Vraagje, mijn rechter voorrem blijft soms hangen en word dan erg warm.
Ik heb even vluchtig gekeken en als ik de remblokken er uit haal, moet de klauw toch soepel kunnen bewegen, maar hij gaat heel erg stroef.
Moet ik de klauw nu uit elkaar halen of kan ik van buiten af iets met bv wd-40 uitrichten.
Alvast bedankt,
Gr Rene
Even wat vet erin spuiten, maar geen WD-40 want dat helpt niet of maar heel tijdelijk. En dan net zolang blijven bewegen tot die weer gangbaar is.
Hoi autofan, bedankt voor je reactie, kan het met gewone olie of iets van kruipolie en waar kan ik het het beste inspuiten.
Gr Rene
Als ik het mij goed herinner bewegen de klauwen over twee pennen heen, die moeten goed ingevet worden. Weet niet of ze los te halen zijn?
Ik denk dat de remzuigers vast zitten.
losmaken als volgt remblokken eruit (om te voorkomen dat er vacuum gezogen wordt de ontlucht nippel los) dan de zuiger rechts om naar binnen draaien/ tegelijk drukken, en dan weer terug draaien dit gaat sneller maar dat hoort zo. als de zuiger naar buiten gedraait is ( niet te ver draaien want dan komt ie eruit) een beetje LHM op de zuiger smeren met een penseeltje of zo.
dit een paar keer herhalen dan voel je dat het soepeler gaat.
Kijk dan ook even of die bussen die gais bedoeld gangbaar zijn.
remblokken er weer in en ontluchten/doorspoelen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.