Wie heeft er ervaring met na inbouw van achteruitrijsignalering op de Berlingo III?
Is deze hetzelfde als die af fabriek?
Hoorde dat als er al een druppel water op zit dat hij al begint te piepen. De persoon waar ik dit van hoorde wordt helemaal gek van het systeem.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Geen ervaring mee. Maar je kunt bij elke automaterialenzaak een los lampje kopen met piepsignaal.
Met achteruitrijsignalering bedoel ik het systeem met de vier sensoren in de bumper. Op het display en met een sigaal wordt dan aangegeven wat de afstand tot het object achter je is bij parkeren.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ah, okee. Dat systeem is volgens mij beter bekend als parkeersensoren
Van dat soort systemen zijn er ontelbaar veel verschillende op de accesoiremarkt. Kijk maar eens naar het aanbod op bijvoorbeeld Ebay. Zal ook vast wel iets van goede kwaliteit tussen zitten, maar dat is bij dat soort electronica natuurlijk altijd afwachten. Gelukkig wordt dat soort spullen de laatste tijd rap goedkoper, dus als zo’n setje niet bevalt en je schaft een andere aan dan valt de schade meestal wel mee.
Citroen noemt het in de accessoiresfolder achteruitrijsignalering of parkeerhulp.
Wil dan ook graag weten of er ervaringen zijn met het systeem (meta) van Citroen.
ik heb de originele op de Berlingo III XTR en ik moet zeggen werkt SUPER. Die van mij komen wel uit het fabriek maar ik denk wel dat die van de accesoirefolder dezelfde zijn als die die er in het fabriek ongebouwd worden…
zijn niet dezelfde
aftermarket zijn er zoals eerder al gezegd ven meta.