Er zou en probleem zijn met de onderste fuseekogel linksvoor alleen heeft de keurmeester niet doorgeven precies wat er mee is. Deze dus maar gewoon vervangen of zijn er andere mogelijkheden?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik weet niet of een fusseekogel hetzelfde is als een stuurkogel, maar mocht dit wel zo zijn dan gewoon vervangen.
Nieuwe stuurkogels kosten zo rond de 10 a 15 euro per stuk, nieuw.
Doe dan wel allebijde tegelijk, scheelt weer werk de volgende ronde, en natuurlijk de auto weer uit laten lijnen na die tijd.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Bij APK afkeur zit er teveel speling op de kogel en moeten ze vervangen worden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Fuseekogel is het onderste draaipunt van de wielophanging aan de voorkant van de auto en niet gelijk aan een stuurkogel.
Deze word meestal afgekeurd op speling die meer dan 1mm is.
De fuseekogel is te vervangen, prijzen liggen zo rond de 30 euro als je ze zelf koopt, gebruik een goed werkplaatshandboek of haynes om hem zelf te vervangen.
Succes!
Emiel
Toch vaag, vraag gewoon aan die keurmeester wát precies het probleem is (en dat zal best wel de speling zijn, hoor) dan wéét je dat tenminste en kun je er wat aan doen (nieuwe in (laten) zetten)
ZX 1.4 break ‘95
zeer grote kans dat er (te) veel speling op zit. nieuwe eronder en kijken of het weer goed is
update: nu met link
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!