Welke is dit ook alweer?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Je gaat toch niet een nieuw stuurhuis bestellen??
Harm schreef:Je gaat toch niet een nieuw stuurhuis bestellen??
Bleek dat het simpel was. Dus dat stuurhuis zit weer goed.
Anders was er uiteraard weer eennieuwe onder gekomen.
Verder is de achterste hoogteregelaar zo lek als een mandje. Hij ziet er als nieuw uit maar de lhm komt er constant heel iets uit. Daar moet dus een nwe onder. De kat hangt er inmiddels ook weer onder, dus het is een kwestie van hoogteregelaar achter vervangen en ik kan hem komen halen!!
Ik zeg alleen: Ik kan niet wachten!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Willem,
Ik weet het niet. Die hoogteregelaar is een gereviseerde van Chyparse. Ik had zelf het vermoeden dat het wel eens in de achterste veerpoten kon zitten, dat daar een interne lekkage in zit die zo heftig is dat de lekstroom te groot is om door de hoogteregelaar verwerkt te worden.
Ik heb deze er in elk geval op gezet nadat de lekkage was ontstaan en dat heeft dus niet geholpen
Het was (behalve dat kleine deukje aan de voorkant dan ) het enige lastige probleempje wat ik met de wagen heb gehad…
Edit: Je kunt het natuurlijk wel proberen, hoogteregelaar kost iets van 3 tientjes en plaatsen is een makkie…
Cheers,
JM
BxBandit schreef:Willem,
Ik weet het niet. Die hoogteregelaar is een gereviseerde van Chyparse. Ik had zelf het vermoeden dat het wel eens in de achterste veerpoten kon zitten, dat daar een interne lekkage in zit die zo heftig is dat de lekstroom te groot is om door de hoogteregelaar verwerkt te worden.
Ik heb deze er in elk geval op gezet nadat de lekkage was ontstaan en dat heeft dus niet geholpen
Het was (behalve dat kleine deukje aan de voorkant dan ) het enige lastige probleempje wat ik met de wagen heb gehad…Edit: Je kunt het natuurlijk wel proberen, hoogteregelaar kost iets van 3 tientjes en plaatsen is een makkie…
Cheers,
JM
Ik geloof toch niet dat het de veerpoten zijn. Want in mijn ogen kan er alleen sprake zijn van interne lekkage als de hd pomp draait. En als je de moter uit zet blijft het ook constant lekken. Dus ‘correct me if i’m wrong’ maar toch denk ik dat het de hoogteregelaar is.
De garage belde me overigens net en vertelde dat 1 nwe hoogteregelaar 140 eurootjes kost.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Het zou kunnen, maar als de wagen nog op hoogte staat, zit er nog druk in de veerpoten natuurlijk. Alleen als hij ingezakt is, of in de laagste stand staat, is de druk eraf.
Hoogteregelaar zou ik niet nieuw kopen, maar een gereviseerde halen bij Chyparse, kost je 3 tientjes bij inlevering van de oude. Ze kunnen hem daar ook wel plaatsen, duur zijn ze niet. ze zijn sowieso experts op dit gebied dus als ze ergens de oorzaak weten te achterhalen dan daar wel…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Daar zou ik niet 1-2-3 vanuit gaan.
Het plaatsen van een andere hoogteregelelaar was voldoende.
Dus werd de auto afgemeld en is ze weer een jaartje gekeurd. Meteen krijg je dan bericht in geval van een steekproef. Wat is dit geval zo was.
De auto werd toen niet goed gekeurd. 1 voorband had te weinig profiel en de auto lekte overal lhm…...
Bleek gewoon dat met het verwijderen van de hoogteregelara lhm overal naar toe was gespoten.
Vervolgens de auto schoongemaakt (de lhm leidingen) aan de onderkant en toen was die lekvrij verklaard.
Daarna begon de rdw koos nog te zeuren dat de hydrolische leidingen losliggen. Maar het was een ontluchtingsleiding. Ik zeg wat een loser die gast zeg. Magoed de apk zit er weer op en morgen haal ik hem weer op.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ehhhhh… één voorband met te weinig profiel en em dan toch afmelden?? Wie is er dan een loser? Volgens mij niet de RDW man Willem…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:ehhhhh… één voorband met te weinig profiel en em dan toch afmelden?? Wie is er dan een loser? Volgens mij niet de RDW man Willem…
Daar kan ik nog inkomen, maar de man had gewoon totaal geen verstand van de auto. De man was al van slag toen de auto omhoog kwam na het starten. Ik denk dan echt van… je komt de auto toch keuren?? En vervolgens weet die man er niks van. Dus voor mij blijft die een loser zonder verstand van zaken.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gelukkig heb jij een autotechnische opleiding dus weet jij alles van keuringseissen en steekproeven zullen we maar zeggen…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Gelukkig heb jij een autotechnische opleiding dus weet jij alles van keuringseissen en steekproeven zullen we maar zeggen…..
Nou als je het zo doet, dan heb je er geen opleiding voor nodig. Zo kan iedereeen het.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Het plaatsen van een andere hoogteregelelaar was voldoende.
Tof!
Ik tuf nu rond in deze wagen en de witte om een beetje af te wisselen.
Maar vandaag ging heel af en toe een lampje branden.
Je hebt onder de toerenteller 2 lampjes. Motermanagement en abs.
Maar nu ging er rechts boven in de hoek van de toerenteller een lampje af en toe knipperen.
Mijn vraag nu? Wat is dat ik heb het nog nooit gezien.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Remblokken slijtage indicatie, denk ik.