen dat het voor je eerste auto echt een oplossing is.
de 1.9 (GTi) modellen vallen in een hogere wegenbelastingsklasse en verzekeringsklasse en de 1.4 is natuurlijk veel zuiniger.
+ ik denk dat het onderhoud ook goedkoper is en eenvoudiger, zeker als je het zelf wil doen/wil leren.
arjan_verkade schreef:Harm schreef:nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model. Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van
zo’n “kale” 1.4 brengt verder natuurlijk ook minder kosten met zich mee.
kan me heel goed voorstellen dat het voor je eerste auto echt een oplossing is.
de 1.9 (GTi) modellen vallen in een hogere wegenbelastingsklasse en verzekeringsklasse en de 1.4 is natuurlijk veel zuiniger.
+ ik denk dat het onderhoud ook goedkoper is en eenvoudiger, zeker als je het zelf wil doen/wil leren.
zuiniger zeker weten ja.
Die gti van mij heeft een flinke dorst moet ik zeggen
tussen de 1 op 10,5 en 1 op 11,5 als ik heeeeeel rustig rij en alleen maar snelweg kar.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dan is mijn 14TE (zelfde uitvoering das toevallig )
toch wel iets zuiniger met
normaal gebruik 1 op 13
rustig gebruik 1 op 14 a 1 op 15
flink doortrappen 1 op 12 1 op 12,5
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ging net even een reken sommetje maken
voor gemak even gti 1 op 12 gepakt en TE 1 op 15
op 60 km scheeld dat 1 L benzine
als je uitgaat van 20 000 km in het jaar en een benzine prijs van 1.40 dan scheeld dat bijna 500 euro aan benzine in het jaar
dan heb ik het nog niet over verzekering
belastign zit je 1 klasse lager
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:ging net even een reken sommetje maken
voor gemak even gti 1 op 12 gepakt en TE 1 op 15
op 60 km scheeld dat 1 L benzine
als je uitgaat van 20 000 km in het jaar en een benzine prijs van 1.40 dan scheeld dat bijna 500 euro aan benzine in het jaardan heb ik het nog niet over verzekering
belastign zit je 1 klasse lager
klopt helemaal
+ van de 1.4 is de onderdelen voorziening denk ik nog beter en goedkoper.
en er kan minder stuk
als je bij de verzekering genoeg schadevrije jaren heb zal het verschil de hele wereld niet uitmaken.
maar als je 18 ben en alles nog even moet opbouwen dan maakt het wel degelijk uit.
verzekering wordt natuurlijk groot deel bepaald op de catalogus waarde, gewicht en het vermogen.
op 18 jarige leeftijd kan dit ook nog wel eens paar centjes schelen
+ van de 1.4 is de onderdelen voorziening denk ik nog beter en goedkoper.
en er kan minder stuk
Da’s inderdaad een groot voordeel. Alles is goed te krijgen en niet duur. bovendien heb je onder de kap van zo’n 1.4 lekker veel ruimte en kun je overal makkelijk bij
Concluderend.
Je hebt nog meer dan genoeg tijd om deze reparaties te doen. ze stellen idd weinig voor.
- een zwarte 14? Toch niet kenteken sh-51-zs?
- meestal worden 14’s door jonge bezitters snel ingeruild voor duurdere bxen (mij niet uitgezonderd!). meer luxe, vermogen en dorst moeten toch het onderspit delven voor argumenten als “kan niet kapot”, zuinig, etc.
- 14s zijn er nu nog genoeg, maar dat wordt al hard minder! Lees bovesntaande nog maar eens door en je weet waarom! Niemand wil ze als je voor weinig meer een luxe versie kan krijgen. Tussen 1980 en 1990 was de 14 echt verreweg het meest geleverde model. Zag je een BX, meestal was het 14, iets minder regelmatig een 16 trs of diesel en heel soms een gt(i). Probeer ong maar eens een BX 14 type 1 of 2 basis te vinden die er ook nog eens netjes uit ziet. Je vind ze haast niet meer.
Sterker nog: als je ze gratis wilt weggeven met wat werk dan moet je zowat geld op toeleggen als je wilt dat ie nog blijft rijden bij een liefhebber. Een BX liefhebber past zich over het algemeen graag aan aan de marktsituatie en zal dus rustig afwachten tot er een echte krent in de bx pap komt voorbij drijven. Die echte krent mag best wat geld kosten maar liefst ook weer niet teveel. Zo werkt het nu eenmaal. Niemand betaalt meer dan nodig, al onderschrijf ik het verhaal van Alcyone van harte. Om de lage aanschafprijs te compenseren geef ik hem maar veel onderhoud.
Zo’n 14 rijdt behalve zuinig ook best geinig. Jammer trouwens dat ze geen 14 TZI hebben gemaakt. Maar… da’s betrekkelijk eenvoudig zelf te doen natuurlijk.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX