3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Bx met werk, goed idee ?
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 30 augustus 2005 07:08 PM
  [ # 31 ]
mpostma schreef:

Een BX liefhebber past zich over het algemeen graag aan aan de marktsituatie en zal dus rustig afwachten tot er een echte krent in de bx pap komt voorbij drijven. Die echte krent mag best wat geld kosten maar liefst ook weer niet teveel. Zo werkt het nu eenmaal. Niemand betaalt meer dan nodig, al onderschrijf ik het verhaal van Alcyone van harte. Om de lage aanschafprijs te compenseren geef ik hem maar veel onderhoud.

Juist, en op die krent uit de pap ben ik aan het wachten. Ik ga vanmiddag naar een 14 TE kijkein bordeuxrood, (niet metallic!) met 70 000 KM. Zeer mooie auto als ik hem zie op de foto, moet 1000 euro kosten. Toch wel veel, maar je rijd met een goeie auto.

Overigens is het sommige al duidelijk dat ik inderdaad veel meer waarde hecht aan een zwarte bx, beetje jeugdsentiment denk ik Laughing  (laatste bx die we hadden staat op me avatar)

ik heb nog een half jaar voordat ik met rijbewijs begin, dus laat de krenten maar komen Very Happy Zojuist weer wat geld vrij gekomen, budget is toegenomen tot 1600 euro.. Rolling Eyes

Bx met werk is overigens geen probleem, ik sleutel graag. Weet niet heel veel van de bx (behalve al die jaren dat we erin hebben gereden) maar heb zeker geen 2 linkerhanden. Alleen beschik jammergenoeg niet over een schuur, brug of wat dan ook. Mcdean wou me evt wel helpen.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 30 augustus 2005 07:12 PM
  [ # 32 ]

Re: Bx met werk, goed idee ?

reijer schreef:

zeker als je nog een half jaar hebt voor ie moet rijden is het zeker de moeite waard.

wil je nog iets anders , er staat bij garage ketellapper in Stiens(voor jou niet zo`n eind weg) een schitterende witte bx te koop

staat in de showroom daar en daar hoort ie ook zeker thuis, echt een vershrikkelijk mooie auto en werkelijk van binnen en buiten nieuw, dacht dat ie van 91 was uit mijn hoofd, en is een palmera of palmara uitvoering of zoiets

Wat voor prijskaartje zit daaraan ?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 augustus 2005 08:18 PM
  [ # 33 ]

Ik zag op Marktplaats enkele witte BX’en 1.4 staan voor tussen de 2 en 600 euro.
Wel wat meer km’s gereden, maar toch…..

Sommige nog APK tot 2006.
Jammer dat je geen Chic wilt hebben….een 1.6i die ook heel zuinig is (1 op 14 is haalbaar)....maar heeft wel st. bekr, 2 electr ramen ...CV en vaak met (electr) schuifkanteldak. (en spoiler achter)

Die staan er ook vast nog wel te koop…...behalve die ene 89’er basis 1.4 met 4-bak die ik 3 jaar geleden heb gehad, heb ik ruim een jaar geleden ook 1 Chic gehad, naast de vele (turbo) diesels…...en ik kan je zeggen dat je beslist niet *verkeerd* uit bent met een Chic. Exclamation

Denk er maar eens over na Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 augustus 2005 08:25 PM
  [ # 34 ]

Een 1.4 rijdt inderdaad best lekker hoor! Heb zelf een 14e uit 1986 en ik rij wel eens in een 1.4i toulouse uit 1990. Het zijn alle twee best lekkere auto’s maar toch mis je dingen als stuurbekrachtiging, lekkere stoelen, elek. ramen enz.
  Ik weet eigenlijk niet of een 1.4 veel zuiniger is dan een 1.6. Ik heb ook wel eens horen zeggen dat de 1.6 blokjes juist niet zo zuinig zijn. BXen met een 1.4 motor zijn er volgens mij nog meer dan genoeg in de aanbieding, ook zonder al te veel werk. Gewoon goed zoeken en ervoor zorgen dat je niet meteen op de eerste BX die je gaat bekijken verliefd wordt!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 30 augustus 2005 08:52 PM
  [ # 35 ]
Bram schreef:

Ik zag op Marktplaats enkele witte BX’en 1.4 staan voor tussen de 2 en 600 euro.
Wel wat meer km’s gereden, maar toch…..

Sommige nog APK tot 2006.
Jammer dat je geen Chic wilt hebben….een 1.6i die ook heel zuinig is (1 op 14 is haalbaar)....maar heeft wel st. bekr, 2 electr ramen ...CV en vaak met (electr) schuifkanteldak. (en spoiler achter)

Die staan er ook vast nog wel te koop…...behalve die ene 89’er basis 1.4 met 4-bak die ik 3 jaar geleden heb gehad, heb ik ruim een jaar geleden ook 1 Chic gehad, naast de vele (turbo) diesels…...en ik kan je zeggen dat je beslist niet *verkeerd* uit bent met een Chic. Exclamation

Denk er maar eens over na Wink

chic is inderdaad een optie maar die heeft een 1600 motor, een fout tussenmodel als je het mij vraagt, no offence maar het word een 1.4 of een 1.9…zit in zelfde wegenbelasting schaal, vind het niet echt interessant, opties zijn natuurlijk wel handig + bekleding !

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 30 augustus 2005 09:36 PM
  [ # 36 ]

Ik heb zelf een BX progress (1.6) gehad en was best goed te spreken over de motor en zijn prestaties!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 augustus 2005 09:39 PM
  [ # 37 ]
Ijs schreef:

chic is inderdaad een optie maar die heeft een 1600 motor, een fout tussenmodel als je het mij vraagt, no offence maar het word een 1.4 of een 1.9…zit in zelfde wegenbelasting schaal, vind het niet echt interessant, opties zijn natuurlijk wel handig + bekleding !

Een fout tussenmodel ?? Shocked  Confused

Het is juist precies de goede motor (op benzine dan) voor een BX, vind Ik dan. Cool

De 1.4 is iets aan de lichte kant om boven de 100 km p/u nog goed mee te kunnen….de 1.6i trekt redelijk door in dat gebied en de 1.9 is natuurlijk een *beest* voor zo’n auto van netaan 1000 kg.

Enne….ik heb van verschillende (mede) BX rijders begrepen dat 1.9’s behoorlijk ‘‘zuipen’’ en de ervaring die ik had met die 1.6i vergeleken met een 1.8 turbodiesel was niet slecht, vooral het gunstige brandstofgebruik viel me toen op.
En nu ben ik een stevige rijder die wel van fel optrekken houd.

Die 1.6 in de Xantia was weer wel een foute oplossing voor een auto van tegen de 1200 kg.

Maar goed….het is en blijft jouw keuze natuurlijk, mijn zoon Renz heeft 3 jaar geleden ruim 9 maanden met die 1.4 basisbak elke week naar Garderen heen en weer gereden, het zijn zeer betrouwbare motoren, dat wel ! Wink
Alleen zou je toch spijt kunnen krijgen dat er geen enkele optie (zoals st.bekr. en zo) op zit.

Ga anders eens rustig DIT draadje door lezen van ruim 1 jaar geleden…toen ik even in een dip zat qua koerierswerk en even op benzine overging !

Wellicht dat je hierdoor je mening bijstelt ? Wink

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1134&start=0

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 30 augustus 2005 09:49 PM
  [ # 38 ]
Ijs schreef:

een 1600 motor, een fout tussenmodel als je het mij vraagt

Voel ik weer een rel opkomen?  Laughing  Mr. Green

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 09:49 PM
  [ # 39 ]
Ijs schreef:
mpostma schreef:

Een BX liefhebber past zich over het algemeen graag aan aan de marktsituatie en zal dus rustig afwachten tot er een echte krent in de bx pap komt voorbij drijven. Die echte krent mag best wat geld kosten maar liefst ook weer niet teveel. Zo werkt het nu eenmaal. Niemand betaalt meer dan nodig, al onderschrijf ik het verhaal van Alcyone van harte. Om de lage aanschafprijs te compenseren geef ik hem maar veel onderhoud.

Juist, en op die krent uit de pap ben ik aan het wachten. Ik ga vanmiddag naar een 14 TE kijkein bordeuxrood, (niet metallic!) met 70 000 KM. Zeer mooie auto als ik hem zie op de foto, moet 1000 euro kosten. Toch wel veel, maar je rijd met een goeie auto.

 

wat de prijs betreft: duur?
mijne stond ook voor 1000 te koop en heb hem voor 850 gekocht wel met een paar mankementen achteraf.
Maar het gaat als volgt:
jet hebt een BX met ZEER weinig kmters allles is waarschijnlijk nog als nieuw (zonnekleppen etc gaat bij mij nog gewoon zwaar Laughing ) op de foto zag de lak er super uit. het is een appart kleurtje.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2005 10:30 PM
  [ # 40 ]

misschien is nu voor jou de 1.6 een raar model.

maar toen nieuw in de showroom was dat gewoon nodig.
het prijsverschil tussen de 1.4 en de 1.9 is anders gewoon te groot.

dus wat we er nu van vinden maakt niet uit.
het gaat erom als de auto’s nieuw zijn, dat bepaald de motoren en de uitvoeringen samen met de prijzen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 10:58 PM
  [ # 41 ]

toch in de prestaties van een 1400 en 1600 zit vlink verschil ook de luxe is een verschil vind ik

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2005 10:59 PM
  [ # 42 ]
McDean schreef:

toch in de prestaties van een 1400 en 1600 zit vlink verschil ook de luxe is een verschil vind ik

ja zeker, bij die luxe komt gewoon een iets pitterige motor Smile

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 30 augustus 2005 11:27 PM
  [ # 43 ]

Ik heb in bijna alle bxen wel een keer gereden (qua motorvermogen dan) en ik vind ze allemaal zo hun eigen karakter hebben.
1.4—> niet traag maar ook zeker geen snelheidsmonster, gewoon lekker toeren en niet teveel van vragen, gretig motortje, wel lekker zuinig
1.6—> gezapig maar duidelijk sneller dan de 1.4, beetje GT gevoel, goed verbruik.
1.9—> heb enkel ervaring met de gti blokken maar die trekken als een beest, zeker bij tussensprints wordt je lekker in je rug geduwd, alleen huilen bij de pomp, 1 op 11 als je geluk hebt, 1 op 12 bij heeeeeeele lange stukken maar meestal 1 op 10,5 (zeker met airco aan)

diesels heb ik geen ervaring mee.
Ik denk zelf dat een 1.4 een perfecte beginnersauto is, ook gezien het feit dat de onderhoudskosten een stuk lager zullen liggen dan bij een gti of iets in die richting vanwege de makkelijke bereikbaarheid vd diverse onderdelen.

1.6 en 1.9 hebben meestal een veel luxer interieur en meer opties.
Maar die kan je natuurlijk ook uit een sloopgti overzetten in je 1.4tje Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 11:49 PM
  [ # 44 ]

pcies en dat komt bij mij nog wel een keer.

ik vind zelf die zwarte chic interieur super mooi alleen past dat niet bij een grijs dash en om nou hele dash om te zetten vind ik niet wat.

maar keer kuip als ik geld heb moet er nog in en electrische ramen en centrale deur bediening is wel leuk Cool

maar eerst me bumper maar is afmaken en als die mooi word me achterbumper en de spiegels ook mooi mee spuiten Laughing  Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 augustus 2005 11:54 PM
  [ # 45 ]
McDean schreef:

pcies en dat komt bij mij nog wel een keer.

ik vind zelf die zwarte chic interieur super mooi alleen past dat niet bij een grijs dash en om nou hele dash om te zetten vind ik niet wat.

maar keer kuip als ik geld heb moet er nog in en electrische ramen en centrale deur bediening is wel leuk Cool

maar eerst me bumper maar is afmaken en als die mooi word me achterbumper en de spiegels ook mooi mee spuiten Laughing  Cool

een dashboard is best om te zetten hoor.

Zo ingewikkeld is het nieit.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook