bxsport schreef:ok leer heeft wel een luxere uitstraling maar voor de rest zijn er volgens mij meer voordelen aan stof
Ik ben vooral voor leer vanwege de slijtvastheid. Als ik veel rijd, wil ik niet na ongeveer 150.000 km al weer naar de bekleder moeten. Geheid, dat leer langer meegaat, zeker met de blokjes in de zitting.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Neem aan dat je dan wel rekening houd dat je het goed onderhoud.
Want bij het niet onderhouden van leer is het al snel niet meer mooi…
Misschien is een CX hier niet een goed voorbeeld, maar een stoffen VIP interieur gaat denk ik langer mee dan leer bij een CX. Mooi origineel leer vinden valt niet meer, terwijl ik CX diesels met ruim 4 ton op de sloop heb zien staan waar het stoffen VIP interieur nog helemaal goed van was, ondanks dat de auto niet meer waterdicht op de sloop stond
Goed wellicht voor een SM een ander verhaal.
Overigens vind ik leer een SM eigenlijk wel mooi staan, het hoort er wel een beetje bij vind ik
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Denemarken: http://www.stelvio.dk/product_detail.asp?mode=master&maID=45
Mooie fotografie, maar vage kleur geloof ik.
klinkt fijn zo’n motor: ” Tipo C114 motoren har 4 overliggende, kædetrukne knastaksler.”
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, vage kleur. Bumpers niet strak, spuitwerk “zo”“zo”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Die buitenspiegel zit ook als een gnoe
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Luminition. Brrrr
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Robin Visser schreef:bxsport schreef:ok leer heeft wel een luxere uitstraling maar voor de rest zijn er volgens mij meer voordelen aan stof
Ik ben vooral voor leer vanwege de slijtvastheid. Als ik veel rijd, wil ik niet na ongeveer 150.000 km al weer naar de bekleder moeten. Geheid, dat leer langer meegaat, zeker met de blokjes in de zitting.
vraag is hoeveel mensen er 150.000 km met een sm rijden…
is ie zowieso toe aan een motorrevisie hoor, originele stof slijt vooral van het zonlicht…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
En daarnaast is die Deen “unrestaureret”.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:
vraag is hoeveel mensen er 150.000 km met een sm rijden…...
Hiero! Ik ken er die al 500.000 km met 1 SM hebben gedaan op het originele blok!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bxsport schreef:vraag is hoeveel mensen er 150.000 km met een sm rijden…
is ie zowieso toe aan een motorrevisie hoor, originele stof slijt vooral van het zonlicht…
Als je dagelijks rijdt met een auto, is 150.000 een kilometrage die binnen afzienbare tijd in beeld komt. Ik hoop na 150 niet opnieuw toe te zijn aan een volledige revisie zoals die juist is gedaan. Ik denk, dat dit met regelmatig en goed onderhoud langer op zich laat wachten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk gaat een SM blok makkelijk meer dan 150.000 km mee. Ik heb zelfs 100.000 km garantie op mijn motor, dus ik maak mij totaal geen zorgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman schreef:bxsport schreef:
vraag is hoeveel mensen er 150.000 km met een sm rijden…...
Hiero! Ik ken er die al 500.000 km met 1 SM hebben gedaan op het originele blok!
ja yuri jij maar en 5 anderen maar de meeste mensen doet niet meer dan 10000km per jaar met hun sm.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Robin Visser schreef:bxsport schreef:vraag is hoeveel mensen er 150.000 km met een sm rijden…
is ie zowieso toe aan een motorrevisie hoor, originele stof slijt vooral van het zonlicht…
Als je dagelijks rijdt met een auto, is 150.000 een kilometrage die binnen afzienbare tijd in beeld komt. Ik hoop na 150 niet opnieuw toe te zijn aan een volledige revisie zoals die juist is gedaan. Ik denk, dat dit met regelmatig en goed onderhoud langer op zich laat wachten.
ja als je kettingen en kleppen op tijd stelt wel. Maar meestal moet na 1OOOOO km de motor toch eens open al is het voor de lagerschalen te vervangen. Als ik zie dat na 93OOO originele km de mijne al goed gevorderd waren… denk ik dat je die toch geen 150000km moet laten zitten.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BXsport: het is écht niet zo dat je een SM motor na een revisie na 100.000km weer uit elkaar zou moeten. De huidige lagerschalen zijn van veel betere kwaliteit als de orginele, en met de kwalitatief veel betere olie van vandaag de dag wordt slijtage ook nog eens behoorlijk beperkt. De lagerschalen van mijn motor waren na 100.000 km in perfecte staat. Pas bij de 2e revisie op 170.000km ( vanwege een gare zuiger) heb ik de schalen vervangen! Dat een SM motor iedere 100.000km revisie nodig heeft is een verhaal uit de oudheid wat door vele specialisten maar wat graag verteld word….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
één van de laatsten…...
http://www.oldtimer-classic-center.de/galerie_einzel.php?id=909
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.